Toon posts:

ALTERNATE Thunderstorm GX710, gaming + video editing?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De huidige games (vooral PUBG) op een zo hoog mogelijk FPS kunnen spelen op 144hz scherm + dagelijkse videobewerking in adobe premiere. Mijn huidige systeem kan live afspelen niet aan (schokt erover heen en constant bufferen)

Het gaat om deze samenstelling van Alternate:
https://www.alternate.nl/.../1367662?tk=6177&lk=24625

Nu is het namelijk zo dat hier een 7740X processor in zit.
Een vriend van mij zegt dat ik beter kan gaan voor een i7 8700 zodat het meer futureproof is.

Maar zou dit niet genoeg zijn om te doen wat ik wil?
Anders kom ik volgens mij hoger uit dan 2000 euro wat het budget eigenlijk net niet toelaat.

Ik hoor graag jullie mening!

Mvgr Jarno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-10 12:52
Misschien is 250gb ssd wat weinig?
Zelf zou ik eerder voor een Z370 chipset inclusief de bijbehorende processor en dergelijken dan voor een X299. Ook kun je die geluidskaart er beter uit halen dat ga je waarschijnlijk niet merken en nodig hebben scheelt ook weer geld. Je *kunt* overwegen om hem zelf te bouwen/samen te stellen dan kan je waarschijnlijk meer performance eruit halen. Als je gaat gamen en renderen tegelijk kun je beter voor 32GB ram gaan. Een gtx 1080 is waarschijnlijk niet genoeg op om pubg 144hz te halen met alle settings op max/ultra maar daar is momenteel geen 1 kaard voor geschikt. 8)7
Heb je al een monitor of moet die ook nog bij het budget?

[ Voor 44% gewijzigd door Torac op 09-02-2018 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Die 250gb moet kunnen denk ik, komt maar 1 of 2 games op en de rest is voor het editen.
De rest kan op de andere TB schijf.

Ik ben verder nog vrij newbie met alle termen en chipsets e.d. Maar de Z370 is dus de nieuwere generatie.
Maar dan zal het waarschijnlijk boven de 2000 komen?

Ik loop namelijk vast in al die keuzes, 1001 moederboarden, 1001 soorten processoren (de K, de X, zonder letter) en dan ook nog eens al die verschillende merken die exact hetzelfde product maken :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vender
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-10 23:38
Ik zou persoonlijk voor i7 8700K gaan deze heeft namelijk 6 kernen inplaats van 4 en een x299 moederbord is veel duurder. Wat ook handig kan zijn voor Adobe premiere is een PCie SSD zodat al je projecten en clips sneller laden (ik kon namelijk niet op alternate zien of de SSD SATA of PCie is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Hier heb je een voorbeeld van een i7 8700 systeem, met het geld dat je bespaart kan je eventueel de ram uitbreiden naar 32GB of voor een 1080 ti gaan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 313,91€ 313,91
1MSI Z370-A PRO€ 109,51€ 109,51
1Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB€ 745,-€ 745,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 61,25€ 61,25
1Fractal Design Meshify C€ 84,91€ 84,91
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2L3000C15€ 189,99€ 189,99
1Seasonic Focus Plus 650 Gold€ 90,-€ 90,-
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 75,41€ 75,41
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.719,97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor jullie terugkoppeling en ook de gemaakte lijst..
De bestelling is gemaakt :-)
Het meeste kunnen overnemen van je lijst dus helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:27

ITsEZ

parttime all-rounder

Verwijderd schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:23:
Hartstikke bedankt voor jullie terugkoppeling en ook de gemaakte lijst..
De bestelling is gemaakt :-)
Het meeste kunnen overnemen van je lijst dus helemaal top!
Ik wil je niet het gevoel geven dat je een slechte keuze maakt maar ik vind het persoonlijk een cruciale fout dat je geen nvme SSD gebruikt voor dit budget... pricewatch: Samsung 960 EVO 250GB

What you see is always what you get.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
ITsEZ schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:35:
[...]

Ik wil je niet het gevoel geven dat je een slechte keuze maakt maar ik vind het persoonlijk een cruciale fout dat je geen nvme SSD gebruikt voor dit budget... pricewatch: Samsung 960 EVO 250GB
NVME geeft vrijwel geen performanceverschil in de echte wereld en kost een stuk meer. Is niet per se een slechte keuze om daar wel voor te gaan in de hoop dat het in de toekomst wel gaat helpen maar geen must have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:27

ITsEZ

parttime all-rounder

Philip Ross schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:57:
[...]

NVME geeft vrijwel geen performanceverschil in de echte wereld en kost een stuk meer. Is niet per se een slechte keuze om daar wel voor te gaan in de hoop dat het in de toekomst wel gaat helpen maar geen must have
Heb je bewijs wat dit onderschrijft?
Ik heb in mijn pc hier een nvme ssd zitten en tegen de tijd dat de pc al aan staat heb ik de monitor nog niet eens aan geklikt. Ook iedereen die ik ken met een nvme SSD (vrienden, klanten) heeft deze ervaring.

What you see is always what you get.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
ITsEZ schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:33:
[...]

Ik heb in mijn pc hier een nvme ssd zitten en tegen de tijd dat de pc al aan staat heb ik de monitor nog niet eens aan geklikt. Ook iedereen die ik ken met een nvme SSD (vrienden, klanten) heeft deze ervaring.
Dat heb ik met mijn gewone SSD ook. In de echte wereld maak je al zelden gebruik van de maximale snelheid van een normale SSD, dus alleen in zeldzame gevallen ga je echt voordeel halen uit de nvme.

Natuurlijk is een nvme sneller en zeker bij het opstarten kunnen er wel een paar seconden vanaf maar dat doe je slechts 1 keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertdegekke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 15:58
Voor videobewerking zou een NVME ssd wel degelijk performance verschil laten zien. Maar het is inderdaad geen must-have. Daarnaast is er zo een NVME ssd bij te plaatsen op een later moment (mits moederbord het ondersteunt). Qua opslag zie ik het maar altijd zo; Je kan er nooit teveel van hebben. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Hertdegekke op 09-02-2018 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:16
ITsEZ schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:33:
[...]

De buren hebben het getest:
https://nl.hardware.info/...-je-real-world-prestaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwduitje
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-02 16:46
Een nvme SSD is gewoon sneller en dus handiger voor editen. De serie van m.2 ssd's zijn gemiddeld 6x sneller als de gewone bekabelde SSD. Heb zelf namelijk poos aan video en game editing gedaan en dan merk je wel degelijk verschil. Zulke programma's vreten je SSD

[ Voor 31% gewijzigd door jwduitje op 11-02-2018 21:34 ]

Pagina: 1