Backup van ene externe harde schijf op andere

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juulvh
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-04 17:02
hallo,

Ik ben in bezit van een vrij oude externe harde schijf, waar (vanwege gebrek aan ruimte op mijn laptop) al mijn foto's en dergelijke op staan. Omdat ik bang ben dat dit een keer verloren gaat heb ik een nieuwe harde schijf aangeschaft, om hier een backup van de oude schijf op te maken. Ik weet echter niet hoe ik dit het beste kan doen. De eerste keer, als de nieuwe schijf nog leeg is, zal ik ze gewoon beide aan mijn laptop moeten hangen om alles over te slepen. Dit zal hoogstwaarschijnlijk lang duren, maar dat maakt eenmalig niks uit. Ik vraag me vooral af hoe ik alle volgende keren kan doen. Stel dat ik over een maand een nieuwe backup wil maken, dan wil ik eigenlijk alleen de gewijzigde dingen meenemen, en niet opnieuw het hele zaakje moeten kopieren. Bestaat die mogelijkheid, al dan niet met behulp van software?

Omdat het mij vooral gaat om het maken van backups, en niet om het verkrijgen van extra opslag, heb ik naar aanleiding van wat speurwerk op internet besloten dat een NAS niet voor mij geschikt is.

Ik heb gezocht op het internet en op tweakers om deze vraag te beantwoorden, maar ik kwam er niet uit. Overal wordt gesproken over software die je helpt bij het automatisch backups maken van je werkschijf in je pc naar een een schijf die vast aan je pc hangt enzo. Over het maken van een backup van de ene externe schijf naar de andere , beide niet vast aangesloten, kon ik geen informatie vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik zou gewoon eens op deze website grasduinen, dan weet je snel genoeg wat full backs zijn en incremental backups et cetera.