Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnanos
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06-2024
Ik lees dat er wat onduidelijkheid is over myetherwallet (een deel ervan zou afsplitsen naar MyCrypto ofzoiets).
Nu heb ik heel veel tokens op myetherwallet staan. Ik kom hier via mijn ledger nano s op.
Wat kan er gebeuren in het slechtste geval? Stel dat Myetherwallet verdwijnt. Kan ik dan nog altijd op een of andere manier op mijn tokens (via mijn ledger nano s) komen?
Als ik het goed begrijp is myetherwallet een soort slot tot jouw blockchain wallet en is de ledger nano s de sleutel. Maar wat gebeurd er als de slot verdwijnt of veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2019 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnanos
Verwijderd schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 08:53:
Ik ga even heel lullig doen.

Als je niet begrijpt wat het verdwijnen van MEW zou betekenen voor de toegang tot of het eigendom van je coins/tokens, dan is het misschien niet heel verstandig om geld in crypto te steken.

Maar het antwoord is, MEW is niks meer dan een interface naar de blockchain. Iedere wallet die Ledger Nano S support biedt je toegang tot je coins. Je Nano heeft de keys en de blockchain "slaat ze op".
De Ledger Nano slaat dus de private key op of hoe moet ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adnanos schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:00:
[...]

Ja, dus via elke interface (die het ondersteund) kun je bij je tokens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnanos
Ok thanks

Ik dacht wel dat dat zo was enkel maakte ik mij zorgen dat ik niet tot mijn tokens zou kunnen als MEW zou verdwijnen omdat de andere interface die ik zou gebruiken niet zou weten dat die bepaalde ether adres met mijn ledger nano beveiligd is. Als jullie snappen wat ik wil zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-09 23:41
Adnanos schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:00:
[...]

Zie mijn reactie hier voor een korte uitleg :)

B-Bandit in "Hardware wallet topic"

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnanos
Duidelijk! Bedankt allemaal :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 08:53:
Ik ga even heel lullig doen.

Als je niet begrijpt wat het verdwijnen van MEW zou betekenen voor de toegang tot of het eigendom van je coins/tokens, dan is het misschien niet heel verstandig om geld in crypto te steken.

Maar het antwoord is, MEW is niks meer dan een interface naar de blockchain. Iedere wallet die Ledger Nano S support biedt je toegang tot je coins. Je Nano heeft de keys en de blockchain "slaat ze op".
Ik ga ook even lullig doen, bij mijn weten is een forum als tweakers o.a. bedoelt om info uit te wisselen. Ook jij bent ooit begonnen met crypto's en wist toen ook niet alles. <knip> Rustig een beetje :) hij gebruikt normale taal en geeft ook gewoon antwoord op de vraag. Dus hij helpt ook gewoon.

[ Voor 11% gewijzigd door Grotman op 09-02-2018 10:45 ]

Pagina: 1