Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom.Seagal
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 31-08 17:04
Camera: Hikvision DS-2CD2F42FWD-IWS
PoE-Injector: TP-Link TL-POE150S

Hallo allemaal.

Ik zit met een probleem met mijn camera. Ik heb deze nu 2 weken in bezit en hij heeft het aan het begin goed gedaan. De camera werd geleverd zonder voeding. Aangezien die buiten hangt en PoE ondersteuning heeft heb ik er een PoE injector bij gekocht. (Deze bepaalt zelf hoeveel stroom die moet geven)

Aan het begin was het allemaal steeds kabel in de camera en alles werkte. Nu heb ik hem buiten hangen achter een 20meter Cat5e kabel. Toen ik hem aansloot op de 20meter kabel werkte alles meteen. Dagje later moest ik hem resetten. En toen begon het gedoe. De camera kreeg wel stroom maar (volgens de activiteits ledjes op mijn switch) geen internet. Ik heb de camera toen van de muur gehaald en binnen aangesloten op een korte kabel van 1.5 meter aangezien ik verwachte dat dat het probleem was. Echter werkte die toen ook nog steeds niet. Hij kreeg wel stroom want de IR-ledjes brandde. Ik heb toen een groot aantal keer de PoE switch aan en uit gedaan en de stekkers erin en eruit. En na een groot aantal keer werkte alles plots weer.

Vervolgens heeft de camera het 1,5 week gedaan zonder een enkel probleem.

Vandaag wou die mijn aanpassingen niet opslaan en gaf die een foutmelding terug. Ik heb hem toen via de browser herstart. Na het herstarten kreeg die geen internet meer. Ik heb toen de PoE injector aan en uit gezet en toen kreeg die volgens de switch weer internet. Echter was hij niet te vinden in SADP (Netwerk tool voor ip camera's) Toen heb ik de PoE injector nogmaals aan en uit gedaan en nu heeft die nog steeds geen internet en ook niet meer volgens mijn switch. Als ik buiten ga kijken na de camera branden de IR-ledjes wel. Dus stroom heeft die dan ook lijkt mij.

Zelf denk ik dat het aan mijn injector ligt. De injector geeft wel stroom aan de camera maar geen data lijkt het. Echter geeft de injector wel data door als ik mijn laptop erop aansluit.

Is hier iemand die wellicht een oplossing weet want zelf ben ik ten einde raad. 8)7 |:(

PS.
Dit is die nodig voor stroom volgens de fabrikant.
Power Supply: | 12 VDC ± 25%, PoE (802.3af Class3)

[ Voor 3% gewijzigd door Thom.Seagal op 08-02-2018 23:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Probeer eens een andere injector en PoE switch.

Reageert de cam nog wel op een pingetje. Wat bedoel je met "kreeg die geen internet". Bedoel je dat hij niet meer via internet te bereiken was of geen netwerkverbinding meer had? Of wel netwerkverbinding maar geen IP van de DHCP server?

Edit:
merk en type van de gebruikte apparatuur zou al helpen.
Is het een Hikvision van een certified dealer of vanuit china geïmporteerd?
Heb je al contact opgenomen met de verkoper?

[ Voor 24% gewijzigd door NeHoX op 08-02-2018 23:52 ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom.Seagal
NeHoX schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 23:50:
Probeer eens een andere injector en PoE switch.

Reageert de cam nog wel op een pingetje. Wat bedoel je met "kreeg die geen internet". Bedoel je dat hij niet meer via internet te bereiken was of geen netwerkverbinding meer had? Of wel netwerkverbinding maar geen IP van de DHCP server?
Hij was via nergens te bereiken. En volgens mijn switch had die ook geen dataverkeer. Als ik ping krijg ik de melding host unreachable. Ook zie ik dat mijn router aangeeft in zijn software dat de camera offline is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

Thom.Seagal schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 23:53:
[...]

Hij was via nergens te bereiken. En volgens mijn switch had die ook geen dataverkeer. Als ik ping krijg ik de melding host unreachable. Ook zie ik dat mijn router aangeeft in zijn software dat de camera offline is.
Volgens je switch had hij geen link bedoel je? Of wel link maar geen "data"? Heb je de cam ook als deze wel werkt een vast ip adres gegeven om te kijken of hij het dan wel blijft doen? Wat zijn de duplex instellingen van de netwerkverbindingen? Heb je deze al eens geforceerd ingesteld op router en/of cam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom.Seagal
NeHoX schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 23:55:
[...]

Volgens je switch had hij geen link bedoel je? Of wel link maar geen "data"? Heb je de cam ook als deze wel werkt een vast ip adres gegeven om te kijken of hij het dan wel blijft doen? Wat zijn de duplex instellingen van de netwerkverbindingen? Heb je deze al eens geforceerd ingesteld op router en/of cam?
Ik heb hem geen vast ip gegeven. Maar als die een ander ip had zou ik hem moeten kunnen zien in de router onder een ander ip. Dit is ook niet het geval. En wat bedoel je precies met duplex instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

Thom.Seagal schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 23:58:
[...]

Ik heb hem geen vast ip gegeven. Maar als die een ander ip had zou ik hem moeten kunnen zien in de router onder een ander ip. Dit is ook niet het geval. En wat bedoel je precies met duplex instellingen?
Ik denk niet dat hij een ander ip zou moeten krijgen. Ik ben benieuwd wat er zou gebeuren als de cam wel een statisch IP zou hebben. Wat duplex settings zijn kan je makkelijk op google terugvinden. Tevens heb je op mijn eerste reactie nog niet volledig gereageerd. Even alle info compleet krijgen dan zijn er hier genoeg mensen die je verder willen helpen met troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom.Seagal
NeHoX schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 00:00:
[...]

Ik denk niet dat hij een ander ip zou moeten krijgen. Ik ben benieuwd wat er zou gebeuren als de cam wel een statisch IP zou hebben. Wat duplex settings zijn kan je makkelijk op google terugvinden. Tevens heb je op mijn eerste reactie nog niet volledig gereageerd. Even alle info compleet krijgen dan zijn er hier genoeg mensen die je verder willen helpen met troubleshooten.
Mijn excuses. Ik heb het bericht aangepast en de naam en type van de camera en PoE injector bovenaan het artikel geplaatst. Ik heb de camera gekocht bij lightinthebox. Ik heb nog geen contact gehad met de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

Lightinthebox is een Chinese shop. Weinig kans dat je een origineel Europees model hebt ontvangen. Ik heb ook Hikvision camera's met dezelfde PoE injectors. Werkt als een zonnetje. Ook de mijne zijn import met chinese firmware vertaald naar engels. Echter hebben de mijne wel een statisch/vast ip adres. Ik zou hier echt even naar kijken op het moment dat de camera het wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom.Seagal
NeHoX schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 00:05:
Lightinthebox is een Chinese shop. Weinig kans dat je een origineel Europees model hebt ontvangen. Ik heb ook Hikvision camera's met dezelfde PoE injectors. Werkt als een zonnetje. Ook de mijne zijn import met chinese firmware vertaald naar engels. Echter hebben de mijne wel een statisch/vast ip adres. Ik zou hier echt even naar kijken op het moment dat de camera het wel doet.
Er zit originele hikvision software op. Tijdens het instellen kon ik kiezen welke taal ik wou dus ik heb hem in het nederlands. Hoe kan ik nakijken of ik een europees model heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:35
Probeer eens om met een normaal 12v adapter en een normale netwerkkabel de camera aan te doen, dus zonder de injector. Hoewel, mijn ervaring met hikvision is dat die op een ander statisch IP springt als je een reset uitvoert, dus dan komt die in de subnet van 192.168.0.xxx, echter jij hebt daar geen last van lijkt me.

Ga er maar vanuit dat jouw camera niet gemaakt is voor de Westerse markt, echter dat zou in principe geen invloed moeten hebben op de werking van de camera. Behalve dat garantie claimen moeilijk gaat, maar daar kies je dan ook voor. Ik snap uberhaupt niet waarom er een groot tendens is om chinese camera’s te vertalen naar Engels aangezien ikzelf misschien maar 1 keer in de maand of minder inlog op de web interface van de camera. Met een beetje fantasie, youtube en google translate kan je een beetje gokken wat die vreemde tekens zouden kunnen zijn. Voor de rest kan je de chinese camera’s gewoon aanmelden op de Engelse app . Dan heb je tenminste een echt chinese model, waarbij je nog hulp kan vragen aan hikvision (hoewel zij geen garantie gaan verlenen).

[ Voor 39% gewijzigd door Exor op 09-02-2018 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Thom.Seagal schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 23:46:
... 2 weken in bezit en hij heeft het aan het begin goed gedaan. De camera werd geleverd zonder voeding. Aangezien die buiten hangt en PoE ondersteuning heeft heb ik er een PoE injector bij gekocht. (Deze bepaalt zelf hoeveel stroom die moet geven)

Aan het begin was het allemaal steeds kabel in de camera en alles werkte. Nu heb ik hem buiten hangen achter een 20meter Cat5e kabel. ....
http://www.hikvision.com/...WDDS2CD2F42FWDI(W)(S).pdf
designed for indoor surveillance
Ik hoop dat je met buiten bedoeld: In mijn schuurtje onder een overkapping

Echt buiten, dus in de kou, met vorst en condensering... Als een camera daar niet voor gemaakt is verbaast het me niet dat dat problemen zou geven.

Doet ie t wel als je 'm binnen test? (nadat je m wel een dagje of 1-2 laat acclimatiseren, anders weet je zeker dat ie vol condens zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom.Seagal
DJSmiley schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 08:53:
[...]

http://www.hikvision.com/...WDDS2CD2F42FWDI(W)(S).pdf

[...]

Ik hoop dat je met buiten bedoeld: In mijn schuurtje onder een overkapping

Echt buiten, dus in de kou, met vorst en condensering... Als een camera daar niet voor gemaakt is verbaast het me niet dat dat problemen zou geven.

Doet ie t wel als je 'm binnen test? (nadat je m wel een dagje of 1-2 laat acclimatiseren, anders weet je zeker dat ie vol condens zit)
Met buiten bedoel ik inderdaar buiten onder een overkapping, De plek waar die hangt is kurkdroog.

Zojuist mijn PoE injector omgeruild bij de winkel. Nog steeds hetzelfde probleem
lijkt dus echt aan de camera te liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:41
Thom,

Ik heb dit probleem met een Foscam gehad. Ook het zo nu en dan wel bereikbaar zijn. Mijn camera had toen de regen niet overleefd.

Inmiddels al een jaar of twee lang een FCS 4101 van LevelOne hangen zonder problemen. Ik zou ‘m gewoon eens openschroeven en kijken of de boel niet gewoon verroest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom.Seagal
Dennisweb schreef op zondag 11 februari 2018 @ 00:36:
Thom,

Ik heb dit probleem met een Foscam gehad. Ook het zo nu en dan wel bereikbaar zijn. Mijn camera had toen de regen niet overleefd.

Inmiddels al een jaar of twee lang een FCS 4101 van LevelOne hangen zonder problemen. Ik zou ‘m gewoon eens openschroeven en kijken of de boel niet gewoon verroest is.
Hij is zojuist weer gecrasht. En gaat niet meer aan. Alleen de IR-Ledjes blijven branden. Ik heb gekeken maar de camera is kurk droog. Heb de onderkant ff los geschroeft en was allemaal droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:17
Ook al hangt de camera onder een afdak dan nog is de luchtvochtigheidsgraad buiten toch veel hoger dan in een verwarmde binnen omgeving???

Als je van te voren wist dat dit een indoor camera is dan snap ik echt niet dat je deze buiten hebt gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom.Seagal
AutisticPinguin schreef op zondag 11 februari 2018 @ 00:52:
Ook al hangt de camera onder een afdak dan nog is de luchtvochtigheidsgraad buiten toch veel hoger dan in een verwarmde binnen omgeving???

Als je van te voren wist dat dit een indoor camera is dan snap ik echt niet dat je deze buiten hebt gehangen.
Dat stukje als je het van te voren wist, dat doet het hem. Ik ben afgegaan op tweakers. Bij de pricewatch stond dat die voor buiten was, dat is inmiddels aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom.Seagal
Dennisweb schreef op zondag 11 februari 2018 @ 00:36:
Thom,

Heb hem zojuist open geschroeft. Hij is kruk droog vanbinnen

• 020Oost
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-01-2023
Thom.Seagal schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 00:07:
[...]

Er zit originele hikvision software op. Tijdens het instellen kon ik kiezen welke taal ik wou dus ik heb hem in het nederlands. Hoe kan ik nakijken of ik een europees model heb?
Als de letters CH in het serienummer staan is het een Chinees model en is de camera niet geschikt om te updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@020Oost bedankt voor de informatie, maar het kicken van topics is niet gewenst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.