Bureau woonkamer Tips/meningen & advies.

Pagina: 1
Acties:

• Mrscruff
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-11-2024
Hallo medeTweakers,

Ik en mijn vriendin hebben de hobby gamen, wij willen in de hoek van de woonkamer een mooi kwalitatief ogend bureau maken.

Door mijn collega is al een zeer ruwe opzet gemaakt in Inventor om een beeld te creëren van hoe het bureau geplaatst dient te gaan worden.

Wij willen het bureau ''zwevend'' gaan maken en dan op de uitstekende hoek een steun.
De ''dubbele'' wand is ervoor om de beeldschermen daaraan te monteren en de kabels/snoeren uit het zicht te hebben.

Op de plank willen wij collecters items kwijt dus wat sfeer verlichting moet nog worden gemaakt.

We hebben nog geen idee waar we de computers kwijt willen maar dat zal hoogstwaarschijnlijk in de voorraad kast worden. ( mits nette alternatieve oplossingen beschikbaar zijn )

Even een korte uitleg van de plaatjes:

De deur is een trapkast/voorraad kast.
De rondjes onder de plank zijn dimbare led spotjes,

http://prntscr.com/ic33ji
http://prntscr.com/ic33q7

Eventuele maten :

Hoogte bureau is +/- 70cm, formaat bureau is std. lengte en breedte van een deur. LxBxH ~220x95x4cm
Plafond hoogte is ~260cm en de plank met spotjes zou dan op ~200cm moeten komen.

Wat wil ik met dit topic bereiken :

Verschillende meningen, ervaringen, eventuele tips en trucks, van alles wat ons het bureau wat beter gevormd kan krijgen

Mocht ik nog wat vergeten of niet duidelijk gemaakt hebben horen wij dat graag.

Alvast bedankt,

• Mrscruff
Niemand die ons hierin een mening wil geven ?

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-12 15:53

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Persoonlijk zou ik niet snel voor een vast burea aan de muur gaan. Optimale bureauhoogte luistert nogal nauw (centimeters) en is per persoon verschillend.

4cm dikte lijkt me erg onprettig werken. Ik vind zelf trespa bureau's het fijnste, die bladen zijn dacht ik rond de 1cm dik. Meer dan 2cm vind ik zelf al onprettig.

Weet je heel zeker dat je je bureau in de woonkamer wilt plaatsen?

Ik mis ook kabeldoorvoeren en geleiders achterin op je tekeningen. :)

Qua totale indeling van je woonkamer, kijk eens naar Sweet Home 3D:
http://www.sweethome3d.com/

Gratis en stiekem heel goed.

[ Voor 12% gewijzigd door unezra op 11-02-2018 18:15 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Mrscruff
unezra schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:14:
Persoonlijk zou ik niet snel voor een vast burea aan de muur gaan. Optimale bureauhoogte luistert nogal nauw (centimeters) en is per persoon verschillend.

4cm dikte lijkt me erg onprettig werken. Ik vind zelf trespa bureau's het fijnste, die bladen zijn dacht ik rond de 1cm dik. Meer dan 2cm vind ik zelf al onprettig.

Weet je heel zeker dat je je bureau in de woonkamer wilt plaatsen?

Ik mis ook kabeldoorvoeren en geleiders achterin op je tekeningen. :)

Qua totale indeling van je woonkamer, kijk eens naar Sweet Home 3D:
http://www.sweethome3d.com/

Gratis en stiekem heel goed.
Hoi bedankt voor de tip!, ik zal hem eens uitproberen!

we gamen nu aan de eettafel en we zijn hier allebei tevreden mee, qua hoogte en dikte dan.

Verder hebben wij een vrij grote woonkamer (5,03x11.40m)

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12 21:49

Amphiebietje

In de blubber

Persoonlijk heb ik gewoon een normaal bureau gekocht, en dan eerst een kast van losse onderdelen tegen de muur gezet (bv. Ikea Ivar), en daar het bureau tegen aan. Dan behoud je de mogelijkheid het bureau in hoogte in te stellen, terwijl je de kast gewoon kan gebruiken om je spullen op te stallen.

Als je dan ook geen planken onderin de kast doet, heb je daar wat extra beenruimte. En als je handig bent met de bureauhoogte en de planken in de kast, kan je een paar planken op dezelfde hoogte als je bureaublad plaatsen, en zo je scherm verder naar achteren plaatsen.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Als je uberhaupt al voor die opzet gaat zou ik eerder de poot vervangen door een L-profiel tegen de wand, kan je iig vrij bewegen aan de rechterkant.

• Mrscruff
Napo schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:08:
Als je uberhaupt al voor die opzet gaat zou ik eerder de poot vervangen door een L-profiel tegen de wand, kan je iig vrij bewegen aan de rechterkant.
hoe bedoel je dat? Een profiel tegen de wand als in 1 zijde tegen de muur andere het blad?

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:46
Weet niet precies hoe de vrije ruimte rechts van je bureau is/moet zijn..
maar je kunt ook kijken evt. naar een aardige diagonale steun... (oversized plankdrager)...

PC's zou ik denk ik onder het bureau hangen (of gewoon neerzetten)..

Creëer je een voorzetwand idee om je monitoren daaraan te hangen? (i.v.m. bekabeling uit het zicht)..
Kijk dan ook even naar iets van een usb hub oid om die in de wand te monteren.. zodat je ook makkelijk een usb stick e.d. kan inpluggen zonder onder het bureau te moeten kruipen...
En inderdaad wat hier al aangegeven wordt en/of doorvoeren naar beneden naar je pc's toe door het blad heen.. (of die ook aansluiten op de bovengenoemde hub).

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• Mrscruff
Annuk schreef op maandag 12 februari 2018 @ 17:05:
Weet niet precies hoe de vrije ruimte rechts van je bureau is/moet zijn..
maar je kunt ook kijken evt. naar een aardige diagonale steun... (oversized plankdrager)...

PC's zou ik denk ik onder het bureau hangen (of gewoon neerzetten)..

Creëer je een voorzetwand idee om je monitoren daaraan te hangen? (i.v.m. bekabeling uit het zicht)..
Kijk dan ook even naar iets van een usb hub oid om die in de wand te monteren.. zodat je ook makkelijk een usb stick e.d. kan inpluggen zonder onder het bureau te moeten kruipen...
En inderdaad wat hier al aangegeven wordt en/of doorvoeren naar beneden naar je pc's toe door het blad heen.. (of die ook aansluiten op de bovengenoemde hub).
Die usb hub is zeer slim ! die ga ik zeker meenemen !

Wij waren van plan om in de voorraadkast de computers neer te zetten, en indd met de voorzet wand, daar de monitoren en bekabeling achter.

We willen specifiek zo min mogelijk onder het bureau hebben ivm schoonmaken ( stofzuigen )
Die poot op de hoek is ter ondersteuning, we hebben soms kinderen op bezoek die wel eens leunen/hangen aan de tafel.

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:46
Mrscruff schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:32:
[...]

Die usb hub is zeer slim ! die ga ik zeker meenemen !

Wij waren van plan om in de voorraadkast de computers neer te zetten, en indd met de voorzet wand, daar de monitoren en bekabeling achter.

We willen specifiek zo min mogelijk onder het bureau hebben ivm schoonmaken ( stofzuigen )
Die poot op de hoek is ter ondersteuning, we hebben soms kinderen op bezoek die wel eens leunen/hangen aan de tafel.
Kan ook in de voorraad kast inderdaad.. of je plaatst je pc's hangend aan je bureau ;)
Ik snap het idee v/d poot ook hoor.. maar daarom opperde ik ook een "zware plankdrager".. houd je wel je vloer vrij maar heb je toch de ondersteuning van het blad..

Afhankelijk van wat je exact wilt/doet kan je i.p.v. een gewone hub ook kijken naar bv http://www.neutrik.com/en/multimedia/nausb3-b waaraan je evt een hub hangt.. (of bv. 3 stuks per pc verwerken) 1 voor tobo 1 voor muis en 1 voor evt. hub (of usb headset).
Zorg trouwens ook voor enkele gewone stopcontacten boven het blad.. altijd makkelijk om b.v. je telefoon ondertussen op te laden of whatever...

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• Mrscruff
@Annuk

We zijn weer ietsje verder in de ontwikkeling naar het bouwen, en sinds je toch wat goede raad gegeven heb wil ik daar nog wat meer gebruik van maken _/-\o_

De pc's ga ik denk verplaatsen naar achter de ''voorzet wand'' en dan naar de ''open'' kant in de woonkamer. Dan hoef ik ook geen ruimte in de voorraad kast te offeren.

Daarnaast wil mijn vriendin ook wat dichter op het scherm zitten, dus als dat wandje iets naar voren komt ivm de pc is dus een klein voordeel.

De zware plank drager heb ik zitten zoeken, en het liefst pak ik die ''ronde'' plankdragers die ik dus kan integreren in de deur/bureau. Alleen ben ik aan de twijfel of dit wel stevig genoeg gaat zijn.
https://i.ytimg.com/vi/rphNks7Adv4/maxresdefault.jpg <-- zo'n idee, maar dan meer op maat van het bureau.

Het idee van de zwevende plank daarboven willen we dit :
https://blindewandplanken...lank-met-spots-1402-3.jpg

Die ledspots worden dan dimbaar.

Overigens in de zelfde kleur als het bureau gaat worden.

Ik ben er alleen nog niet uit van welk materiaal ik het achterwandje ga maken, ik denk dat MDF te goedkoop gaat ogen.

Als je mij nog wat ideeën of mogelijk advies kan geven, zou top zijn !

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap