Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fricandel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-02 10:37
in loondienst 25 jaar
al 25 jaar anw hiaat premie betaald op loonstrook
na de eerste 10 jaar was er een bedrijfsovername.

nu werd mij gezegd dat ik altijd premie heb betaald a 7 euro per maand maar er zoals ze denken sinds die overname geen polis is.

nu is het voorstel de premie van 15 jaar terug te betalen dus 15×12×7 =1260 euro waar belasting over betaald moet worden.

want van voor de overname zijn geen gegevens meer en geen plichten waarschijnlijk.

mijn vraag is : is dit fair ???
heb het gevoel dus van niet .

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
De inhouding ANW Hiaat was bruto, dus hierdoor is minder belasting betaald. En dan mag je bij terugbetalen alsnog gaan afdragen aan de belastingdienst.

Je kan gaan doorrekenen, en afhankelijk van veel gegevens zal het verlonen per maand een lagere belasting op kunnen leveren, dan nu ineens alles afrekenen. Echter is 1260 euro niet echt een bedrag om over meerdere jaren uit te laten smeren.

Wel netjes dat men zover terug wil gaan, meestal worden fouten alleen in de laatste vijf jaar hersteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Anw is een partner van 50+ hebben, of 45+% arbeidsongeschikt zijn? Van toepassing?

Een compensatie voor het afgelopen 15 jaar wel betalen maar niet verzekerd zijn geweest lijkt me aan de orde kunnen zijn (risico lag achteraf bij jou! Ook al was de ‘verzekering’ niet nodig)

Maar verder is achteraf geld terugkrijgen nu blijkt dat je de verzekering niet nodig had, een prima deal. Je kunt het altijd nog ‘belastingvrij’ in bijv aanvullend pensioen stoppen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)