Toon posts:

architects' dreammachine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
okay jongens, ik heb wat advies nodig
vanwege een gelukkige omstandigheid heb ik een slordige 7000 gulden te besteden aan een zeer/zeer snel grafisch werkstation, bij voorkeur te besteden bij 1 bedrijf (is niet echt een must maar wel handig mbt garantie)
gebruikte sofware: 3dstudiomax4 (modelleren+renderen), autocad2000, maya3, fotoshop6, met name 3d werk is erg belangrijk
moet draaien onder windows 2000
wordt niet op gegamed

mijn voorlopige samenstelling is als volgt:
-moederbord: GB GA-6vxdc7 (dual dus)
-processors: dual pentium3 1000mhz
-videokaart: g-force2 gts of g-force3
-2x 512mb sdram intern, minimaal
-maxtor ide harde, 7200
-iiyama 21 inch
-snelle plextor

ik zou graag van een paar kenners horen wat de zwakke schakel is of moet het helemaal anders voor dit geld? welke zaak kan dit met een goede service/garantie leveren?
groeten tschumi

• dhonline
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 11:41
De zwakste schakel is je harde schijf.
Ik zou hier toch gaan voor scsi 10.000 rpm.
Is toch iets sneller !
Voor de rest een heel mooi systeem.

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

Jammer voor je dat je (misschien) niet de tijd hebt om te wachten op een dual-athlon bak (de tyan k7 us errug prijzig).
Wat ook jammer is dat er geen DDR-geheugen op te prikken valt.

Maar genoeg gezeurd: erg lekker pc'tje. Ga alleen voor een Geforce 3 (een 3Dlabs Oxygen kaart is in dit geval beter, aangezien je met max werkt/gaat werken). Verder zou ik voor de vmp510 gaan; een 22 inch ipv. 21 inch. Suc6 8-)

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

DJ

Ga voor een volledig SCSI systeem.

Dus SCSI HardDisk/CDROM/CDRW/DVD . . .

Verder is het een mooi systeempje . . . misschien is een Dual Athlon ook een optie.

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
scsi is inderdaad een optie
wat voor moederbord moet het dan worden?

• Zaagmans
  • Laatst online: 16-07 21:13
>>welke zaak kan dit met een goede service/garantie leveren?

Informatique(.nl)

- Ruud

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Als je hem niet gebruikt voor games kun je de GeForce misschien omsolderen naar Quadro geeft ook wat snelheidswinst onder 3D Studio MAX *D
(op eigen risico :P)

Eeuwige n00b

• DJ
  • Nu online

DJ

Op vrijdag 13 juli 2001 14:08 schreef tschumi het volgende:
scsi is inderdaad een optie
wat voor moederbord moet het dan worden?
Je kunt gewoon voor het mobo gaan wat je nu op je lijstej hebt staan. Je hebt dan alleen een SCSI Controller nodig . . . dan zou ik een Adaptec 19160 nemen.

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Uhm, dat betekend vele uurtjes naar je scherm kijken, zou ik niet kiezen voor GF2... beetje hoofdpijnkaartjes vind ik zelf, heb er zelf 1 dus... wel leuk voor games,

Maar laatst stond er toch iets over GFIII en impr.ioved filter voor 2D kwaliteit??? hmz zou is voor gaan kijken

HD zou ik absoluut voor een SCSI gaan en anders voor RAID0 Systeem met 2 MAX of IBM uDMA100 disks... zeker voor dit zware renderwerk...

en als je nog een mooi MOBO zoekt...

vriend van mij biedt deze aan: http://www.tweakers.net/aanbod/19242
dual INtel BOard... hij is lame dat hij er maar 600 piek voor vraagt maar tja...
dit is echt een heeeeel vet board :)

Verwijderd

Nadeel van die GF2 in combo met MAYa en zo is dat deze kaart geen HArdware Overlay heeft en moet je is die kaart in actie zien met Paint effects... suckes ass agat heel traag volgens mij moet dit bij die GFIII al een stuk beter gaan, maar waarom neem je niet een OXYGEN kaart???

Verwijderd

Idd, doe jezelf een plezier en neem een 3dLabs kaart...
Die zijn gemaakt voor het soort toepassingen die jij draait!

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
of een Elsa Gloria III Quadro II kaart... is weer iets goedkoper dan een 3dlabs en werkt errug lekker.
Pagina: 1