Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp met DVI - VGA Adapter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BerkJasper
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-12-2021
Mijn vraag

Ik heb dus een VGA naar DVI adapter gekocht omdat ik een 2e monitor heb gekregen naast mijn normale monitor. Die monitor heeft maar 1 VGA aansluiting en aangezien mijn PC alleen 2x DVI aansluiting heeft moest ik een converter of hoe je het ook wil noemen aanschaffen, nou blijkbaar doe ik die adapter erin en de DVI kabel netjes, geeft ie aan dat er geen video signal kan ontvangen... Als ik nou die DVI uit die adapter doe maar de adapter nog aan de monitor laat zitten, geeft ie wel aan dat er iets inzit. Dus ik weet niet precies of ik nou een andere DVI kabel nodig heb, ik heb ff wat opgezocht maar het is toch allemaal gekut met al die verschillende zooi. Graag zou ik een oplossing horen!

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Eigenlijk alles al geprobeert qua alle standaard dingen.

Alvast bedankt :)

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat voor adapter heb je gekocht? Is het iets als dit: pricewatch: Belkin F2E4261BT misschien? Zoniet, wat dan wel? Want VGA naar DVI is er niet (tenzij je het via een actieve adapter doet en die is een stuk duurder), andersom wel.

Ziet je OS wel het tweede scherm? Wat is je hardware?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor videokaart heb je? De kans dat de DVI output ook nog analoge pins heeft wordt steeds minder groot. Dus wellicht kun je helemaal niet aansluiten wat je wilt.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Welke schermen en welke videokaart probeer je op elkaar aan te sluiten?

• GEZUS95
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-04 12:56
wat voor gpu of ingeboude grapichs heb je? ik had namelijk een mobo met hdmi en vga maar aleen vga deed het. in windows 10 kan je met de windows toets en P kan je selecteren welk(e) scherm(en).

• BerkJasper
Hero of Time schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 21:21:
Wat voor adapter heb je gekocht? Is het iets als dit: pricewatch: Belkin F2E4261BT misschien? Zoniet, wat dan wel? Want VGA naar DVI is er niet (tenzij je het via een actieve adapter doet en die is een stuk duurder), andersom wel.

Ziet je OS wel het tweede scherm? Wat is je hardware?
Ja zon soort adapter, en mijn videokaart is een GTX 660

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Welke GTX 660 heb je?

• BerkJasper
NVidia MSI GTX 660 TF

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Heb je 'm op de bovenste of de onderste DVIconnector zitten? Er is er maar 1 met analoge pins. Op die andere gaat die simpelweg nooit werken.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:04
Met teveel kracht lukt alles, maar waarschijnlijk past de adapter ook maar op één van de twee aansluitingen: die ene met de 4 extra gaatjes rond het streepje.

De meeste DVI-kabels geven overigens geen analoge signalen door, je moet die adapter op de videokaart / computer zetten, en dan met een VGA-kabel naar de monitor.

Ik vind het knap dat je de adapter op de DVI-kabel hebt gekregen want over het algemeen zijn beiden male?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

BerkJasper schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:48:
[...]

Ja zon soort adapter, en mijn videokaart is een GTX 660
Je topic had eigenlijk een vraag-topic moeten zijn en dan had je dit gezien om in te vullen:
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Het eerste heb je, het tweede mist en het derde, tja, ook niet echt aanwezig. Vul je de nodige informatie nog aan of moeten we telkens om meer gaan vragen? ;)

Ook wel frappant dat je zegt snel hulp te willen, maar er vervolgens bijna 2 uur over doet om te reageren op reacties. ;) Die haast is er dus blijkbaar niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1