PC in kleinere kast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuanTaXz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb pc maar helaas zit dat systeem in een verschrikkelijk grote, oude en lelijke cooler master kast omdat ik die nog had staan. Ik ga nu een half jaar naar het buitenland en wil mijn huidige componenten in een zo klein mogelijke kast stoppen. Alleen mijn ATX moederbord wil ik vervangen en eventueel ook de PSU als dat echt nodig is. Dit is mijn huidige systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 215,-€ 215,-
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 0,-€ 0,-
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 0,-€ 0,-
2Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 73,50€ 147,-
1Zalman ZM600-HP€ 0,-€ 0,-
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 74,50€ 74,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 436,50

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil er maximaal 200,- instoppen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles behalve het moederbord omdat die dus kleiner moet.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een kleiner moederbord (Micro-ATX of Mini-ITX) en een kleinere kast.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo klein mogelijk eigenlijk.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik wil eigenlijk het liefst een mini-itx kast maar helaas zijn er voor mijn CPU geen mini-itx mobo's meer in de pricewatch en op V&A is het ook zeer schaars. Dus als ik dat wil zal ik toch moeten upgraden naar een andere CPU. Mini-ATX is nog wel verkrijgbaar op de pricewatch en in de V&A maar heb helaas 4 geheugen plankjes en veel van die mobo's hebben maar 2 slots.

Daarnaast kwam ik er niet echt uit wat nou een fijne en mooie kleine kast is. pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart en pricewatch: Fractal Design Define Mini C vind ik beide mooi maar die lijken me toch nog best groot. Ik ben zeer gecharmeerd van de GHOST S1 MkII maar die is erg duur en dan moet ik ook nog een kleinere PSU.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een zo klein mogelijke micro-atx kast of als ik voor een nieuwe CPU ga voor een mini-itx kast. Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:13
pricewatch: ASRock H81M-ITX is toch een mini-ITX moederbord voor je CPU? Anders kan je ook nog kijken naar een 2ehands: V&A aangeboden: Asus H81T bijvoorbeeld.

EDIT: of toch niet. Zie opmerking hieronder

[ Voor 8% gewijzigd door Nat-Water op 09-02-2018 16:47 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 23:19

-36-

Trust me. I'm an amateur

uiteindelijk zul je als je meer dan een paar cm kleiner wilt toch consessies moeten gaan doen. Dat kan nieuw geheugen zijn of bv grafische kaart dumpen en low profile gaan. Als je er echt mee gaat reisen zou ik alles verkopen en voor een laptop gaan. Maar als dat geen optie is meteen maar voor de kleinste mogelijkheid en dat is itx (+ ander geheugen). Anders is het veel gedoe en schiet je er qua formaat verder weinig mee op.

En nu ik er wat langer over nadenk: Afhankelijk van hoe (en hoe vaak) je gaat verhuizen (maar aangezien je wel plek voor een complete pc en rand apparatuur hebt) is de makkelijkste optie misschien toch om je oude lompe (en stevige) kast gewoon te houden. Is het ook niet erg als er een krasje oid op komt en leg je die 200 apart voor een upgrade naar een nieuwer itx platform

[ Voor 51% gewijzigd door -36- op 08-02-2018 20:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:08

Tribits

Onkruid vergaat niet

Voornaamste vraag is of je het systeem wilt gebruiken om te gamen en of je om andere reden de grafische prestaties van die GTX970 nodig hebt. In dat geval ben je sowieso gebonden aan de wat grotere kasten. Kijk vooral ook naar het volume van de kasten en niet alleen naar de vormfactor van het moederbord. Sommige miniITX kasten zitten boven de 30 liter, groter dan menig microATX compatible kast. Eventueel zou je nog een pricewatch: Silverstone Sugo SST-SG11B kunnen overwegen. Daar past je huidige moederbord niet in, maar wel een vergelijkbaar microATX moederbord waar wel vier geheugenmodules op passen. Eventueel is een pricewatch: Silverstone Grandia GD09 misschien nog een optie. Beetje lompe desktop kast, maar heeft wel het voordeel dat er een ATX bord en een video kaart inpassen terwijl het volume niet veel hoger is dan de wat grotere miniITX kasten.

Als grafische prestaties minder van belang zijn zou een laptop ook een goed alternatief zijn zoals hierboven aangegeven.
Nat-Water schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:17:
pricewatch: ASRock H81M-ITX is toch een mini-ITX moederbord voor je CPU? Anders kan je ook nog kijken naar een 2ehands: V&A aangeboden: Asus H81T bijvoorbeeld.
Let wel op dat H81 bordjes maximaal twee geheugenslots hebben en de Asus H81T daarnaast ook nog eens SODIMM nodig heeft. Voor zover ik begrijp heeft TS nu een systeem met vier modules.

[ Voor 11% gewijzigd door Tribits op 09-02-2018 16:47 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:13
Tribits schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:39:

[...]

Let wel op dat H81 bordjes maximaal twee geheugenslots hebben en de Asus H81T daarnaast ook nog eens SODIMM nodig heeft. Voor zover ik begrijp heeft TS nu een systeem met vier modules.
Shoot, goed opgemerkt. Helemaal over het hoofd gezien.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:00
[b]QuanTaXz schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:13: eventueel ook de PSU als dat echt nodig is.
Een PSU die al (bijna) 11 Jaar oud is, zou ik wel vervangen...

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Heb je al gekeken naar behuizingen van het merk Raijintek? Ik vind ze erg mooi, ze zijn betaalbaar en compact en meestal van metaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-06 19:35

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Er bestaan wel degelijk mini itx 1150 moederborden alleen om hoeveel GB ram gaat het? Die oude voeding zou ik wel vervangen
pricewatch: Corsair RM550x Zwart
Een nog kleinere videokaart

pricewatch: KFA2 GeForce GTX 970 4GB OC
Zoek hiervoor eens op ebay maar je zult toch een grote behuizing nodig hebben.
Pagina: 1