Toon posts:

Guillemot Geforce

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een Guillemot (hercules) Geforce 3D prophet SE (Nvidea).Als ik de snelheid bij Quake3 Arena test haalt hij niet meet dan 33 fps demo 1(1024x768 32 bits)Dit lijkt me veel te weinig of niet??? Volgens de verkoper moet hij vet over de 100 fps kunnen halen.Ik heb trouwens een Celly 433,64 mb ram,enz.Heeft iemand ervaring met zo'n Geforce????????????

Verwijderd

Ik haalde met m'n Creative Geforce SDR op default speed en een celeron 550 34,5 fps op 1024x768@32bit met alles op max (demo 001). 100 fps haalt geen enkele videokaart . Ik heb hier nu een Asus DDR en als ik die zwaar overklok komt ie tot 66,7 fps op een P3-750.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 16:29
Sjesus man! Hoe kan dit!
Ik heb een Annihilator SDR...
Ik haal 58.8 fps in Q3 800x600 16bit!!
Dat is toch ommeunig slecht!?
In reviews lees ik dat ze wel 98 fps halen met een Celly 450! En ik heb nb. een PIII 450! Wat is hier in godsnaam aan de hand?!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:29

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Of je nvidia betaald de reviewers dik om de resultaten wat op te schroeven :) .
Of er is iets mis met je config (?)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Waar heb je hem gekocht ik heb er ook een gehad en snel weer geruild naar aanleiding van dit artikel:
Volgens Riva Extreme is er een Guillemot 3D Prophet 'SE' in omloop waarbij er geen 5ns, maar 7ns geheugen is gebruikt! De kaart is dan ook lager geklokt, 110/143MHz in plaats van de normale 120/166MHz.

I recently purchased one of the $169 Prophet 3D cards from Micro Pro in Cleveland, which is listing the card for $169 on pricewatch (I live in Cleveland and picked it up).

IT IS NOT A PROPHET 3D! It is a Prophet 3D SE with 7nsec ram instead of 5.5 nsec ram. If you go into the overclocking panel it is being run at 110/143 instead of 120/166.

Please let your readers and all of the other Geforce sites know about this. They are not selling what they are advertising. I informed them of this, and I'm sure that the technical wizards that they were, they will not change the pricewatch information. I obviously took it back.

Vaag genoeg is er hierover nog geen enkele info te vinden op de Guillemot website.

dus ik heb hem geruild plus bijbetaling voor de Creative

www.tradealliance.nl

Verwijderd

Ik heb dus ook die Prophet met 7 ns. Echter geklokt naar 135/170 geen centje pijn, draait als een tiet!!!

en voor nog geen 400 piek maakt het mij niet uit of er 5 of 7ns op zit, ik ga geen 700+ neerleggen voor een geforce die hetzelfde doet?? of zit ik nou fout??

Martin

Verwijderd

Zit er op die Guillemot met 7ns geheugen ook de TV-out?
Ik heb de Guillemot Prophet OEM zien staan bij Graficall, heb jij hem daar ook gekocht Martin?

Verwijderd

Martin, 7/5.5=1.27 1.27x fl. 400= fl. 510,=

Dus de prijs/prestatie is naar verhouding ongeveer hetzelfde als een gewone GF-SDRAM.
Het probleem is dat diverse bedrijven niet (duidelijk) aangegeven dat het een SE versie is met lagere clocks.
Ik vind het wel een interessant kaartje. Doet ie het voor de rest ook OK ?

Verwijderd

Ja, ik heb hem als beursaanbieding bij graficall gekocht, en het was aangegeven dat het een OEM SE was, dus minder snel dan de retail versie. Hij draait bij mij goed, zoals ik al eerder zei geklokt op 135 core/170 memory. geen enkel probleem, pc staat soms dagen aan, 3/4 uur UT achter elkaar is ook geen probleem, geen crashes of iets.

Martin

Verwijderd

Martin : FF voor alle duidelijkheid : De Guillemot Prophet voor FL399,- bij Graficall is een Prophet 3D SE ?

Verwijderd

Ja, nemesis, dat is een SE, iedereen die denkt dat ie een geforce kan kopen voor een lagere prijs dan een TNT ultra spoort zowieso niet, je kan op je vingers natellen dat er dan iets mis mee is, toch?? of ben ik nou gek?

Verwijderd

III. TECHNISCHE SPECIFICATIES
ALGEMENE SPECIFICATIES
! 256- bits NVIDIA GeForce 256 Graphic Processing Unit
! 32MB on-board synchroon RAM geklokt op 150MHz
! 32- bit SVGA beeld uitgevoerd door 350MHz RAMDAC
! Hoge beeldscherm resoluties tot 1920x1440 bij 75Hz in 16 miljoen kleuren en
2048x1536 bij 75Hz in 65.000 kleuren
! 2X/ 4X AGP interface met volledige texture- ondersteuning
! Fast Writes voor AGP 4X
! Voldoet aan alle eisen van Microsoft PC 98 hardware- ontwerp

bovenstaande van de SE uitvoering ook gekocht bij Graficall. Trouwens lijkt het mij vanzelfsprekend dat zij hadden moeten melden als het anders zou zijn.

gr Hans

• scorpio
  • Laatst online: 18:11
lijkt me( dacht er nmlk aan) dat ik die De Guillemot Prophet voor FL399,- bij Graficall dus best aan kan schaffen (geen miskoop)
Is snel en scherp?

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Verwijderd

Topicstarter
Guillemot geforce kopen???????????? zijn jullie helemaal gek geworden ofzo.Ik heb dus ook zo'n kaart gekocht! (nog nooit zo'n brakke kaart gezien!!!!)Het is dus een onzettende ralle geforce,want
-een normale geforce heeft 5 ns geheugen
deze 7ns!!!!!!!
-een normale geforce is standaard geclockt op 120/166mhz
deze op 110/143!!!!

Conclusie alles is slecht aan deze kaart,en hij is voor alles geschikt behalve voor games.En daar koop je een geforce voor!
Koop nooit zo'n kaart maar geeft iets meer uit en koop een "ECHTE" ,daar heb je veel meer aan.

Verwijderd

Scorpio,

Ik heb hem dus ook, en bij mij hebben ze inderdaad gemeld dat het een SE oem versie was met langzamer geheugen. Misschien alleen omdat ik er naar vroeg, aangezien ik het wel erg goedkoop vond. Hij draait als een zonnetje, de enige aanbeveling die ik kan doen is de amerikaanse drivers downloaden, aangezien de nederlandse drivers de kaart niet herkennen als SE. reference drivers van NVIDIA draaien uiteraard ook goed. rick waarom zou jehem niet kopen alleen omdatie langzamer is dan een normale geforce?? hij is ook vell goedkoper, als jij er nou teveel voorhebt betaald, kan ik me voorstellen dat je over de zeik ben, maar dat is geen reden om te zeggen dat de kaart niet goed is. Ik haal in UT op 800x600 16 bit 80fps, 1024x768 50+ fps. lijkt me toch voldoende, niet? core en mem zijn zonder problemen te klokken op 135/170 dus dan zit je al hoger dan een "standaard" geforce. en dat voor 400 piek?? best wel aantrekkelijk lijkt me.

Je hebt geen TV out en dat soort fratsen, maar als ik groter beeld wil, koop ik wel een grotere monitor :p

gezien prijs/prestatie zeker geen miskoop nee, maar dat is mijn mening

Verwijderd

"Als ik de snelheid bij Quake3 Arena test haalt hij niet meet dan 33 fps demo1(1024x768 32 bits)" Ter herinnering ;)

Geen enkele GeForce met SDRAM geheugen scoort hier vet..... wat wel aan te raden is: probeer de 5.13 drivers met S3TC eens :)

• scorpio
Martin , je zegt dat ie langzamer scoort dan de Niet SE uitvoering, hoeveel langzamer is dat dan.Ik vind q3 op 32 bits en 1024*768 50+ bijzonder goed nmlk.
Als dat echt zijn score is ,wordt dit echt wel een kaartje voor mij!
Agp kan ook op 4 * ??
En hoe lang duurt het als je besteld voor je hem in huis hebt?

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

• scorpio
Soory ik zag dat je UT "zei" maar dta is dus nog beter.
En ik zie bovenaan staan dat ie inderdaad op agp 4* kan dus das ook beantwoord, thanks

"See ya"

Pagina: 1