Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

werkPC ouders

Pagina: 1
Acties:

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-11 15:07
Hallo,

Ik wil een pc bouwen voor mijn ouders, zal voornamelijk worden gebruikt voor thuiswerken(citrix) en browsen.
Zit te kijken naar een zo klein mogelijke behuizing die mogelijk op de achterkant van de monitor komt. Dus ik ga voor mini-itx en heb zelf nog 8gb DDR 4 liggen.

Maar tot zover de achtergrond, mijn vraag ligt rondom de processor. Aangezien de kast het liefst lekker klein is ga ik niet voor een dGPU, dan blijven de nieuwe Ryzen APUs over en de laatste Intel CPUs. Resolutie wordt 1440 of evt nog 4K.

Dus wat zouden jullie aanbevelen als processor? Het moet lekker lang meegaan en ik wil er best een kleine overclock opzetten.

Hartstikke bedankt alvast!

• Pascal Bouman
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-03 16:34
een pc om alleen om wat huis werk op te doen dan heb je aan een intel i5 nuc van 6de generatie genoeg
maar je hebt al ram dus denk ik dat je het best voor eenf i5 kan gaan van 6 of 7 gen bijvoorbeeld i5 6400
ik gebruik deze voor mij pc om op te browsen en verslagen te maken en deze doet het goed en zal nog wel even mee gaan maar ik zal dan gaan voor een i5 7400

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-11 15:07
Pascal Bouman schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:07:
een pc om alleen om wat huis werk op te doen dan heb je aan een intel i5 nuc van 6de generatie genoeg
maar je hebt al ram dus denk ik dat je het best voor eenf i5 kan gaan van 6 of 7 gen bijvoorbeeld i5 6400
ik gebruik deze voor mij pc om op te browsen en verslagen te maken en deze doet het goed en zal nog wel even mee gaan maar ik zal dan gaan voor een i5 7400
Ik heb momenteel voor mijzelf ook een pc met i5 6400 draaien en doet het prima, zelfs met een micro-atx bordje.
Maar is de iGPU van een i5 6400 goed genoeg om pakweg 5-8 jaar mee te gaan?

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:22
Horatius schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:11:
[...]

Ik heb momenteel voor mijzelf ook een pc met i5 6400 draaien en doet het prima, zelfs met een micro-atx bordje.
In het ergste geval prik je er later nog een (low profile) videokaart in :)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
Horatius schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:11:
[...]
Uhm ja? Er wordt helemaal niks gedaan wat GPU instensief is. Beetje citrix en browsen is over 8 jaar nog steeds zo zwaar voor de GPU als het nu is: niet.

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-11 17:40
Heb je 8GB DDR4 of DDR4 SODIMM liggen?
Ik zou zelf gaan voor een NUC met i5 van de 7de of 8ste generatie: die hebben ondersteuning voor H.265 aan boord.
Voor een beetje browsen heb je verder weinig rekenkracht nodig, een i3 zou waarschijnlijk al voldoen.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:53
Zo'n nieuwe Ryzen APU zou ideaal zijn, dus nog even wachten als dat kan.

Wat is je budget?

In vino veritas, in aqua sanitas

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Zo klein mogelijke behuizing die je achterop een monitor kunt schroeven?
Intel NUC.

De lichtste NUC is al zwaar zat voor Citrix en een beetje browsen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Wellicht interessant mocht je toch zelf gaan bouwen:
reviews: AMD's 2400G en 2200G - Budgetgaming met igp op 1080p

De Ryzens met iGPU zijn beschikbaar gekomen. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Pagina: 1