Boodschappen ordenen op winkel in Excel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-09 18:20
Hallo!

Mijn vraag is als volgt: Hoe zorg ik ervoor, in Excel, dat wanneer een bepaalde rij een kolom heeft met een waarde hoger dan 1, dat de deze gehele rij wordt toegevoegd in een nieuw blad, waarna deze rijen verdeeld worden onder bepaalde winkels.

Ik heb de respectievelijk de volgende waarden: Artikel, Op voorraad, Drempelwaarde, Soort, Aantal kopen en Kopen bij.

De drempelwaarde bevat een waarde van het minimale aantal producten op voorraad. Als de voorraad van een product niet aan de drempelwaarde voldoet dan wordt er automatisch zoveel aan 'Aantal kopen' toegevoegd, zodat het product weer op zijn drempelwaarde zit.

Nu wil ik graag de producten, waarvan ingekocht moet worden, sorteren op winkel/webshop.

Bijvoorbeeld:
Artikel: Servetten
Op voorraad: 1
Drempelwaarde: 4
Soort: pak
Aantal kopen: 3
Kopen bij: Sligro

Nu wil ik dus graag in een ander blad 'Boodschappenlijst' een kopje 'Sligro' waaronder staat:
Artikel: Servetten
Aantal kopen: 3.

Op dit moment heb ik alle producten in de boodschappenlijst staan en filter ik op winkel en aantal vanaf 1. Dat werkt ook wel, maar het is niet zo elegant.

Bedankt!

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:07
Het kan vast met de standaard-excel formules, maar ik zou een makro [pun intended :+ ] klussen. Omdat het kan.
Echter: Zonder screenshots van je bestand, wordt het lastig om goed advies te geven ben ik bang...

[ Voor 3% gewijzigd door breew op 08-02-2018 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Met (horizontaal) zoeken, oid moet je idd een eind komen. Of misschien al een draaitabel. VBA macro kan natuurlijk altijd. Voor alle opties zijn al wel in oude topics voorbeelden te vinden. Waar loop je vast, wat is je huidige opzet? :)

Al moet ik zeggen dat filteren (al dan niet geautomatiseerd in VBA) al best handig kan zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een draaitabel zou dit makkelijk te doen moeten zijn.

Voeg in een nieuw tabblad (Boodschappenlijst) een draaitabel toe. Gebruik "Aantal kopen" als filter en filter de 0 er uit. Vervolgens krijg je in de draaitabel enkel de producten te zien die gekocht moeten worden. "Kopen bij" kan vervolgens ook als filter worden gebruikt om de boodschappenlijst per winkel te zien.

Let wel op dat je de gegevens even in kolommen moet zetten dus zo:
Artikel | Op voorraad | Drempelwaarde etc...
Servetten........1....................4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-09 18:20
Helaas, ben ik dit weekend niet thuis en kan ik hier niet mee bezig!
F_J_K schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 21:59:
Met (horizontaal) zoeken, oid moet je idd een eind komen. Of misschien al een draaitabel. VBA macro kan natuurlijk altijd. Voor alle opties zijn al wel in oude topics voorbeelden te vinden. Waar loop je vast, wat is je huidige opzet? :)

Al moet ik zeggen dat filteren (al dan niet geautomatiseerd in VBA) al best handig kan zijn.
Ik heb er geen VBA in zitten, omdat ik hier weinig kaas van gegeten heb. Ik heb op internet wel gezocht naar oplossingen en dit wordt dan ook doormiddel van VBA gedaan. Ik heb geprobeerd dit zelf aan te passen, maar geen succes.
Verwijderd schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:44:
Met een draaitabel zou dit makkelijk te doen moeten zijn.

Voeg in een nieuw tabblad (Boodschappenlijst) een draaitabel toe. Gebruik "Aantal kopen" als filter en filter de 0 er uit. Vervolgens krijg je in de draaitabel enkel de producten te zien die gekocht moeten worden. "Kopen bij" kan vervolgens ook als filter worden gebruikt om de boodschappenlijst per winkel te zien.

Let wel op dat je de gegevens even in kolommen moet zetten dus zo:
Artikel | Op voorraad | Drempelwaarde etc...
Servetten........1....................4
Hier ga ik even naar kijken. Het hoeft allemaal niet super netjes, maar het zou fijn zijn dat er zonder tussenkomst een perfect boodschappenlijstje uitrolt :)

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is