Launchbox - Launcher voor al je oude games! (oa dosbox)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:57
Ik kwam nog geen topic tegen over dit programma vandaar dat ik deze zelf open. Als je denkt ik wil mede auteur worden, graag!

Topics maken is nieuw dus ik zal het nog opleuken met plaatjes, screenshots en links.
Afbeeldingslocatie: https://www.launchbox-app.com/

Wat doet het?

Het programma beheert bij mij al mijn oude dosgames (dosbox koppeling), Mijn collectie gaat al terug tot ik 12 jaar was en ik met mijn vader in de V&D en Dyxons (geloof ik) uren naar games kon kijken. En soms, ja soms kochten wij er een.

Veel van ons kennen het nog wel, installeren van 5 1/4 of 3.5" floppies op je 40mb harddisk en spelen maar. Uren kijken naar games waarvan je nu denkt: sereus? Vonden wij dat er toen net echt uitzien?

Dit programma emuleert veel meer en je kan er ook flink mooie movies per platform bij zetten. Heb je de juiste DVD drive dan kan je je eigen games backuppen van bv WII, PS2 en Dream en die ook lekker via een emulator spelen. I know hier wordt het een beetje gris gebied.

Waarom dan toch dit topic? Ik gooi er echt alleen games in die in de kast staan bij ons of op zolder weggestopt. Het leuke is dat je vanuit de community ook movies kan toevoegen per platform. Wat die mensen maken, man man man, ik kan dat echt als screensaver aanzetten, briljant!

Met name ben ik benieuwd of meer mensen dit gebruiken voor hun oude games. Het topic is bedoeld om ervaringen uit te wisselen en elkaar te helpen om die game die je toch niet van floppy, cd of dvd aan de praat krijgt toch te laten starten.

Een topicwarning is wel op zijn plaats. Dit is geen topic om mensen te helpen aan rommetjes of games. Het is pure liefhebberij voor die oude games en het nostalgische gevoel.

Mocht Tweakers van mening zijn dat dit programma niet thuishoort op de site zou ik het jammer vinden. Je kan er veel mooie dingen mee doen met je eigen collectie.

De betaalde versie kent een Big Box mode en die is echt briljant.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
gereserveerd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 14:20

Dizzy

Where am I?

Gisteren liep ik tegen Launchbox aan, en ik ben er nog mee aan het stoeien, maar de eerste indruk is inderdaad erg positief.

In het verleden heb ik Emulation-Station veel gebruikt. Erg clean interface, maar verder nauwelijks opties.

Ook naar HyperSpin gegekeken, maar je moet daar veel te veel handwerk doen om iets nuttigs te krijgen.

Gisteren dus launchbox geprobeerd, en eigenlijk meteen licentie afgenomen op launchbox en emumovies.

Nu bezig om wat mame arcade games in te laden die ik laat samenwerken met een arcade stick.
Pc is al 12 uur bezig met scrapen.

Later vandaag even stoeien met bigbox icm switch skin (ook hele cleane interface).

En dan zal ik wat screenies maken :)

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

• Jaer
En hoe staat het met je installatie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-06 20:11

Hakker

a.k.a The Dude

Voor degene die toevallig interresse hebben hierin.
1 jaar licentie is vandaag $10, lifetime voor $40 en ja kan van 1 jaar naar lifetime voor $20 doen. Dus dit jaar 1 jaar pakken en volgend jaar de lifetime en je heb lifetime voor $30

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-07 19:23
Misschien even een Linkje naar de site van Launchbox toevoegen?

gebruik dit programma zelf ook al Jaren en ik kan haast niet meer zonder, echt een extreem fijn programma om alle Roms en Emulators bij elkaar te houden en toch een makkelijk overzicht te hebben van je collectie.

en vooral die functie om alle metadata en covers enzo allemaal in een keer te downloaden is ook echt geweldig.

Oftewel een mega fijn programma IMO

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Pagina: 1