Pabo levert bestelling niet

Pagina: 1
Acties:
  • 5.209 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Afgelopen zaterdag heeft de website van Pabo een storing gehad waardoor bestellen niet mogelijk was.
Om dit te compenseren hebben ze op zondag de volgende email gestuurd.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tgIica1.jpg

Zoals ik en ook vele andere dachten nou dat is een mooie actie. Voor 15 euro bestellen en dan 15 euro korting krijgen. Effectief betaalde je dus als je voor precies 15 euro zou bestellen alleen de verzendkosten van 2,95

In totaal 6 bestellingen gedaan, want tja mooie actie en stond nergens vermeld dat de code maar eenmalig gebruikt mag worden.

Aangezien ik tot vandaag nog niks ontvangen had, maar eens gaan navragen waar de pakketjes blijven.
Toen kwam de onaangename verrassing dat er dus blijkbaar 5 van de 6 zijn geannuleerd.

Op de vraag waarom dat is gebeurd, wijzen ze naar hun algemene voorwaarden en dan specifiek dit stuk:
Overig verkregen actie-, kortings-, of vouchercodes

Iedere verkregen actie-, kortings-, of vouchercodes is voorzien van een uniek nummer of tekstcode die een
bepaalde waarde vertegenwoordigt.
Voor elektronische actie-, kortings-, of vouchercodes die bestaan uit een nummer geldt in veel gevallen dat
deze zijn gekoppeld aan een e-mailadres. Het e-mailadres waarnaar deze betreffende actie-, kortings-, of
vouchercodes zijn verstuurd, dient te worden gebruikt bij het inwisselen van deze actie-, kortings-, of
vouchercodes. De actie-, kortings-, of vouchercode kan niet op of via een ander e-mailadres worden
ingewisseld. Iedere actie-, kortings-, of vouchercode is gedurende een bepaalde periode geldig. Na de
vervaldatum kan de actie-, kortings-, of vouchercode niet meer worden gebruikt. Actie-, kortings-, of
vouchercodes kunnen niet voor openstaande bestellingen worden gebruikt. Tenzij anders staat vermeld, geldt
voor iedere actie-, kortings-, of vouchercodes dat deze per persoon en per (e-mail)adres slechts éénmalig kan
worden gebruikt. Per klant, per adres mogen twee actie-, kortings-, of vouchercodes worden genoteerd in een
periode van zes maanden.
Het tegoed van actie-, kortings-, of vouchercodes moet in één keer worden besteed en u kunt slechts één actie,
kortings-, of vouchercodes per bestelling gebruiken. Indien een actie-, kortings-, of vouchercodes wordt
gebruikt voor producten waarvan de prijs onder de waarde van de actie-, kortings-, of vouchercodes ligt,
vervalt de waarde die onbenut blijft. Deze wordt dus niet meer opnieuw uitgegeven. Actie-, kortings-, of
vouchercodes zijn niet inwisselbaar voor geld en u kunt met een actie-, kortings-, of vouchercodes geen korting
krijgen op andere producten dan de producten waarvoor de betreffende actie-, kortings-, of vouchercodes
geldt. Deze zijn dan nader omschreven in de uitingen waarin de actie-, kortings-, of vouchercode is
opgenomen. Elektronische actie-, kortings-, of vouchercodes worden éénmalig verstrekt. In geval van diefstal
of verlies vindt geen vergoeding plaats. Onder verlies valt ook het (per ongeluk) wissen van e-mails. Het is niet
toegestaan actie-, kortings-, of vouchercodes te wijzigen of te vervalsen. Iedere (poging tot) fraude of andere
niet toegestane handelingen wordt geregistreerd en leidt ertoe dat het gebruik van actie-, kortings-, of
vouchercodes wordt ontzegd.
Tja misschien zit het juridisch wel helemaal dichtgetimmerd op deze manier, maar daar heb ik zelf te weinig verstand van, dus vandaar die vraag aan jullie of het klopt op de manier dat ze het nu doen.

Via de mail waar ik wel de bestelbevestiging op het gekregen heb ik nog geen annulering ontvangen. Dat hebben ze alleen genoemd op de vraag wanneer de pakketten geleverd gaan worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44
Het lijkt me duidelijk dat het meermaals gebruiken van deze code door meerdere bestellingen aan te maken niet conform de voorwaarden danwel intentie van de actie is.

Jammer maar helaas dus.

PVO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iva Wonderbush
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-09 22:32
Tenzij anders staat vermeld, geldt voor iedere actie-, kortings-, of vouchercodes dat deze per persoon en per (e-mail)adres slechts éénmalig kan worden gebruikt. Per klant, per adres mogen twee actie-, kortings-, of vouchercodes worden genoteerd in een periode van zes maanden.
Duidelijk dus. Kon je eigenlijk wel verwachten zelfs..

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik snap niet wat hier onredelijk aan is. Hoe zou je het zelf vinden als je een webshop had, zou je dan alles maar gewoon leveren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
Ik snap ook wel dat ze het ze het op basis van de voorwaarden niet uit gaan leveren.
Vind het alleen wel raar dat je er in de mail zelf niks over voorwaarden vermeld en dan dus achteraf op de 17 pagina's algemene voorwaarden gaat beroepen om niet te leveren.
Tja wie leest die nou ;)

Achja zal vast juridisch wel kloppen, dus gegokt en verloren.

Nu mijn geld dan nog terug zien te krijgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Eh ja. Anders zou je met 1 kortingscode de hele winkel leeg kunnen kopen op basis van verzendkosten. :P

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
Haha ze verkopen natuurlijk ook nog producten die meer dan 15 euro zijn he

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie in de uiting niet staan dat er actievoorwaarden van toepassing zijn. Zijn deze algemene voorwaarden je correct aangeboden tijdens het bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:39
Gelijk profiteren dan ook he... Waarschijnlijk meerdere bestellingen gedaan waar je alleen verzenkosten hoefde te betalen? Of misschien een paar euro meer?

Natuurlijk gaan ze niet leveren als ze er ik weet niet hoe veel geld op verliezen.
Voorwaarden lijken me ook duidelijk genoeg.
DarkShadow16 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:45:
Haha ze verkopen natuurlijk ook nog producten die meer dan 15 euro zijn he
Denk je nou echt dat ze nog winst maken op een product van 30 euro, als ze 15 korting moeten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:51:
Ik zie in de uiting niet staan dat er actievoorwaarden van toepassing zijn. Zijn deze algemene voorwaarden je correct aangeboden tijdens het bestellen?
Op deze manier worden ze aangeboden tijdens het bestellen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0lgAJXR.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben geen vinkvakje om je expliciet te wijzen naar de voorwaarden. Dat wordt wel ten sterkste aangeraden om eventuele discussie te voorkomen. Verder vind ik het deel over de vouchers behoorlijk slecht leesbaar.

Ook moeten de belangrijkste kenmerken bij aankoop duidelijk zijn, en mogen die niet in de voorwaarden. Een systeem waarbij je blijkbaar technisch de codes meermalen kan gebruiken maar waarbij de voorwaarden het afdekken is niet alleen onhandig voor de winkel, maar ook klantonvriendelijk.

Technisch gezien wekken de voorwaarden de indruk dat je codes die niet meermalen gebruikt mogen worden ook niet gebruikt *kunnen* worden. Ter verdediging van de winkel, kan ook gesteld worden dat klanten redelijkerwijs kunnen weten dat een dergelijk presentje niet bedoeld is voor bestelling per scheepslading (van 17,95 voor 2,95).

Maar goed, uiteindelijk zie ik mensen hier niet voor naar een rechter gaan, en ik ben bang dat je wel in een dusdanig grijs gebied zit dat dat de enige weg zou zijn. Ik neig ook gezien de actie te denken dat de rechter niet (veel) in je voordeel zou beslissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:37
Ja, als je dit soort dingen ziet weet je dat de kans groot is dat je niet geleverd gaat krijgen.
Wees maar blij dat je je eerste bestelling geleverd hebt gekregen, ze hebben je die spullen min of meer gratis gegeven en de verzendkosten die je dan wel moest betalen hebben zij ook moeten betalen.

Soms heb je geluk met dit soort dingen en leveren ze alsnog maar meestal niet en verschuilen ze zich (terecht) achter hun voorwaarden en/of wetten die de verkoper beschermt bij onjuistheden die duidelijk niet kloppen.
Betekend echter niet dat je het er helemaal moet bij laten zitten.
Je kunt ze mailen om uitleg. reviews schrijven met je ervaring of zoals je nu doet een topic openen.
Uiteindelijk je gelijk halen in deze kwestie zit er waarschijnlijk niet in.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:59

P_Tingen

omdat het KAN

Ik snap best dat je probeert een voordeel te halen uit zo'n actie, ook al weet je waarschijnlijk wel dat de manier waarop je het doet waarschijnlijk niet de bedoeling van de winkel was. En redelijkerwijs is dat ook logisch want waarom zou je dan niet een paar duizend bestellingen doen die je per stuk maar €2,95 kosten en die je zelf weer met winst door zou kunnen verkopen. Je hebt wel gelijk dat de webshop zelf ook de zaken beter voor elkaar zou moeten hebben en niet meerdere keren de code zou moeten accepteren.

Maar wat ik niet snap is dat als de winkel zich op redelijkheid en billijkheid beroept, dat je dan nog een topic hier aanmaakt. Dit was toch wel een beetje te verwachten. En het was toch ook wel een beetje logisch?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:48
Buiten de discussie of de webshop wel of niet in zijn gelijk staat, vind ik het ook behoorlijk moreel verwerpelijk om 90 euro aan spullen te verwachten (in 6 apart ingepakte dozen met een apart verzendlabel) voor 15 euro in totaal.

En laten we wel zijn, aan 1 vibrator heb je vast ook wel genoeg.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 10:24

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Sorry maar ik vind dit moreel gezien ook een beetje een profiteren van het goede van deze actie.
Had je nou echt verwacht dat mensen hier staan te juichen en trots op je zouden zijn dat je een winkel probeerd spullen afhandig te maken door een addertje? Als iemand het bij jou zou doen, zou je dat prettig vinden? Zou je zelf echt de spullen leveren?
Ik vind dit aardig parasitair.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:43
Ik heb ook een bestelling geplaatst en deze is keurig netjes geleverd. :)

Ik snap alleen niet dat mensen dan meteen 6 bestellingen doen. Nu lok je dit wel uit door toe te staan dat je meerdere keren de kortingscode kunt gebruiken, maar dan nog.

Je ziet dit zo vaak en dan lopen mensen ook nog lopen te klagen als de bestellingen geannuleerd worden. Dit soort acties zie je regelmatig voorbij komen en als je gewoon één keer bestelt dan wordt het meestal gewoon netjes geleverd. Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die alleen maar meer, meer, meer willen. Deze verpesten het dan ook vaak voor de rest die wel normaal bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:52
Highfive95 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:13:
Ik heb ook een bestelling geplaatst en deze is keurig netjes geleverd. :)

Ik snap alleen niet dat mensen dan meteen 6 bestellingen doen. Nu lok je dit wel uit door toe te staan dat je meerdere keren de kortingscode kunt gebruiken, maar dan nog.

Je ziet dit zo vaak en dan lopen mensen ook nog lopen te klagen als de bestellingen geannuleerd worden. Dit soort acties zie je regelmatig voorbij komen en als je gewoon één keer bestelt dan wordt het meestal gewoon netjes geleverd. Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die alleen maar meer, meer, meer willen. Deze verpesten het dan ook vaak voor de rest die wel normaal bestellen.
Ik wel. Ze zijn gierig en hopen op die manier snel winst te pakken. Neem de leenbakker actie. Ik heb netjes 1 bestelling geplaats voor mijn zoon. Er zijn mensen die hebben 10 bedden bestelt terwijl zij niet eens kinderen hadden. Of die de bedden op MP verkochten voor 100 euro+. Ze zien een makkelijke manier om geld te verdienen aan fouten die andere maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:45
Of het wettelijk nu wel of niet correct is dichtgetimmerd... er bestaat natuurlijk ook nog iets als fatsoen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat.... ?

Je krijgt een e-mailtje met deze aanbieding omdat je op zaterdag niet kon bestelen. Jij dacht nu ga ik ff lekker fucken en naai ze met 6 bestellingen van €15,95 waar ik maar 6x €0,95ct hoef te betalen ex vzk ?

Je kunt wel nagaan dat dat niet de bedoeling is. zonder deze aanbieding had je waarschijnlijk niets besteld, en nu wou je je slag er uit slaan ? Dit gaat mij echt enige vorm van fatsoen te boven

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:38

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Inderdaad, een beetje kansloos om dit uberhaupt te proberen. Goed fatsoen blijkt soms ver te zoeken...

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
Stop maar hoor jongens.

Geld is inmiddels terugbetaald en tja tuurlijk heb ik hier gewoon van proberen te profiteren.
Ze hebben zelf ook nog aangegeven dat de actievoorwaarden wel vrij onduidelijk waren en dat ze dat gingen aanpassen voor een volgende actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

loki504 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:25:
[...]

Ik wel. Ze zijn gierig en hopen op die manier snel winst te pakken. Neem de leenbakker actie. Ik heb netjes 1 bestelling geplaats voor mijn zoon. Er zijn mensen die hebben 10 bedden bestelt terwijl zij niet eens kinderen hadden. Of die de bedden op MP verkochten voor 100 euro+. Ze zien een makkelijke manier om geld te verdienen aan fouten die andere maken.
Weer iemand die het verschil tussen gierig en inhalig niet kent, al is dat sowieso hier niet van toepassing op de Pabo. Over je andere "actie" maar te zwijgen; je rept over mensen die op een makkelijke manier geld verdienen aan de fouten van anderen (dus de webshop(s) ) terwijl je het zelf ook doet (al is het "maar" één bed). Je wéét dat het fout is, en toch doe je het. Natuurlijk, proberen kan altijd..maar doe dan niet zo hypocriet ;).

Ontopic: de Pabo laat zich ook niet naaien en dat is maar goed ook >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 22:53
discussie is al ten einde, maar dit lijkt overigens wel veel op afbeelding die gebruikt is op pepper:

https://nl.pepper.com/aan...stel-bedrag-15-euro-61012

Weet je zeker dat je iets besteld hebt? Of zag je dit op pepper? Want op pepper zitten de laatste tijd geld graaiers. Elke cent die omgedraaid kan worden is meegenomen. Vooral 10 bestellen voor marktplaats!

[ Voor 20% gewijzigd door grote_oever op 18-02-2018 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:52
Exorcist schreef op zondag 18 februari 2018 @ 22:59:
[...]

Weer iemand die het verschil tussen gierig en inhalig niet kent, al is dat sowieso hier niet van toepassing op de Pabo. Over je andere "actie" maar te zwijgen; je rept over mensen die op een makkelijke manier geld verdienen aan de fouten van anderen (dus de webshop(s) ) terwijl je het zelf ook doet (al is het "maar" één bed). Je wéét dat het fout is, en toch doe je het. Natuurlijk, proberen kan altijd..maar doe dan niet zo hypocriet ;).

Ontopic: de Pabo laat zich ook niet naaien en dat is maar goed ook >:)
We weten niet of TS het voor zich zelf wou houden of niet. Misschien ging hij het verkopen. Net als die mensen die 20 bedden hadden. Bestelt. En als ik naar de definitie van gierig Google:
de mate waarin men niet bereid is in de buidel te tasten

Lijkt mij aardig kloppend. Al is hebberig denk ik nog de beste omschrijving.

En over mijn andere actie. Ik wist niet 100% zeker dat het een fout was. De kans was aanwezig ja. Het zou hypocriet zien als ik er alles aan zou doen om de deal toch door te laten gaan. Of op forums topic ga openen. En als ik een fout maak moet ik ook op de blaren zitten. Dat is het leven. Maar mij beschuldigen van hypocriet zijn zegt meer over jou als over mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Normaal reageren mag ook wel.

[ Voor 84% gewijzigd door Yorinn op 19-02-2018 10:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:21
DarkShadow16 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 18:52:
Stop maar hoor jongens.

Geld is inmiddels terugbetaald en tja tuurlijk heb ik hier gewoon van proberen te profiteren.
Ze hebben zelf ook nog aangegeven dat de actievoorwaarden wel vrij onduidelijk waren en dat ze dat gingen aanpassen voor een volgende actie.
En wat nou als dit topic nu in Google op duikt met deze titel?
Echt waar... Mensen als jij... |:(

Kan een moderator aub de topic titel aanpassen?
Ik irriteer mij mateloos aan dit soort topics waarbij bedrijven zomaar aan de digitale schandpaal genageld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleefei schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:00:
[...]

En wat nou als dit topic nu in Google op duikt met deze titel?
Echt waar... Mensen als jij... |:(

Kan een moderator aub de topic titel aanpassen?
Ik irriteer mij mateloos aan dit soort topics waarbij bedrijven zomaar aan de digitale schandpaal genageld worden.
https://gathering.tweaker...ert_topicreport/1834841/0

Dus dat kan je zelf d.m.v. dit topic te melden en een verzoek daar toe in te dienen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2018 09:54 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Goed, alles lijkt me nu zo onderhand wel gezegd hier. Gezien het hier nu uit de hand begint te lopen verder, gooi ik het topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.