Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Server 2012/VM Virtueel box/Client koppelen op de server2012

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rafiik
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-02-2021
Mijn vraag als volgt:

Ik ben sinds kort begonnen met het leren kennen van Server 2012. Zo heb ik dan ook mijn Windows server 2012 op Virtueel box draaien, en nu wil ik een client toevoegen op de server 2012. Ik heb op mijn server Dhcp, dns en active directory geïnstalleerd en geconfigureerd zoals het moet. Zo heb ik ook op mijn Virtueel machine windows 10 draaien als client, en die wil ik graag toevoegen aan mijn server 2012 in AD als computer. Maar als ik in windows 10 omgeving domein wil toevoegen van de server dan krijg ik een foutmelding:

AnActive directory domain controller(AD DC) for the domain"RFK.com" could not be contracted.
Ensure that the domain name is typed correctly. If the name is correct, clicked detaila for troubleshouting information.

Ik weet dat je in windows 10 omgeving dingen moet aanpassen om op hetzelfde domain te zitten als de domain server zelf maar weet niet hoe, iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Alle reacties

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:07
de AD server moet de DNS server voor het netwerk zijn, en een FQDN hebben. Meestal wordt er <bedrijf>.local voor het interne netwerk gebruikt zodat je geen officieel domein met bijbehorende DNS hoeft te koppelen.

• RoytjuhV
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
DNS niet goed staan op de Win10 client?

• Rafiik
Waar zou ik dat kunnen zien of doen, indien mogelijk? Ik heb wel alles draaien op VM.

[ Voor 23% gewijzigd door Rafiik op 08-02-2018 14:52 ]

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:07
in windows client: ipconfig /all
in de dhcp server stel je in wat de dns server voor het subnet/netwerk moet zijn.
Let op dat er maar 1 dhcp server in een netwerk mag zijn, dus als je de ad server als dhcp instelt moet je de dhcp van de router uitzetten.

• Rafiik
Nee ik kom er helaas maar niet uit. Iemand die een YouTube link heeft waar dit wordt uitgelegd? Mijn dhcp is uitgeschakeld op mijn router. Nu moet ik op die client de dhcp adress instellen die ik ook op server dhcp server heb ingesteld, iemand die weet hoe?

[ Voor 46% gewijzigd door Rafiik op 08-02-2018 15:55 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als internet niet nodig is op de machines, moet je je VMs even anders configureren voor 't netwerk. Standaard wordt er NAT gebruikt. Aangezien je DHCP draait, wil je niet dat je server opeens je router/modem in de weg gaat zitten waardoor de rest van je huis geen internet meer heeft, omdat de reeks niet meer klopt. Daarom stel je je VMs in om via "Internal Network" te werken. Dat is een netwerk dat puur en alleen tussen de VMs bestaat. Je moet natuurlijk wel zorgen dat je server een vast IP heeft.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Rafiik
@Hero of Time Ik heb mijn vm gewijzigd naar internal network en als het goed is heb ik mijn IP al vast gezet op mijn server. waar kan ik dat zien of ik mijn IP voor de zekerheid heb vast gezet?

[ Voor 6% gewijzigd door Rafiik op 08-02-2018 16:23 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je configuratie op Internal staat en je hebt een IP in de 169.254 reeks, dan is dat niet het geval, heb je bij de uitvoer van 'ipconfig' wel een zinvol adres zoals je dat in je dhcp scope hebt ingevuld, dan wel.

Dit is trouwens een erg basic vraag. Als je iets weet van Windows, weet je hoe je kan zien of er een vast adres is ingesteld of niet. Er zijn daar meerdere manier voor. Google geeft je ook meerdere mogelijkheden hiervoor. ;) Had je sneller antwoord gehad ook.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Rafiik
@Hero of Time Bedankt voor je reactie en hulp. Ik ben er toch uitgekomen.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Overigens ook slim om eens met server 2016 te gaan stoeien. 2012R2 wordt niet meer zoveel nieuw gedeployed en alleen als downgrade optie nog geleverd ;)

Verschillen zijn relatief beperkt, totdat je de nieuwste versies gaat gebruiken die core-only zijn.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:02
@Rafiik Niet lullig bedoelt maar als je niet weet hoe je een fixed ip of een dns moet instellen in windows kan je misschien eerst een cursus windows 10 doen voordat je aan de server begint ? De dingen die je vraagt zijn redelijk basis.

Wil je examen gaan doen of is het gewoon voor de hobby bob ?

[ Voor 22% gewijzigd door HKLM_ op 09-02-2018 15:25 ]

Cloud ☁️

Pagina: 1