Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Powerpivat probleem cijfer als tekst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Ik zit met een probleem met Powerpivot. Het zit als volgt als ik een draaitabel maak van bepaalde gegevens en ik heb in kolom A bv studentnummers of een andere numerieke waarde is er geen probleem.

Echter wanneer ik een powerpivot maak van dezelfde data zet hij deze waarde (kolom A bv studentnummer) om naar tekst. Hierdoor is de tabel lastig verder te gebruiken in verdere modellen in excel. Bv als je verticaal wil zoeken op studentnummer 123456 dan vind hij deze niet in de powerpivot omdat het een tekst is. Je ziet het ook aan het uitlijnen, ze staan direct aan de linkerkant zijn ze uitgelijnd.

Ik kan helaas niks vinden in de instellingen. In de powerpivot instellingen scherm geef ik aan dat het een getal notatie etc. Maar zodra je hem naar excel haalt geeft hij weer zn eigen draai aan.

Dit probleem lijkt enkel te zitten in de kolom als rijlabels zet hij hoe dan ook om naar tekstlabel, ook al zouden de rijen of kolommen op studentnummer of personeelsnummer zijn.

Is er iemand anders die hier tegen aan gelopen is? Of iemand die uiteraard de oplossing of de fout weet :)!

Thanks

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2018 14:27 ]