Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 03:03
Mijn huidige laptop is inmiddels 4 jaar oud - Een 13.3" XMG P304 (i7-4712MQ / 860m / 8GB). Hij werkt nog wel aardig, maar er zijn wat eigenaardigheden mee die op den duur toch een beetje irritant zijn geworden.

De fan snelheid is een beetje random, zelfs bij lage last kan hij nogal hoorbaar worden. Daarnaast is hij onder load enorm luid, en sinds ik steeds meer zonder koptelefoon werk valt het ook meer op - Ik werk 5-6 dagen per week op het apparaat. Verder zijn er ook wat kleine bugjes met de drivers, waar uiteraard geen update meer voor zal komen.

Dus ben ik nu op zoek naar een vervanging die grotendeels voor hetzelfde gebruikt zal worden, maar waar deze punten zouden wegvallen.

Wat ga je met je laptop doen?
Hij zal vooral op kantoor gebruikt worden voor 'office' werk, maar tussendoor (tijdens pauze of thuis) zal ik er ook wel eens een potje mee gamen.

Wat is je budget?
Maximaal €1400,-, waarbij liefst ook een extra adapter bij zit (zodat ik eentje voor werk en eentje voor thuis heb). Als er geld over is haal ik me ook een nieuwe hoes/tas. :)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dagelijks op en neer van thuis naar werk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen bepaalde voorkeuren.

Overige eisen
- Hij moet minimaal 2 externe monitors ondersteunen. Ik werk graag met de laptop open, samen met 2 externe monitors. Er moeten dus 2 HDMI/DP/USB3/USBc poorten aanwezig zijn, of een combinatie hiertussen.
- Hij moet niet al te hard gaan blazen bij het gamen. Het is natuurlijk niet te voorkomen, maar het hoeft ook niet zo extreem te zijn als bij mijn huidige laptop (en veel 'high end' gaming laptops). De P304 die ik nu heb kan soms wel een stofzuiger zijn, reviews die ik later heb gevonden hebben het over 50-55db.
- Ik zal op de laptop niet al te veel modernere of veeleisende games spelen. Geen Witcher 3, geen BF1 of wat dan ook: Denk meer aan Overwatch, Endless Space 2, Trackmania 2 of SWTOR en andere zulke games die ofwel iets ouder zijn of gewoon minder nodig hebben. Een 1050(ti) is dan ook ruim voldoende: Een 1060/1070 vind ik gewoon niet nodig en het zou ook minder geluid moeten produceren (want, lagere temps etc).
- Ik wil een HDD vermijden, de enige bewegende onderdelen in de laptop zouden eigenlijk de fans mogen zijn. Ik heb liever een 256GB SSD dan een 1032 hybrid HDD of 1128GB SSD+HDD combo. 512GB SSD is natuurlijk ideaal (meer heb ik echt niet nodig).

Wat ik al heb gevonden
De MSI GS63VR 7RD-Stealth-092NL viel direct op, maar volgens deze review kan deze ook nog steeds best wat geluid produceren.

Nu ben ik echter wel tevreden met een en hoef ik niet direct een 1060 te hebben, en ik ben zéér nieuwsgierig hoeveel minder geluid (voor zover dit al gaat) een laptop zou produceren vergeleken met elkaar. Ik kan echter geen reviews of metingen vinden specifiek voor de 7RD of 7RE versies.

Ik zag eerder ook de Acer Aspire VX5-591G staan, welke mij zeer aansprak (iig de SSD versie, zonder normale HDD), welke volgens deze review erg stil is (relatief natuurlijk).

Deze lijkt echter niet meer in Nederland verkocht te worden, en een Duits toetsenbord is nu niet echt interessant te noemen. Ik weet niet of hij vanuit daar ook met QWERTY beschikbaar is.

De vragen
- Is de 7RD/7RE versie veel stiller dan de 7RF versie van de MSI, en zijn deze dan te vergelijken met de Acer?
- Zou die Acer anders het waard zijn om na te gaan boven de MSI?
- Zijn er anders nog alternatieven die ik zou moeten checken voor deze prijs? Ik kan zo snel namelijk niets vinden wat vergelijkbaar is (qua specs én geluidsproductie), er zijn ook maar weinig degelijke reviews van (Notebookcheck lijkt één van de weinigen te zijn die dit goed test).

Ik wil eigenlijk wel graag die 7RD bestellen, maar wil dus toch nog even wat second opinions horen over de geluidsproductie van de koeling hierop - Afhankelijk hiervan ga ik misschien toch eens achter die Acer aan, of een alternatief als iemand deze kan voorstellen.

EDIT: Veel foutjes verbeterd, overzichtelijker gemaakt.

[ Voor 46% gewijzigd door Khrome op 08-02-2018 15:48 ]

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:02
Ik zou voor de 7rd gaan met alleen de 512gb ssd heb reviews gezien. En de geluidproductie is 35db on idle dus ik denk dat dat niet zo veel is het is namelijk ook maar 7,7mm en battery is eigenlijk best wel goed mits je battery saver aan heb staan en bloatware uitzet dan heb je 5-6 uur battery en voor een msi laptop is dat waanzinnig goed ben van plan om die ook te halen nu het 1150 euro kost ipv 1350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:02
Hallo,

Heb even een kleine update voor je. Heb vandaag de Asus gl503vd f209yt aangeschaft. Het is ook wat stillee dan de msi 35db deze is 31db en het is wel wat duurder 1300 euro maar het valt nog in je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:52
Heb je al gekeken naar modellen met Max Q design? Deze zijn een stuk stiller. Zelf heb ik een laptop met 1060 Max Q design, en deze is tijdens gamen echt lekker stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_eye6
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-10 16:21
Wouter Lucassen schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:29:
Heb je al gekeken naar modellen met Max Q design? Deze zijn een stuk stiller. Zelf heb ik een laptop met 1060 Max Q design, en deze is tijdens gamen echt lekker stil.
Welk type heb jij gekocht? Tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Een Lenovo y520;

Specs:
8GB ram
I7-7700hq
128gb ssd+ 1 TB hdd
1060 gtx Max Q design
Schade : 999 euro

Zelf zeer tevreden, vooral over het geluid tijdens gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LS88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-10 10:59
Wouter Lucassen schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:38:
Een Lenovo y520;

Specs:
8GB ram
I7-7700hq
128gb ssd+ 1 TB hdd
1060 gtx Max Q design

Nu zelfs 899,- alleen niet meer op voorraad. Ik heb eerdergister de y720 aangeschaft. Twijfelde tussen de Dell en deze maar ga toch graag voor de 'volle' 1060.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 03:03
Een Lenovo y520;

Specs:
8GB ram
I7-7700hq
128gb ssd+ 1 TB hdd
1060 gtx Max Q design

Die viel dus al vrij snel bij mij af, maar ik kan me niet meer herinneren waarom.... Nu ik de tests nog eens opzoek lijkt het bijna identiek te zijn aan de Acer. Volgens mij waren er toch wel veel user reviews die over het geluid klaagden, maar daar moet ik nog maar eens opnieuw induiken.

Dat zal wel nog even duren... Ik kreeg eerder te horen dat het budget voor een nieuwe laptop is geschrapt :<

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
ChromeBallz schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:34:
[...]

Die viel dus al vrij snel bij mij af, maar ik kan me niet meer herinneren waarom.... Nu ik de tests nog eens opzoek lijkt het bijna identiek te zijn aan de Acer. Volgens mij waren er toch wel veel user reviews die over het geluid klaagden, maar daar moet ik nog maar eens opnieuw induiken.

Dat zal wel nog even duren... Ik kreeg eerder te horen dat het budget voor een nieuwe laptop is geschrapt :<
geluid is juist vele male minder dan bij vergelijkbare laptops :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 08:17

ndb

Een Lenovo y520;

Specs:
8GB ram
I7-7700hq
128gb ssd+ 1 TB hdd
1060 gtx Max Q design

Waar vinden jullie deze lenovo voor die prijs? Of is die inmiddels significant duurder geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
ndb schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:35:
[...]

Waar vinden jullie deze lenovo voor die prijs? Of is die inmiddels significant duurder geworden?
Ik zie de configuratie niet meer op de website staan!
Pagina: 1