Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Nieuw hier en een complete leek. Wij hebben een samsung smart tv en sinds kort hebben we een strook aan de kinker kant van het scherm die niet mee werkt. Het is geen zwarte strook maar precies een uitgerokken stuk van wat zich op het scherm afspeelt. Iemand die weet wat er aan de hand is en hoe ik het kan oplossen?
Dank jullie wel!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:17

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wat heb je al geprobeerd, wat gebeurde er toen en waarom loste dat het probleem niet op?
Wat heb je al gevonden op internet?
Wat voor tv heb je precies?

Zoveel.. vragen...

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Je zou kunnen beginnen met het aangeven welk type TV het is. Mocht het niet teveel moeite zijn, helpt een foto of video natuurlijk ook mee. En wat heb je zelf al geprobeerd en wanneer vindt het exact plaats?

Verwijderd

Topicstarter
Voila, zoals ik al zei.... een complete leek.😉
Ik probeer jullie vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.
Het betreft een samsung smart tv met modelcode ue58mu6120
Vermoedelijk heeft 1 van de kindjes iets uitgespookt, anders geen idee wat er aan de hand is.
We hebben het zowel als we netflix kijken of als we gewoon via de digibox kijken.
Als ik het beeldsccherm test, zoals ik terugvind in de hanleiding, dan is alles in orde, het testscherm beslaat ook het volledige beeldscherm.
Ik heb de instellingen al terug standaard gezet maar dit lost niets op.
Ik probeer straks eens om een video of foto te plaatsen.
Dank je voor jullie hulp en jullie geduld😊

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
https://www.gebruikershan...w-handleiding-824140.html

Vanaf pagina 73
Beeldmode / Beeldformaat aanpassen

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-b793bhOrphA/Wnw13NH3_UI/AAAAAAAAAbk/Tr-Duhz5x-YLF4QeY34NU6BnUVfHylD0gCHMYCw/s0/firefox_2018-02-08_12-34-46.png

[ Voor 37% gewijzigd door FreshMaker op 08-02-2018 12:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel freshmaker,
Heb dit net geprobeerd, ik vond terug dat ik het het best op 16/9 standaard zet. Dit maakt echter geen verschil.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:15

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Mis je toevallig een stuk van het beeld aan de rechterkant?

Misschien een optie als 'Just scan' aanzetten? Die zorgt er voor dat het aanwezige beeld niet buiten het beeld valt, of te klein is.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Misschien kan je beter een paar foto's of filmpje maken hiervan ?

Dan weet men waar je het over hebt

• Dexmael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:20
Is er geen optie om niet geschaald weer te geven.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Kolomdriver op het paneel zelf is dood. Einde oefening.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:15

Nyarlathotep

Crawling Chaos

TommyboyNL schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 21:21:
Kolomdriver op het paneel zelf is dood. Einde oefening.
Nee, de topicstarter vermeldt dat een testbeel wél correct wordt weergegeven.

Maargoed, zonder concretere info van de TS tasten wij in het duister en heeft dit topic verder geen waarde...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, sorry, ik ben dus een te grote leek om aan jullie kenners duidelijk te kunnen weergeven wat er precies aan de hand is. Toch heel erg bedankt om te helpen nadenken. Ondertussen heb ik contact genomen met de ondersteuningsdienst van samsung zelf. Die hebben het probleem " op afstand" kunnen oplossen. Als ik naga welke stappen allemaal gezet werden vooralleer het opgelost was, dan geloof ik nooit dat ik dat zelf had gekund.
De boodschap is dus dat we vanaf heden de afstandsbediening uit kleine peuterhandjes houden.
Nogmaals dank je wel allemaal

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2018 @ 08:34:
Ondertussen heb ik contact genomen met de ondersteuningsdienst van samsung zelf. Die hebben het probleem " op afstand" kunnen oplossen. Als ik naga welke stappen allemaal gezet werden vooralleer het opgelost was, dan geloof ik nooit dat ik dat zelf had gekund.
Het zou fijn zijn als je hier nog even vertelt wat je heb moeten doen om het probleem op lossen, misschien heeft een ander er ook wat aan.

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-01 01:10
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2018 @ 08:34:
Mensen, sorry, ik ben dus een te grote leek om aan jullie kenners duidelijk te kunnen weergeven wat er precies aan de hand is. Toch heel erg bedankt om te helpen nadenken. Ondertussen heb ik contact genomen met de ondersteuningsdienst van samsung zelf. Die hebben het probleem " op afstand" kunnen oplossen. Als ik naga welke stappen allemaal gezet werden vooralleer het opgelost was, dan geloof ik nooit dat ik dat zelf had gekund.
De boodschap is dus dat we vanaf heden de afstandsbediening uit kleine peuterhandjes houden.
Nogmaals dank je wel allemaal
Best wel eng dat Samsung op afstand instellingen in de tv kan veranderen... of heb je zelf de stappen doorgenomen op advies van de helpdesk.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik kan heel moeilijk zeggen wat ze precies gedaan hebben. Ik heb een code moeten opvragenen doorgeven waardoor ze op afstand mijn tv opnieuw konden instellen. Ook de mensen van samsung zelf hebben behoorlijk moeten zoeken om een oplossing te vinden. Ik kon volgen op mijn tv scherm maar kan enkel zeggen dat het niet via de gewone instellingen was veel codes, cijfertjes en lettertjes zien passeren.
I.inderdaad vreemd en eng om te zien hoe iemand in een of ander bureau kan prutsen in mijn tv in mijn living.
Groetjes
Pagina: 1