Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickx10
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-02-2024
Hallo allemaal, de S9 komt op 25 februari uit, welke voor mij sowieso te duur zal zijn.

De Galaxy S8 is tot en met 25 februari beschikbaar met een actie waarmee je je oude telefoon kan terugsturen voor 100 euro extra. Helaas heeft mijn huidige telefoon, de S7 Edge, een barst in het scherm. Dit betekent dat ik vrij weinig terugkrijg, nu is het geval dat ik er in totaal 140 euro voor terugkrijg met de actie, waardoor de kosten van de S8 in totaal ongeveer rond de 360 zal liggen.

Hier is bij mij de vraag of dit het waard is. Ik heb van vrienden en kennissen met een S8 gehoord dat deze telefoon hun ontzettend goed bevalt, waardoor ik serieus aan het nadenken ben om over te stappen.

Alvast bedankt voor de antwoorden! Excuses als het toch blijkt dat ik hier al een ander topic voor kon gebruiken. (Heb verder niks gezien over de actie van het terugsturen van je telefoon op tweakers)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Rickx10 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:45:
Hier is bij mij de vraag of dit het waard is.
Is het het waard? Dat is echt een beslissing die je zelf moet maken.

Tot op heden is het de telefoon met de beste camera en heeft het toestel echt top specs. En voor 360 euro is het echt een goede deal.

De vraag is eerder, wil je nu 360 euro uitgeven aan een nieuwe telefoon of spaar je nog even door en koop je later een andere / nieuwere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8slayer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-08 22:45
Ik zit al een poos over hetzelfde te denken. Ik heb een S7 edge en die werkt eigenlijk nog prima. Ik ben een aantal keren bijna in de verleiding gekomen om een S8 te kopen via Vraag en Aanbod omdat ze inderdaad niet zo gek duur zijn en ik nog wel wat voor de S7 terug kan krijgen. Alleen omdat de S9 al zo snel komt besluit ik steeds om te wachten. Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken maar ik ga wel redelijk snel een S9 halen, waarschijnlijk een vrij nieuwe tweede handse.

Play every day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
Als jij een S8 kan krijgen wat alles bij elkaar opgeteld en afgetrokken 'maar' €380,- hoeft te kosten dan heb je een hele goede deal, een betere telefoon koop je niet voor dat geld.

Enige toestellen die qua prijs en kwaliteit in de buurt komen zijn de OnePlus 5T en de Nokia 8 en zelfs die heb je niet voor dat geld... enige belangrijke afweging die je zou kunnen maken is of je liever stock Android hebt ipv het vrij zwaar aangepaste van een Samsung.
rens-br schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:53:
[...]Tot op heden is het de telefoon met de beste camera en heeft het toestel echt top specs.
"Beste Camera" is uiteraard tot op zekere hoogte enigszins subjectief... maar naar mijn weten heeft de Pixel 2 op dit moment de kroon van beste telefooncamera in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

MicGlou schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:53:
"Beste Camera" is uiteraard tot op zekere hoogte enigszins subjectief... maar naar mijn weten heeft de Pixel 2 op dit moment de kroon van beste telefooncamera in handen.
Het is inderdaad redelijk subjectief. Het is dan ook voornamelijk de beste camera voor dat budget / geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Tja wat wil je horen? Ik heb een S8 en ben er bijzonder blij mee ;-)

Je moet deze afweging zelf maken. Houd in het achterhoofd dat een S9 langer software support zal hebben en tevens zul je ook qua beveiligingspatches beter ondersteund worden omdat deze op een andere manier worden uitgerold dan de huidige toestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Je zou het toestel ook op V&A kunnen verkopen, wellicht dat dat meer oplevert dan via Samsung's eigen actie. De 100 euro cashback ontvang je ook als je een oude S4 mini of iets dergelijks inlevert.

Ik ben zelf van de S7 Edge naar de S8+ gegaan (de S8 is echt véél smaller dan de S7E, en daardoor veel te klein naar mijn mening). Ja, het scherm is supergaaf, maar qua snelheid is het geen enorme vooruitgang. Destijds heeft die upgrade me niks gekost, maar 300 euro had ik het ook echt niet waard gevonden.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:25
Hallo allemaal, de S9 komt op 25 februari uit, welke voor mij sowieso te duur zal zijn.

De Galaxy S8 is tot en met 25 februari beschikbaar met een actie waarmee je je oude telefoon kan terugsturen voor 100 euro extra. Helaas heeft mijn huidige telefoon, de S7 Edge, een barst in het scherm. Dit betekent dat ik vrij weinig terugkrijg, nu is het geval dat ik er in totaal 140 euro voor terugkrijg met de actie, waardoor de kosten van de S8 in totaal ongeveer rond de 360 zal liggen.

Hier is bij mij de vraag of dit het waard is. Ik heb van vrienden en kennissen met een S8 gehoord dat deze telefoon hun ontzettend goed bevalt, waardoor ik serieus aan het nadenken ben om over te stappen.

Alvast bedankt voor de antwoorden! Excuses als het toch blijkt dat ik hier al een ander topic voor kon gebruiken. (Heb verder niks gezien over de actie van het terugsturen van je telefoon op tweakers)
tja waar erger je je nu aan? De s8 is een minor upgrade natuurlijk vanaf de S7 edge....
De s9 lijkt een grotere upgrade, maar een hele klap duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34

Ik zit eigenlijk met precies dezelfde situatie. Bij de casback voor je mobiel stond of het LCD nog werkt. Telt een barst in het scherm dan gelijk als niet werkend waardoor je zo weinig terug krijgt? Misschien hier eens samsung over contacteren.. Anders heb je veel meer terug voor je s7 edge.
http://www.samsung.com/nl/samsunginruil/inruilen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:11
Ik denk dat de komst van de S9 de waarde van je tweedehands S7 zal verminderen, en verwacht niet op basis van prijsveranderingen van vorige vlaggeschepen dat de S8 op korte termijn veel goedkoper zal worden.
Afweging is of je de S7 Edge laat repareren of niet, en of je er nog blij mee bent. Puur logisch moet die nog wel een jaar mee kunnen. Maar als je het geld hebt voor een nieuw speeltje, dan is de S8 (of de S8+) een mooi toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Waah schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:03:
[...]

tja waar erger je je nu aan? De s8 is een minor upgrade natuurlijk vanaf de S7 edge....
De s9 lijkt een grotere upgrade, maar een hele klap duurder.
Vind je? De S9 is van de buitenkant ongeveer gelijk aan de S8 als we de geruchten mogen geloven.

Ik vind eerder de S8 een grote upgraden (want scherm), de S9 zal een iets snellere SoC krijgen en en verbeterde camera maar dat is het dan wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
rens-br schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:57:
[...]

Het is inderdaad redelijk subjectief. Het is dan ook voornamelijk de beste camera voor dat budget / geld.
Dat zonder twijfel, de camera van de S8 behoort tot de beste... voor €360,- is er (nieuw) niet beter te krijgen, sowieso het hele toestel voor dat bedrag is een no-brainer als je er interesse in hebt.

Bizar eigenlijk voor een toestel wat nieuw nog geen jaar geleden bijna €900,- moest kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

MicGlou schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:24:
Dat zonder twijfel, de camera van de S8 behoort tot de beste... voor €360,- is er (nieuw) niet beter te krijgen, sowieso het hele toestel voor dat bedrag is een no-brainer als je er interesse in hebt.
Dat is wel met inruilen natuurlijk. Nieuw is het toestel nog steeds 537 euro, nog steeds wel een giga pricedrop vergeleken met een jaar eerder. Maar wel een heel stuk minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:25
Richh schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:16:
[...]

Vind je? De S9 is van de buitenkant ongeveer gelijk aan de S8 als we de geruchten mogen geloven.

Ik vind eerder de S8 een grote upgraden (want scherm), de S9 zal een iets snellere SoC krijgen en en verbeterde camera maar dat is het dan wel...
Jep dat vind ik.
Scherm is namelijk voor velen helemaal niet zo belangrijk. Als het in buitenlicht goed af te lezen is en een beetje OK is verder is dat goed genoeg. De werking van je telefoon is niet anders.

Van de S7 naar de S8 is de camera niet eens veranderd. Van de S8 naar de S9 komt er waarschijnlijk een nieuwe camera, en de Dual-camera is een grote verbetering. Het zal voor mij juist DE reden zijn om te upgraden. Aangezien je daar daadwerkelijk andere en betere foto's van krijgt.

Processor is al een tijdje niet zo interessant. Alles is snel.

Laat ik het zo zeggen: Met het nieuwe scherm krijg je geen extra functionaliteit boven op wat je nu al hebt met de S7 Edge. De telefoon kan hetzelfde, met dezelfde camera. De s9 krijgt daadwerkelijk nieuwe functionaliteit (dual-camera). 360 euro vind ik nog steeds best veel geld voor geen verschil in dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn2307
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 15:21
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik kan mijn oude s7 voor 300 euro verkopen, is nog maar 7 maanden oud. Heb nog een oude nexus 5x die het niet doet maar wel kan inruilen via de actie en dus 111 euro nog terug krijg.

De goedkoopste s8 met de inruilactie is op gsmwijzer.nl voor 619 euro. Dus houdt in dat ik dan in totaal 208 euro betaal voor een nieuwe s8. Maar zit ook aan een oneplus 5t te twijfelen die wordt dan wel iets duurder aangezien ik daar die actie niet op heb, maar vind het wel een aantrekkelijke telefoon..

Of wachten op de s9..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziny
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-09 07:53
Inruilactie is alleen geldig voor Samsung smartphones?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Vooropgesteld: dat mag! Maar ik ben het totaal niet met je eens :P
Scherm is namelijk voor velen helemaal niet zo belangrijk. Als het in buitenlicht goed af te lezen is en een beetje OK is verder is dat goed genoeg. De werking van je telefoon is niet anders.
Ik kijk dagelijks Netflix/Youtube in de trein en gebruik daar mijn telefoon redelijk intensief. De extra schermruimte (ik pas ook altijd al mijn DPI aan) vind ik juist ontzettend handig, niet alleen tijdens video maar ook tijdens webbrowsen. Het lange scherm maakt multitasken tussen 2 apps daadwerkelijk bruikbaar.
Het scherm is naast de snelheid voor mij het belangrijkste van de hele smartphone. En daar ben ik vast niet de enige in :)
Van de S7 naar de S8 is de camera niet eens veranderd. Van de S8 naar de S9 komt er waarschijnlijk een nieuwe camera, en de Dual-camera is een grote verbetering. Het zal voor mij juist DE reden zijn om te upgraden. Aangezien je daar daadwerkelijk andere en betere foto's van krijgt.
(...)
De s9 krijgt daadwerkelijk nieuwe functionaliteit (dual-camera).
En ik maak dan weer ontzettend weinig foto's :P dus de camera boeit mij niet heel veel. Dat Samsung er mee weg kwam om de camera hetzelfde te laten zegt overigens meer over de camera in de S7 en over de algemene verschillen die je in de top smartphones tegenkomt. Veel reviewers vinden flagship smartphones nu al een kwestie van smaak.
Dual camera komt alleen naar de S9+ en sowieso, op een zoomlens na is er geen nuttige toepassing van twee (of drie, of vier) camera's; dat is puur hype.
Dat de Pixel 2 met slechts 1 camera talloze 2/3 sensoren toestellen wegblaast zegt genoeg.
Processor is al een tijdje niet zo interessant. Alles is snel.
Eens, Touchwiz is het echte probleem bij Samsung :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:43
Helaas heeft mijn huidige telefoon, de S7 Edge, een barst in het scherm. Dit betekent dat ik vrij weinig terugkrijg, nu is het geval dat ik er in totaal 140 euro voor terugkrijg met de actie, waardoor de kosten van de S8 in totaal ongeveer rond de 360 zal liggen.
Is het scherm werkend en onbeschadigd?
• dat de LCD moet werken en 100% intact moet zijn
• dat de LCD geen defecte lijnen vertoont
• dat het scherm niet ingebrand is
• dat het aanraakscherm correct functioneert

@Rickx10

Er staat idd niet bij dat er geen barst in mag zitten, mijn vriendin heeft hetzelfde (barsten maar werkend scherm).
Weet je zeker of je dan ook 140,- terug krijgt? Heb je daar contact over gehad?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ja, en je zou hier (V&A) je Edge kunnen aanbieden en kijken of je er meer voor krijgt.
(kan nu niet beoordelen wat defect is aan je informatie)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35

Zelf de Samsung Galaxy S8 in november 2017 ook met een actie voor € 305,00 inclusief één maand abonnement kunnen kopen. Ik had daarvoor vijf jaar Apple en ik ben zeer tevreden. Sinds gisteren ook Android 8.0 Oreo erop en dit heeft de telefoon nog sneller gemaakt en de gezichtsherkenning en vingerafdrukscanner nog beter/sneller. Het scherm is ook werkelijk fenomenaal.

Naar verluidt gaat de Samsung Galaxy S9 nog iets meer kosten als de Samsung Galaxy S8, ik vind dit echt teveel voor een iets snellere telefoon, iets betere camera, iets kleinere bezel en een beter gepositioneerde vingerafdrukscanner.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickx10
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-02-2024
Allereerst, bedankt voor alle reacties! Ik zit nog steeds een beetje te twijfelen. Ik ga sowieso nog even contact opnemen met Samsung over deze actie, misschien kan ik inderdaad meer krijgen dan 140 euro, sinds de LCD wel helemaal goed werkt, het glas is alleen gebarsten.

Ik twijfel dus nog, dit komt vooral doordat de S8 geen project treble zal krijgen. De andere kant is wel dat het updatebeleid van Samsung met betrekking tot beveiligingsupdates best prima is, waardoor ik verwacht dat de S8 sowieso nog sowieso in 2020 en hopelijk langer beveiligingsupdateskrijgt. (De galaxy s5 kreeg nog laatst een beveiligingsupdate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Hackus schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 18:47:
Ja, en je zou hier (V&A) je Edge kunnen aanbieden en kijken of je er meer voor krijgt.
(kan nu niet beoordelen wat defect is aan je informatie)
Ik heb het verkeerd gelezen, op de Samsung site krijg je tot 179,- terug voor een goede S7 Edge.
De TS zijn bedrag is de 40,- voor een kapotte en de 100,- inruil die iedereen krijgt = 140,-
Ik dacht hij 140,- voor de telefoon zou krijgen ex 100,-
Je max inruil op de S7 Edge kan dus 279,- zijn dat wist ik even niet want ik had nog niets gelezen over de gegarandeerde 100,-

Ik ga wel bellen met Samsung wat je krijgt als je glas kapot is maar de LCD gewoon werkt, want lijkt me idd dat je op de VnA er wel meer voor kunt krijgen dan 40,-
Kom er nog op terug.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziny
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-09 07:53
Iemand enig idee van actie's voor de S8 die momenteel lopen?

Ik merk hier namelijk dat mensen er één rond de +€300~ hebben kunnen afschaffen.

Dit lijkt me erg interessant aangezien ik momenteel op zoek ben naar een alternatief voor m'n Sony Xperia Z3 Compact die ik nu reeds meer dan 3 jaar heb... (batterij gaat minder lang mee, buitenkant afgeleefd, toestel begint in het algemeen trager te werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
ziny schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:03:
Kom je nou gewoon erin rollen zonder een regel gelezen te hebben?
Staat toch echt een link in het topic. Zal wel zondag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ziny schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:03:

Ik merk hier namelijk dat mensen er één rond de +€300~ hebben kunnen afschaffen.

Dit lijkt me erg interessant aangezien ik momenteel op zoek ben naar een alternatief voor m'n Sony Xperia Z3 Compact die ik nu reeds meer dan 3 jaar heb... (batterij gaat minder lang mee, buitenkant afgeleefd, toestel begint in het algemeen trager te werken).
Los toestel gaat het om zonder abonnement. Je krijgt altijd korting als je er een nieuw abonnement bij afsluit.
Kijk even op de site voor de cash-back inruilactie

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 11-02-2018 12:08 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1