Winroute pauzeert

Pagina: 1
Acties:

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 22:51

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Topicstarter
Hai,

Afgelopen zaterdag heb ik WinRoute geinstalleerd, maar het werkt niet helemaal goed: om de zoveel minuten dan kapt hij er voor 50 seconden mee. Heel lastig als je zit te DFLW-en.
Ligt het aan de PC waar het op draait (p200, 32 MB ram, win98se) of ligt het aan een instelling, ik heb in de instellingen lopen zoeken, maar kan niets vinden,

Plz help

Meh!

• Dennis
  • Laatst online: 22-08 23:00
Yep, hij stopt als je resources op zijn, dan schakelt de engine vanzelf uit.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Winroute heeft bij mijn weten geen "pauze" functie dus ik zou eens naar de PC kijken waar winroute op draait.

Misschien heeft het iets te maken met de instellingen van energiebeheer. Dat is helemaal goed in te denken als de PC niet gebruikt wordt op dat moment maar alleen staat te routen.

Edit:
Ja, wat dennisdotcom zegt is wel waar, niet aan gedacht, maar dat hangt er dus vanaf hoe de PC gebruikt wordt waar winroute op draait, want zomaar uit zichzelf gebeurt dat principe niet.

• De_Koele_Man

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Topicstarter
Energie besparing staat uit, alleen niet voor de monitor, die gaat na een half uur uit.

Er is nog genoeg ruimte vrij om te swappen, maar de PC swapt niet. Het enige dat draait (zeker als ik ga online-gamen) is WinRoute, af en toe draai ik er DAP of MSNMessenger op.

Ik heb een Wanadoo Premium verbinding dus dat is het ook niet.

edit:

hij geeft bij foutmeldingen ook niets aan

Meh!

• Roelant
  • Niet online
Op vrijdag 13 juli 2001 14:20 schreef De_Koele_Man het volgende:
Het enige dat draait (zeker als ik ga online-gamen) is WinRoute, af en toe draai ik er DAP of MSNMessenger op.
edit:

hij geeft bij foutmeldingen ook niets aan
Als ik het goed begrijp ben je aan het gamen op de PC waar je winroute draait? Heb je de internetverbinding gedeeld met NAT, proxy, of allebij?

Als je NAT gebruikt zou je eens kunnen proberen om de main-computer van NAT uit te sluiten, dan kun je volgends mij doornetten omdat je dan niet via de router, maar rechstreeks op internet zit. Als de engine er dan mee kapt dan kan jij doorgaan.

Je bent dan trouwens wel een stuk kwestbaarder want je mist ook de security die winroute normaal bied, dus dat zou ik niet standaard instellen, maar alleen als je aan het gamen bent.

• De_Koele_Man

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Topicstarter
Ik game op een andere PC als waarop WinRoute draait, gaat via een 100mbps hub, lampjes knipperen wel, dus aan het netwerk ligt het ook niet. En ik deel het internet met NAT

Meh!

• Roelant
  • Niet online
Op vrijdag 13 juli 2001 17:00 schreef De_Koele_Man het volgende:
Ik game op een andere PC als waarop WinRoute draait, gaat via een 100mbps hub
Hmm als je op een andere PC gamed, wat is dan in godsnaam de rede dat je resources opraken op de winroute PC? Kijk dát eerst eens na, want een andere reden voor winroute om te pauzeren is er niet.
lampjes knipperen wel, dus aan het netwerk ligt het ook niet.
Toevallig ook een lampje waar "coll" of "collision" bij staat *D >:)

• Dennis
  • Laatst online: 22-08 23:00
Het is gewoon waar wat ik eerst zei, ik had het namelijk ook. Je resources zijn wat je ziet als je in een windows programma help -> about doet.

Verder is het zo dat deze resource onder W9x vanzelf op raken, dus het kan wel zo zijn dat zelfs als je niks doet het nog vanzelf stopt.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:17
Koele man, heb je dit probleem op kunnen lossen ?

ik heb er namelijk nu ook last van :(

• Roelant
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 21:57 schreef kieskes het volgende:
Koele man, heb je dit probleem op kunnen lossen ?

ik heb er namelijk nu ook last van :(
Heb je al de bovenstaande suggesties al geprobeert die koeleman krijgt? Zo ja: wat waren de resultaten?

Ook niet heel onrelevant: Wat voor omgeving draai jij winroute? (OS enzo)

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:17
ja, energiebeheer staat allemaal uit enzo, daar ligt het niet aan, ik draai winroute pro op win2k prof.

maaarr.. ik HAD altijd bij winroute exclude this computer from nat aanstaan om bepaalde redenen, sinds ik dat heb uitgevinkt is de verbinding al redelijk lang up (15 uur) dus misschien is het inmiddels verholpen, zo niet, dan hoor je het wel :)

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 19:02
heb laatst het zelfde probleem gehad.. engine weer gestart en toen werkte alles weer normaal.
Draai nu al een ruim 1 jaar winroute maar nog nooit eerder last van gehad .. :'(

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Heb lange tijd een P120 met WinRoute Lite als router gebruikt (heb nu zo'n SMC ding :)), en herinner me geen zo'n dergelijke pauzes... Ik geemde ook op een andere PC (PIII 500), en die ging via 10 MBit (coax) naar de P120. Ow ja de P120 had 64 MB RAM en draaide Win95B.

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 21:20
dit ligt echt niet aan resources, die raken als je geen vet slechte programma's hebt draaien, nooit in een paar dagen (sinds zaterdag) op, als we over maanden gaan praten ok...
Pagina: 1