Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefferson
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-10 11:08
Beste tweakers en audiofielen,

Op het moment ben ik in het bezit van een Teufel Theatre 500 5.1 set icm een Yamaha VX-R677.
Set is 2 jaar oud, bevalt prima, maar de speakers zijn nogal een aanslag op de woonkamer (qua ruimte en aanzicht). Om die reden wil ik gaan switchen naar bookshelf speakers (icm met een nieuwe amp).

In de regel wordt de set gebruikt voor films, games en top 40 muziek. Geen hoogstaande standjes dus.

Inmiddels al wezen luisteren naar de nieuwe KEF q serie. De 350's als bookshelf, 650c als center en de Kube10 als sub. Qua versterker staan op het moment de Yamaha A870 en de Marantz SR6012 hoog op het lijstje. Belanrijk is dat de reciever 4k + HDR doorzet ivm PS4 pro. Budget incl. reciever is ongeveer 3k.

Zijn er tweakers bekend met een dergelijke setup of hebben jullie nog tips welke speakers in zou kunnen gebruiken in de nieuwe setup? Hoor het graag.

Geen V&A op het forum.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 08-02-2018 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 14:34

charrel

Cortisol4life..

Ik heb de kef e305 gekocht toen de dikke staanders eruit gingen. Klink echt fantastisch en neemt weinig ruimte in. Heb er toen ook een rx-a730 bijgekocht. Deze doet wel 4k maar geen HDR. Daarom nu een marmitek kastje erbij wat het geluid splitst van de HDMI om wel HDR te kunnen spelen maar geen nieuwe versterker te moeten kopen.
Kinderen kosten al genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefferson
charrel schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:24:
Ik heb de kef e305 gekocht toen de dikke staanders eruit gingen. Klink echt fantastisch en neemt weinig ruimte in. Heb er toen ook een rx-a730 bijgekocht. Deze doet wel 4k maar geen HDR. Daarom nu een marmitek kastje erbij wat het geluid splitst van de HDMI om wel HDR te kunnen spelen maar geen nieuwe versterker te moeten kopen.
Kinderen kosten al genoeg ;)
Datzelfde probleem heb ik nu met mijn VX-R677. Wel 4k maar geen HDR. Dus mijn versterker gaat ook een upgrade krijgen. En ook hier is de reden van de verbouwing kids O-)

Was persoonlijk niet helemaal weg van de "eitjes". Veel hoog, weinig midden. De Q350 zitten wel in de hogere prijs klasse (€280 per stuk), maar spelen zeer goed op de gehele range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Ik snap je overweging wel, maar waar ga je de bookshelfs plaatsen? Op een stand had je net zo goed de zuilen kunnen houden.

Op een plank: zorg voor foam eronder of evt. spikes (onhandig). Of aan de muur met een beugel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefferson
PageFault schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:47:
Ik snap je overweging wel, maar waar ga je de bookshelfs plaatsen? Op een stand had je net zo goed de zuilen kunnen houden.

Op een plank: zorg voor foam eronder of evt. spikes (onhandig). Of aan de muur met een beugel?
Dit is grofweg het idee. Vandaar de switch. Mevrouw wil een haard in de muur :X

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/t68568.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Chefferson op 08-02-2018 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Chefferson schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:56:
[...]

Dit is grofweg het idee. Vandaar de switch. Mevrouw wil een haard in de muur :X

[afbeelding]
Ziet er cool uit. Ja, soms is het kiezen of delen ;)

Ik heb nu (2e hands) zuilen, maar ik denk dat nieuwe, grotere zuilen er niet meer in zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:12
Ik vind zuilen vooral een meerwaarde hebben als je zonder subwoofer speelt. Met subwoofer neemt deze toch al snel alles <80hz over en daarboven kunnen de meeste boekenplank speakers wel aan.

Formaat is echter toch wel belangrijk om een "vol" geluid te krijgen en dan zit je met de q350 wel goed. Overigens is €280,-/stuk niet echt "de hogere prijsklasse". Het is genoeg geld, daar niet van, maar het is eerder de instap- tot middenklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

Kijk eens naar de MA Silver 100's. Flink formaat door de grote driver, zet zeker een indrukwekkend geluid neer :) Samen met 50's als rears (de echte bookshelfs) en een C150 center. Qua speakers zit je dan op 2100-2300 euro en heb je genoeg over voor een receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:50
Als ik je foto zo zie, zou ik kiezen voor een stereo setup (2.0 of 2.1). Center weglaten en dat toevoegen aan het budget van de speakers. Een goed stereobeeld kan een center overbodig maken.

Je budget is ruim zat. Kijk eens naar de mooie combi van Denon en B&W. Bijvoorbeeld de AVR-X3400H (639,-), 2x B&W 685 S2 (2x 325,-) en bijv. SVS SB 2000 (799,-). Totaal: € 2088,-. Je zou dus nog kunnen upgraden naar de B&W 707. (499,- per stuk). Kom je op zo'n 2500,-. Genoeg budget over voor een stel kabels en kleine stands voor de speakers.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 10:12
Ik zou zeggen ga vooral is luisteren in een Hi-Fi winkel.

De teufels heb je waarschijnlijk (aanname van mij) gekocht vanuit de webshop en hoogstwaarschijnlijk beviel het je goed omdat je immers niet anders gehoord hebt. ze hebben uiteraard ook een prima prijs/kwaliteit verhouding, want dat is waar Teufel om bekend staat.

Er zijn behoorlijk wat winkels waar je merken als Dali, Kef, Monitor Audio, Q-acoustic, etc. etc. kunt beluisteren. Plan is een stukje tijd in bij de betreffende winkel en ga luisteren en zien wat jij mooi vindt.

Ik ben met het idee om de Dali Zensor 1/3 te gaan beluisteren, maar na het zien en horen van de Q-acoustic 3020 vond ik dit veel prettiger, mooier en voller geluid. Geluid is zo persoonlijk dat we nog wel tien merken en types kunnen aanraden, maar het zijn jouw oren en ogen die het mogen zien en horen :)

Qua subwoofers is het een ander verhaal. Hier zit veel minder persoonlijke voorkeur in qua geluid en kun je makkelijker kopen op basis van reviews. De SVS PB en SB serie worden door velen aangeraden en kun je wellicht gezamelijk horen met een aantal bookshels in een betreffende hifi winkel.

Echter ook bij de hifi winkel is het niet zoals thuis, dus houdt er rekening mee dat het in de winkel nog anders kan zijn dan thuis.
Pagina: 1