Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Horizontale scrollende lijnen IP & webcam

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DrPoncho
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Introductie:

Sinds kort heb ik een nieuwe kantoorruimte (enkele kamer), en wil vanwege de waarde van het materiaal & IPO de boel beveiligen met een camera. Elke camera die ik echter probeer, geeft horizontale scrollende lijnen door het beeld. Dit is zeer irritant maar zorgt er ook voor dat bewegingsdetectie algoritmes van slag raken.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Meerdere IP camera's geprobeerd van oa. Foscam & (erg dure) Axis. Maar ook mijn USB webcam Microsoft LifeCam (toch ook geen slechte) heeft hetzelfde probleem.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Het probleem lijkt na een Google zoektocht te komen door een ground loop. Ik heb alle stopcontacten die tot mijn beschikking staan geprobeerd (ook met alle andere apparatuur ontkoppeld), maar niks helpt. Het lijkt dus echt in het stroomnetwerk van dit gebouw te zitten. Helaas is de huur voor de komende maanden al betaald, dus ik kan niet 123 switchen.

De oplossing die overal genoemd wordt is een ground loop isolators (of "isolation transformer"). Deze moeten echter in het video (of audio) -signaal geplaatst worden, wat hier uiteraard niet kan omdat het allemaal digitaal is en direct verwerkt wordt.

Mijn vraag:

Heeft iemand hier ervaring mee, en enig idee hoe het op te lossen? Ik vermoed iets van een trafo in m'n stroomvoorziening, maar geen idee waar ik moet beginnen.

Beste antwoord (via DrPoncho op 08-02-2018 12:22)

• kakashi
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23-02 16:52

kakashi

respect my authoritah

als je TL verlichting heb dan moet je iets van een anti fliker modes aan zetten op 50hz
moest ik ook bij alle camaras doen bij ons op kantoor

Alle reacties

• ronnie vd
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:17
Ground loop lijkt me sterk met ip camera's.
Bedraad? Volgens mij zit er een scheidingstrafo achter de utp aansluiting in je camera. Elk bedrade netwerkapparaat denk ik.

Heb je led / tl verlichting? Het kan zijn dat deze een soort stroboscopisch effect geven.

• DrPoncho
  • Niet online
Zowel bedraad als WiFi geprobeerd. Lijkt wel op led verlichting. Zijn helaas motion activated dus kan ze niet uit zetten, maar zal na kantoortijd remote eens kijken (of heel stil blijven zitten). Thanks.

Is daar overigens iets aan te doen, instelling wellicht?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• kakashi
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23-02 16:52

kakashi

respect my authoritah

als je TL verlichting heb dan moet je iets van een anti fliker modes aan zetten op 50hz
moest ik ook bij alle camaras doen bij ons op kantoor

• DrPoncho
  • Niet online
Bedankt heren, opgelost. 50hz heeft het gefixt.

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*