1 monitor gebruiken voor twee dingen tegelijk hoe?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-05 10:05
Ik zie veel mensen met twee monitoren werken en dat vind ik heel handig.
Maar op dit moment heb ik de ruimte niet voor tweede scherm.
En dat is voor mij lastig want ik wil graag voor tweede scherm het bewaking beelden gebruiken,
en de eerste scherm voor gamen of internetten.
Maar goed dat is op dit moment dus niet mogelijk en mijn vraag gaat dus over;

Hoe maak ik ook mogelijk om 1 monitor om twee tegelijk te gebruiken?
Ik had gedacht ; linkerkant het bewaking en rechtskant gamen, dus helft.

Dus ook op 1 monitor het ware tweede scherm gebruiken.

Niet op de manier die je met muis slepen van links en rechts,
maar het gewoon zo instellen dat het in 1 keer alles klaar is.

Wie herkent deze soort geval met 1 monitor?

Ik heb 27 inch scherm, op dit moment Full HD 27 inch, maar ik krijg binnenkort 4K monitor weer terug want die is teruggestuurd naar winkel voor reparatie.

Ik ben benieuwd naar het antwoorden, en of dat gaat lukken! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Heeft je scherm een picture in picture functie?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Je kan je venster naar links of rechts slepen dan zal windows hem tot het midden plaatsen. Doe dit ook met venster 2 en je hebt twee vensters op 1 monitor.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
HKLM_ schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 07:06:
Je kan je venster naar links of rechts slepen dan zal windows hem tot het midden plaatsen. Doe dit ook met venster 2 en je hebt twee vensters op 1 monitor.
Ik gaf het al aan dat het niet de bedoeling is , mijn vraag is echter anders.
Maar deze mogelijkheid kende ik al, maar mijn vraag is toch totaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Kpomp33 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 07:07:
[...]

Ik gaf het al aan dat het niet de bedoeling is , mijn vraag is echter anders.
Maar deze mogelijkheid kende ik al, maar mijn vraag is toch totaal anders.
...... net wakker :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
Kan gebeuren ja het is ook maar pas na zeven uur in de ochtend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hiervoor zou je een videoswitcher of merger in moeten zetten als de functie niet standaard op je scherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
Gé Brander schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 07:06:
Heeft je scherm een picture in picture functie?
Waar kan ik het controleren? Ik zou het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 16:20

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik doe het op twee verschillende manieren;

Bij één setup gebruik ik Teamviewer, waarbij ik zorg dat op beide systemen TeamViewer is geïnstalleerd en actief is onder het zelfde geregistreerde account en waarbij het 'externe' systeem is aangemeld als 'mijn computer' en eenvoudige toegang is geactiveerd. Dan kan ik zonder probleem het andere systeem benaderen en is het binnen het zelfde netwerk prima qua snelheid Dit gebruik ik voor mijn externe NUC waar mijn camerasysteem op draait en geen monitor op aangesloten zit.

Bij een andere setup heb ik twee systemen aangesloten op één en de zelfde monitor met twee verschillende ingangen (HDMI-1 en HDMI-2). Ik kan middels een knop op de monitor eenvoudig schakelen tussen beide ingangen (en dus tussen het beeld van beide systemen). Voor de bediening gebruik ik een eenvoudige USB switch waarop ik een draadloze toetsenbord/muis set op heb aangesloten. Middels een knop op de switch schakel ik de bediening over van het ene systeem op het andere en andersom. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-12-2023
Kpomp33 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 07:11:
[...]

Waar kan ik het controleren? Ik zou het niet weten.
Als hij het heeft zit het ergens in de menuutjes op het scherm zelf.

Mijn scherm (iiyama 40") heeft b.v. PIP en PBP dus ik kan een 2e input geheel hardwarematig in een venstertje zetten of precies zoals jij wil 2 inputs hardwarematig side by side doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Als ik het goed gok heeft de TS een 27" 4K AOC U2777PQU monitor en deze heeft geen 'Picture in Picture'. Wel is deze monitor voorzien van meerdere ingangen waardoor je twee systemen kunt aansluiten en dus kunt schakelen tussen de verschillende ingangen. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:56
Welk OS gebruik je? Windows 10 ondersteunt namelijk meerdere bureaubladen... dan kan je switchen tussen de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervv99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Of je koopt een goede ultrawide monitor waarmee je twee volledige tabs naast elkaar kan openhebben, Werkt voor mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:55
Windows 10 ondersteund, zoals MicGlou aangeeft, meerdere bureaubladen. Klik hiervoor op Task View (het icoontje naast de Start-knop). Rechtsonderaan zie je de knop New Desktop.

Zie ook: https://support.microsoft...dows-10-multiple-desktops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
Han schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:04:
Als ik het goed gok heeft de TS een 27" 4K AOC U2777PQU monitor en deze heeft geen 'Picture in Picture'. Wel is deze monitor voorzien van meerdere ingangen waardoor je twee systemen kunt aansluiten en dus kunt schakelen tussen de verschillende ingangen. :)
Dat is zeker helemaal goeie gok!
En ik heb ook IIyama ProLite X2783HSU (die gebruik ik nu even tot AOC weer terugkomt)
Maar inderdaad goeie gok!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
jaspervv99 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:31:
Of je koopt een goede ultrawide monitor waarmee je twee volledige tabs naast elkaar kan openhebben, Werkt voor mij perfect.
Ik vind persoonlijk ultra wide maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
MicGlou schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:13:
Welk OS gebruik je? Windows 10 ondersteunt namelijk meerdere bureaubladen... dan kan je switchen tussen de twee.
Ja ik heb windows 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:56
Kan je de bewakingsbeelden vanaf dezelfde machine benaderen of is dit echt een apart systeem? Dat is mij namelijk nog niet helemaal duidelijk... als je die vanaf hetzelfde systeem kan benaderen dan kan je de meerdere bureaubladen gebruiken door op de taakbalk op het icoontje rechts naast het vergrootglas links onderin te klikken... vervolgens zie je dan rechts onderin de mogelijkheid om een extra bureaublad toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 14:16
Kpomp33 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:49:
[...]

Maar het is juist ideaal voor wat je wilt.
Mijn LG Ultrawide heeft namelijk ook de optie om 2 verschillende invoeren te laten zien naast elkaar. En er zit software bij om je scherm in zones in te delen moch je het software matig willen oplossen.

Je probleem is niet zo heel duidelijk omschreven waarom het niet kan met de docking in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Volgens mij kun je je scherm ook in Windows splitten

https://www.digitaltrends...our-screen-in-windows-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Kpomp33 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:49:
[...]

Al hebben veel van die monitoren wel de optie om 2 inputs te verdelen. Ieder op de helft zeg maar.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:09
LOTG schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:56:
[...]

Maar het is juist ideaal voor wat je wilt.
Mijn LG Ultrawide heeft namelijk ook de optie om 2 verschillende invoeren te laten zien naast elkaar. En er zit software bij om je scherm in zones in te delen moch je het software matig willen oplossen.

Je probleem is niet zo heel duidelijk omschreven waarom het niet kan met de docking in Windows.
Ik heb ook een LG ultrawide maar die software om 2 inputs naast elkaar mogelijk te maken zat toen ik hem kreeg vol met enorme beveiligingsproblemen en wilde je toen echt niet gebruiken. Weet niet of dat intussen beter is maar ik gebruik gewoon de windows functionaliteit voorlopig.

https://www.engadget.com/...ware-may-be-malware-risk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Nu online
Pip of virtual desktop zijn denk ik je oplossingen?
Of tog een groter bureau. gezien je aangeeft geen ruimte te hebben, maar wel 2 schermen te bezitten? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dostar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-07-2022
Je grote scherm inruilen voor 2 mini schermen van 13", ruimte probleem opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
JWL92 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:18:
Pip of virtual desktop zijn denk ik je oplossingen?
Of tog een groter bureau. gezien je aangeeft geen ruimte te hebben, maar wel 2 schermen te bezitten? :p
Die van IIyama heb ik ongeveer twee jaar, en toen kreeg ik de kans om met AOC 4K monitor te gaan werken.
Dus heb ik IIyama eruit en AOC erin. Maar aangezien AOC 4K monitor defect is geraakt en ik kon hem nog binnen het garantie terugsturen en het is gemaakt en er zit dus nieuwe onderdelen erin , andere was inderdaad defect.
Morgen kan ik de AOC 4k monitor eindelijk ophalen, en daarna ga ik hem testen en als goed gaat.
Daarna ga ik bureau beetje verbouwen en dan komt IIyama bovenop monitor staan....
Dus twee schermen stapel op elkaar :9
Pagina: 1