• J.Paalman
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-03 08:06
Ik had eerder een MSI GS73VR 7RF, maar die is binnen da garantie kapot gegaan. Ik krijg mijn aankoopbedrag terug, en wil zelf nog wat extra bijleggen. Ik heb een budget tussen de 2000 en 2500 euro.
.
Ik ga mijn laptop gebruiken voor mijn studie en gamen. Ik speel aardig zware games, en heb dus een krachtige laptop nodig met voldoende accucapaciteit. Ook geef ik als student liever niet te veel geld uit, dus is het de bedoeling dat de laptop het wel lang volhoudt, en niet naar een jaar of 2 al vervangen moet.

Ik heb de volgende eisen aan een laptop:
  • Hij moet een GTX 1070 hebben (Max-Q versie mag ook)
  • Hij moet een fijn toetsenbord hebben (Goede feedback en travel distance)
  • Hij moet voldoende accucapaciteit hebben (Hij moet 4 a 5 uur mee kunnen bij normaal gebruik)
  • Hij moet 17 inch of groter zijn
De laptop gaat dagelijks op mijn rug mee, dus een beetje stevigheid en niet al te veel gewicht wordt gewaardeerd.

Ik heb geen voorkeuren qua merk, maar wel qua winkel. Ik zoek een winkel die goede service biedt. Ik heb namelijk erg veel moeite moeten doen om mijn vorige laptop te laten repareren, en toen dat niet lukte, uiteindelijk mijn geld terug te krijgen.

Van de ASUS ROG series weet ik dat ze stevig en licht zijn, en een goede accu hebben. Ik heb echter wel verhalen gehoord van hoge temperaturen (waar de MSI GS series beter in zijn) en het toetsenbord lijkt van de foto's ook een grote slag minder dan mijn vorige MSI. (RGB niet meegerekend)

Zouden jullie mij iets aan kunnen raden, en vertellen wat de plus en minpunten zijn?

• Brekers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-03 22:55
J.Paalman schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 00:08:
Ik had eerder een MSI GS73VR 7RF, maar die is binnen da garantie kapot gegaan. Ik krijg mijn aankoopbedrag terug, en wil zelf nog wat extra bijleggen. Ik heb een budget tussen de 2000 en 2500 euro.
.
Ik ga mijn laptop gebruiken voor mijn studie en gamen. Ik speel aardig zware games, en heb dus een krachtige laptop nodig met voldoende accucapaciteit. Ook geef ik als student liever niet te veel geld uit, dus is het de bedoeling dat de laptop het wel lang volhoudt, en niet naar een jaar of 2 al vervangen moet.

Ik heb de volgende eisen aan een laptop:
  • Hij moet een GTX 1070 hebben (Max-Q versie mag ook)
  • Hij moet een fijn toetsenbord hebben (Goede feedback en travel distance)
  • Hij moet voldoende accucapaciteit hebben (Hij moet 4 a 5 uur mee kunnen bij normaal gebruik)
  • Hij moet 17 inch of groter zijn
De laptop gaat dagelijks op mijn rug mee, dus een beetje stevigheid en niet al te veel gewicht wordt gewaardeerd.

Ik heb geen voorkeuren qua merk, maar wel qua winkel. Ik zoek een winkel die goede service biedt. Ik heb namelijk erg veel moeite moeten doen om mijn vorige laptop te laten repareren, en toen dat niet lukte, uiteindelijk mijn geld terug te krijgen.

Van de ASUS ROG series weet ik dat ze stevig en licht zijn, en een goede accu hebben. Ik heb echter wel verhalen gehoord van hoge temperaturen (waar de MSI GS series beter in zijn) en het toetsenbord lijkt van de foto's ook een grote slag minder dan mijn vorige MSI. (RGB niet meegerekend)

Zouden jullie mij iets aan kunnen raden, en vertellen wat de plus en minpunten zijn?
Allereerst is mijn vraag, heb je al een game desktop?

Mijn ervaring is dat in het 1e jaar van mijn opleiding Software Engineering aan het begin van het schooljaar zo 15 a 20 man van de klas een gamelaptop had, tuurlijk het waren goede degelijke laptops, echter erg zwaar en de accu's vielen tegen. Veel van deze studenten hadden al een game desktop en zagen dus al snel in dat ze toch meer aan het gamen waren op hun desktop waardoor hun laptop toch hun schoolmaatje werd... gevolg: binnen 4 maanden had al 70% van deze leerlingen hun game laptops voor een ultrabook of werk laptop(zoals dell latitudes) omgewisseld.

Het is maar net wat je zelf wilt, heb je al een game desktop en is deze nog lang niet aan vervanging toe, zou ik het in ieder geval niet doen en lekker een laptop met degelijke specs kopen, goede accuduur en lekker portable.

Hopelijk heb je hier wat aan! ;)

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:13
Ik zou sowieso voor een gamedesktop en een aparte laptop/ultrabook gaan. Met jouw budget moet dat geen probleem vormen.

Heb zelf alleen een laptop waar ik ook een spelletje op kan spelen. Maar een desktop is toch beter om op te gamen. (Ik had het budget niet voor een laptop + desktop) Een gaming laptop zal nooit een geweldige accuduur hebben. Dan moet je toch eerder voor een ultrabook gaan.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:35
Vind echter maar eens een GPU voor een normale prijs op dit moment ;)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee