Ik heb weinig verstand van elektronica schakelingen ontwerpen, maar kan wel redelijk tot goed solderen.
Heb een ontwerp met 14 plexiglazen plaatjes, die ik op de kopse kant wil belichten met 42 rgb ledjes die ik per kleur wil dimmen.
Ik wil hier geen 3 aparte leds voor gebruiken omdat dat er niet zo mooi uitziet.
De rgb ledjes wil ik (als het kan) parallel op mekaar solderen, dat ik 3 "torentjes" van 14 rgb leds heb.
Deze 3 "torentjes" zien er dan ongeveer uit als een led cube, maar dan 14 rgb ledjes op mekaar gesoldeerd.
De leds die ik hier voor wil gebruiken zijn https://www.aliexpress.co...6-8eb8-446944b0fc3f&tpp=1
dit omdat de afmetingen van de leds makkelijk zijn voor mijn werkstuk.
Nu had ik gehoord dat ik het beste een pwm dimmer kon kopen.
Deze 3 pwm dimmers heb ik gekocht en wil hier mee de leds stroom geven.
Nu heb ik een paar vragen;
A Is deze pwm geschikt voor dit doel?
B Welke led type kan ik het beste kiezen Common cathode of Common anode?
C welke voedingsspanning kan ik het beste gebruiken?
D de vier torentjes hebben vier aansluitpunten, welke voorschakelweerstand moet ik hier voor gebruiken om 10 á 20 mAh per kleur er door heen te sturen?
Heb een ontwerp met 14 plexiglazen plaatjes, die ik op de kopse kant wil belichten met 42 rgb ledjes die ik per kleur wil dimmen.
Ik wil hier geen 3 aparte leds voor gebruiken omdat dat er niet zo mooi uitziet.
De rgb ledjes wil ik (als het kan) parallel op mekaar solderen, dat ik 3 "torentjes" van 14 rgb leds heb.
Deze 3 "torentjes" zien er dan ongeveer uit als een led cube, maar dan 14 rgb ledjes op mekaar gesoldeerd.
De leds die ik hier voor wil gebruiken zijn https://www.aliexpress.co...6-8eb8-446944b0fc3f&tpp=1
dit omdat de afmetingen van de leds makkelijk zijn voor mijn werkstuk.
Nu had ik gehoord dat ik het beste een pwm dimmer kon kopen.
Deze 3 pwm dimmers heb ik gekocht en wil hier mee de leds stroom geven.
Nu heb ik een paar vragen;
A Is deze pwm geschikt voor dit doel?
B Welke led type kan ik het beste kiezen Common cathode of Common anode?
C welke voedingsspanning kan ik het beste gebruiken?
D de vier torentjes hebben vier aansluitpunten, welke voorschakelweerstand moet ik hier voor gebruiken om 10 á 20 mAh per kleur er door heen te sturen?