Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granitk7
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-12-2024
Mijn vraag

Ik heb een nieuwe netwerkkaart aangeschaft (Gigabyte GC-WB867D-I), omdat ik nog geen wifi had op mijn pc. Het werkte allemaal heel goed tot vanochtend. Mijn pc bleef steeds maar aangaan als ik hem wilde uitschakelen. Nu heb ik dus na een beetje googelen de wake up lan functie uitgezet. Dat verhelpt dit probleem, maar nu heb ik een nieuw probleem.
Als ik mijn netwerkkaart eruit haal dan start mijn pc zonder enig probleem op. De videokaart (R9 380X) werkt gewoon, maar als ik mijn netwerkkaart erin doe dan doet het beeld het alleen via de Intel onboard chip.
Als ik de wake up functie weer aanzet werkt het alsnog niet.
De netwerkkaart wordt bovendien ook niet meer herkent door de pc. Als ik via de intel onboard videokaart opstart dan wordt mijn videokaart ook niet herkent als de netwerkkaart erin zit.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Netwerkkaart: Gigabyte GC-WB867D-I
Moederbord: Gigabyte Sniper B5
Processor: Intel i5 4460
Videokaart: Radeon R9 380X

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Drivers opnieuw installeren
- CMOS moederbord reset
- Netwerkkaart in andere PCI ingang doen
- Netwerkkaart erin en videokaart eruit

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:17
IRQ sharing probs

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granitk7
Bedankt voor je reactie.

Ik heb gegoogeld naar wat je zei, maar ik kan geen oplossing vinden. Hoe weet je zeker dat daar het probleem ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granitk7
Bedankt voor je reactie.

Ik heb gegoogeld naar wat je zei, maar ik kan geen oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Dit lijkt op een hardwareconflict. Meestal is dit op te lossen door Windows opnieuw te installeren maar omdat ik je niet kan garanderen dat dit de oplossing gaat bieden en dit veel tijd kost, probeer eerst nog eens:

Update je BIOS. (Zonder de netwerkkaart in je PC)
Schakel in je BIOS alle apparaten uit die je niet gebruikt. Als je bijvoorbeeld een add-on videokaart hebt, schakel dan de on-board videokaart uit.
Verwijder de drivers voor zowel je videokaart als je WiFi kaart uit apparaatbeheer. (Verwijder zowel het apparaat als de drivers
Herstart en installeer de videokaart drivers
Herstart en installeer de WiFi kaart drivers

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granitk7
Dat heb ik allemaal al geprobeerd, maar het probleem lijkt bij de netwerkkaart te liggen. Een aansluiting van de netwerkkaart werkt niet meer dus ik heb hem nu geroutineerd.

Toch vond ik het vreemd dat de add on videokaart niet wilde werken zodra de netwerkkaart werd aangesloten
Pagina: 1