Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-03 13:29
In sept. 17 heb ik de app "AccuBattery" op mijn S7 gezet. Toestel was toen 16 maanden oud.
De accu capaciteit was in sept. nog (maar) 83% en nu 5 maanden later heb ik nog 77% (2300 mAh van de 3000) over. Ik had zo'n afname binnen 2 jaar niet verwacht.
Als dit zo doorzet kom ik de accu aan het wisselen, leuke klus voor de S7 😩.
Ik ben geen zware gebruiker en heb het snelladen uitgeschakeld.

Ben benieuwd of er meer S7 gebruikers zijn met dezelfde ervaring.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Gemiddelde levensduur van een accu is circa 2-3 jaar, dus vrij normaal. Die dingen zijn helaas nou eenmaal aan slijtage onderhevig.
Zou trouwens niet al te veel waarde hechten aan wat die app zegt. Kan best zijn dat ie er naast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
Tja, 2-3 jaar, daar zal ik het wellicht mee moeten doen. Er zijn steeds meer bedrijfjes die handig zijn in het vervangen van de s7 batterij als dit aan de orde komt. Ik ben best handig maar gezien de youtube filmpjes met föhns etc begin ik daar (waarschijnlijk) liever niet aan.... of een uitdagjng 🤔?
Wat de app betreft, die krjjgt veel goede reviews en meet 98% capaciteit op mijn galaxy tablet van 8 maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-01 19:58
Mijn S7 had na 11 maanden gebruik maar 72% capaciteit over.

Telefoon twee keer naar Dynafix gestuurd, maar accu werd niet vervangen omdat volgens Dynafix de telefoon aan de eisen van Samsung voldeed.

Lang met Samsung gediscussieerd, heb ik een service center in Amsterdam gevonden, Larsa group, de telefoon daar achter gelaten, en ze hebben onder garantie de accu vervangt.

Accu van een S7 vervangen is alles behalve makkelijk, dus ik zal zeggen zoek een service center en meld dat je telefoon slechte accu heeft. Dat je alles geprobeerd hebt en niks helpt.

https://mcybersvc1.samsun...m:83/nl/index?language=du

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-12-2024
http://www.sdrepair.nl/sa...erm-reparatie-zaltbommel/

Toevallig vorige week mijn scherm en batterij laten vervangen. Kost wat, maar is wel weer als nieuw. Vond de prijs voor batterij vervangen wel meevallen, gezien de filmpjes die ik inderdaad ook had gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
HubD1 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:08:
http://www.sdrepair.nl/sa...erm-reparatie-zaltbommel/

Toevallig vorige week mijn scherm en batterij laten vervangen. Kost wat, maar is wel weer als nieuw. Vond de prijs voor batterij vervangen wel meevallen, gezien de filmpjes die ik inderdaad ook had gezien.
Dat is geld zat. Voor 5 euro meer heb je tegenwoordig een nieuwe. Ah je hebt een Edge, dat veranderd de zaak.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 08-02-2018 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-12-2024
Kreeg ik niet gevonden voor dat geld.
Ik vind het ook zonde om een verder goede telefoon weer weg te gooien/in de la te leggen. Nu kan ik er weer een jaar of 1,5 mee vooruit hoop ik.
Maar scherm vervangen is inderdaad belachelijk duur bij de edge.
edit: waarschijnlijk spraakverwarring S7 en S7 edge, ik heb dus een edge en die kost nu ca. € 500

[ Voor 16% gewijzigd door HubD1 op 08-02-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
Dank voor de reacties, ik zal sdrepair als site bewaren voor als de capaciteit te ver wegzakt.
Van Samsung verwacht ik niks na ruim anderhalf jaar.
Ca 5 tientjes voor het vervangen van de accu valt me mee, een originele batterij kost ca 2 tientjes. En dat geld is de S7 nog zeker waard, machientje is nog als nieuw en ik vind 'm nog steeds indrukwekkend qua alles.
Pagina: 1