GBA Flash Card probleempjes

Pagina: 1
Acties:
  • 518 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidgeJim
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-05-2021
Jaja, mensen. Zelfs na al deze jaren is er nog steeds een Nederlander te vinden die op zoek is naar een antwoord over de Gameboy Advance SP. Ik droomde namelijk altijd al van een Flash Card, waarmee ik al mijn gewilde spellen moeiteloos erop kon zetten. Dus heb ik via Marktplaats eentje op de kop getikt: De Flash Card Advance. Deze werkt met een Flash Linker die eigenlijk met een LPT kabel aan de computer moet worden verbonden. Natuurlijk hebben wij moderne mensen deze niet meer, dus heb ik een mooie conversiekabel gekocht en de poort omgezet naar een USB. Ook heb ik software gedownload om alles over te gaan zetten, echter houdt 1 ding mij tegen:

Het programma geeft steeds aan: Linker not found

Hieronder een foto van de Flash Card en de Linker:
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/hukAAOSwNSxVY-ZH/s-l300.jpg

Relevante software en hardware die ik gebruik

Hardware:

Ik maak gebruik van een aardig standaard PC, met een AMD FX-6300 Six Core Processor van 3,50Ghz, 8GB aan RAM en 1TB opslagruimte.

Software:

- Windows 10 Home
- Littlewriter (voor het overzetten van de ROMS. Dit programma geeft ook die nare melding)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Ik heb geprobeerde de kabels te controleren, diverse drivers te installeren en mijn pc eens opnieuw op te starten, echter dit werkt allemaal niet.

Hopelijk kan iemand mij een klein stapje verder helpen :p Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:35

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Installeer een VM (VMware of Virtualbox) en installeer good old Windows XP en probeer dan via pass-through USB het apparaat op XP te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Die standaard PC
Heeft die een 'echte' parallelpoort, of gebruik je een usb-versie.
Die laatste zal niet gaan werken, aangezien de flashcard dat protocol waarschijnlijk niet 'begrijpt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidgeJim
Bedankt voor de snelle reacties. De PC heeft inderdaad geen echte Parallelpoort. Maar het is denk ik meer het probleem dat Windows de Linker niet ziet en dat het daarom niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
grote kans dat de software naar een bepaald geheugen adres wil.. welke vroeger eigenlijk altijd voor de parallelle poort gebruikt werd.. een USB adapter werkt waarschijnlijk niet helemaal mee :/

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidgeJim
Dus wat voor opties zouden er nog over blijven denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 11:55
Optie 1: Koop een pc/laptop met een LPT poort.. echter vind ik dat zelf overdreven voor slechts een flashkaartje.

Optie 2: Koop een flashkaart zoals een EZ reform die een micro sd kaart slot heeft. Dat scheelt gelijk een hoop gedoe. (Heb ze gezien rond de 4 tientjes, valt dus wel mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Optie 3: Koop een i/o kaart met parallelpoort (ja, die bestaan nog, zelfs in PCI-e)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidgeJim
Heb je zo een voorbeeld van zo'n kaart? Dan weet ik ongeveer hoe dat op kostengebied zit natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidgeJim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
categorie: Controllers

[ Voor 54% gewijzigd door SMSfreakie op 07-02-2018 23:36 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidgeJim
Zou die ik aangaf ook een optie kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hangt van je moederbord af, die jij linkt heeft een PCI slot nodig, maar misschien heb je alleen PCI-e sloten.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.