Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarAlpha
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-09 10:47
Mijn vraag
heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
ik deed mijn stekker van mijn scherm of pc in het stopcontact, ben niet zeker van welke.
vervolgens was er een kleine boem :-( :-( en lag er een groep uit, dus ik die omhoog doen en vervolgens mijn pc stekker er weer in doen met resultaat dat de pc niet aan wou gaan.
Dit met een Corsair RM650x voeding die kwalitatief toch erg goed zou moeten zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Geen relevante software
Hardware:
I7 7600k CPU
GTX 1070 MSI GPU
ASUS ROG Mobo, geen exact type.
1 ssd en 1 hdd
8 Gb ram
Standaard tower koeling.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Stekker van pc en monitor omgewisseld, (zelfde aansluiting)
Tweakers forums afgespeurd.
Corsair support.

Als iemand hier ervaring mee heeft of weet wat het probleem is dan zou ik graag wat horen. _/-\o_

Groeten,
Henrik
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funnyface131
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-07 14:09
Zitten je pc en monitor op 1 stekker doos met nog andere apparatuur of allebei in een apart stopcontact?
kan misschien ook je stekkerdoos zijn dat die probleem geeft als je monitor en pc daarop aangesloten zitten met eventuele andere apparatuur die flink stroom verbruiken.

(vanuit gaand dat ze allebei op een apart stopcontact zitten)
Je kan proberen een andere voeding in je pc te zetten en dan proberen op te starten.
toch even je kabels volgen en er achter komen welke kabel bij je monitor en je pc hoort.
nadat je alle kabels uitgezocht heb stop je de stroomkabel van je monitor in het stopcontact en kijken of de groep er weer uit klapt.
Zou wel alle andere apparatuur die ook op die groep zit even van de netstroom afhalen om kans op schade te beperken.

Wanneer je je monitor getest heb en deze doet het kan je je pc proberen (monitor niet aangesloten op netstroom) wanneer je pc wel op start kan je proberen je monitor ook aan te zetten.

Ik meen dat er nu ook een risico is dat je componenten van je pc kapot kunnen gaan door kortsluiting maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. (zal een mede tweaker ongetwijfeld meer verstand van hebben dan ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarAlpha
Funnyface131 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:15:
Zitten je pc en monitor op 1 stekker doos met nog andere apparatuur of allebei in een apart stopcontact?
kan misschien ook je stekkerdoos zijn dat die probleem geeft als je monitor en pc daarop aangesloten zitten met eventuele andere apparatuur die flink stroom verbruiken.

(vanuit gaand dat ze allebei op een apart stopcontact zitten)
Je kan proberen een andere voeding in je pc te zetten en dan proberen op te starten.
toch even je kabels volgen en er achter komen welke kabel bij je monitor en je pc hoort.
nadat je alle kabels uitgezocht heb stop je de stroomkabel van je monitor in het stopcontact en kijken of de groep er weer uit klapt.
Zou wel alle andere apparatuur die ook op die groep zit even van de netstroom afhalen om kans op schade te beperken.

Wanneer je je monitor getest heb en deze doet het kan je je pc proberen (monitor niet aangesloten op netstroom) wanneer je pc wel op start kan je proberen je monitor ook aan te zetten.

Ik meen dat er nu ook een risico is dat je componenten van je pc kapot kunnen gaan door kortsluiting maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. (zal een mede tweaker ongetwijfeld meer verstand van hebben dan ik)
Ik heb dus de monitor gewoon weer in het stopcontact gedaan en deze bleek gewoon te werken.
Ik ben van de stekkerdozen afgestapt dus het zat altijd in een apart contact, alleen heb ik al eens eerder dat de voedingskabel dus iets los in de voeding zat en dan zag ik een kleine schokflits maar dan deed die het wel gewoon.

Ik heb zo snel geen andere voeding bij de hand maar ik zal hem eerst eens aan mij broer meegeven naar het bedrijf waar hij werkt, daar hebben ze waarschijnlijk wel een spanningstest en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funnyface131
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-07 14:09
Klink misschien gek maar het zou kunnen werken, als je ruikt bij je voeding ruikt: stinkt het dan of hangt er een branderige geur? zoja dan zou je voeding zomaar doorgebrand kunnen zijn of iets dergelijks.
dan kan je al redelijk vast stellen wat het probleem is. (kan het niet garanderen maar is het proberen waard)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StarAlpha
Funnyface131 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:29:
Klink misschien gek maar het zou kunnen werken, als je ruikt bij je voeding ruikt: stinkt het dan of hangt er een branderige geur? zoja dan zou je voeding zomaar doorgebrand kunnen zijn of iets dergelijks.
dan kan je al redelijk vast stellen wat het probleem is. (kan het niet garanderen maar is het proberen waard)
Dat heb ik al gedaan maar niks verdachts geroken, misschien dat het aan ontlading ligt ofz maar dat is afwachten