Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 20:15
Op dit moment hebben we een server draaien met Server 2011 Essentials en Exchange 2010. Nu willen we graag vanaf Exchange 2010 migreren naar Office 365. Het mooie nu is dat je wachtwoorden overal gelijk zijn en dat als je Outlook opent deze automatisch inlogt.

Nu hebben ik gekeken hoe we het beste dit kunnen migreren naar Office 365. De Azure tool werkt helaas niet met SBS 2011. Ik weet dat je in SBS 2011 wel gebruikers aan Office 365 kan koppelen. Echter resulteert dit niet in het gewenste resultaat. Je moet namelijk toch je gegevens invullen bij Outlook i.p.v. dat deze van de server komen.

Nu is mijn vraag: heeft iemand enig idee hoe je die Single Sign On voor elkaar kan krijgen voor Outlook? We gebruiken Outlook 2010.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waar loop je nu exact tegenaan? Single Sign on is iets wat vanaf een werkplek functioneerd, en dat staat los van een serverversie die je on-prem draait.

Gebruik je Azure AD Connect, en heb je deze juist ingesteld? Draait de single sing on assistent op je werkplekken?

Let verder even op de supported versie van Outlook icm Office 365. MS geeft zelf al aan dat Outlook 2010 wel zou kunnen werken, maar met verminderde functionaliteit.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://support.microsoft...ce-365-on-october-31-2017 geeft in ieder geval info over "hoe wel".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakmans
@Question Mark nu is het zo dat wanneer je jezelf aanmeld op een nieuwe machine en Outlook opstart dat er automatisch de gegevens van de Exchange server worden ingevuld inclusief de daarbij behorende wachtwoorden.

Wat ik graag wil is dat dit ook gebeurd met Office 365. Dus ik open Outlook en de Office 365 gegevens worden ingeladen. En wanneer ik als gebruiker mijn wachtwoord wijzig moet deze ook wijzigen binnen Office 365. Dit zou de ideale situatie zijn.

Helaas werkt Azure AD Connect niet Windows Server 2011 Essentials, anders had ik die zeker aangeslingerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

sjaakmans schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:49:
Helaas werkt Azure AD Connect niet Windows Server 2011 Essentials, anders had ik die zeker aangeslingerd.
Je kunt hem niet installeren op Windows Server Essentials. Dat neemt niet weg dat hij prima te installeren is op een server die je ernaast zet.

Als je single-sign-on wilt tussen je on-prem AD en O365, heb je toch echt Azure AD Connect nodig.

Alternatief is om users in de cloud aan te maken, maar dan is er geen enkele koppeling tussen de on-prem users, en de cloud users. Gebruikers moeten dan hun "cloud-credentials" in Outlook invoeren, en aangeven dat deze onthouden moeten worden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:06
sjaakmans schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:51:
Het mooie nu is dat je wachtwoorden overal gelijk zijn en dat als je Outlook opent deze automatisch inlogt.
Hier zitten wel een paar "maar" in.... Hiervoor moet je je inderdaad Azure AD installeren, maar om volledige SSO te hebben, wat jij wilt, heb je of ADFS nodig, of Azure AD icm maar dit werkt volgens mij alleen indien je Windows 2012 hebt draaien.

Wat jij nu exact hebt, wat de standaard Azure AD doet.
Nu hebben ik gekeken hoe we het beste dit kunnen migreren naar Office 365. De Azure tool werkt helaas niet met SBS 2011.
Welke tool bedoel je hier precies?
Ik weet dat je in SBS 2011 wel gebruikers aan Office 365 kan koppelen. Echter resulteert dit niet in het gewenste resultaat. Je moet namelijk toch je gegevens invullen bij Outlook i.p.v. dat deze van de server komen.
Wat vrij standaard kan zijn. Je hebt SSO en SSO. De standaard Azure AD heeft je een enkele gebruikers naam en wachtwoord synchronisatie, maar niet automatisch inlog.
Nu is mijn vraag: heeft iemand enig idee hoe je die Single Sign On voor elkaar kan krijgen voor Outlook? We gebruiken Outlook 2010.
Wat probeer je exact te bereiken? Volledige automatisch inlog, of gebruikersnaam/wachtwoord sync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Rolfie schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:05:
[...]

Hier zitten wel een paar "maar" in.... Hiervoor moet je je inderdaad Azure AD installeren, maar om volledige SSO te hebben, wat jij wilt, heb je of ADFS nodig, of Azure AD icm maar dit werkt volgens mij alleen indien je Windows 2012 hebt draaien.
Azure AD is iets wat bij MS draait, dat hoef je niet zelf te installeren. Wel moet Azure AD Connect geinstalleerd worden on-prem. Deze tool zorgt voor synchronisatie van userobjecten van de on-prem omgeving naar de AD van Azure.

ADFS is niet noodzakelijk voor single sign on. De config wizard van Azure AD connect geeft je twee keuzes:
  1. ADFS
  2. Password Hash sync
Beide hebben hun eigen voor- en nadelen, maar leveren beide een single-sign-on ervaring op.
Rolfie schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:05:
[...]
Wat vrij standaard kan zijn. Je hebt SSO en SSO. De standaard Azure AD heeft je een enkele gebruikers naam en wachtwoord synchronisatie, maar niet automatisch inlog.
Wel met de single sign on assistent. :)

https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=28177
The Microsoft Online Services Sign-In Assistant provides end user sign-in capabilities to Microsoft Online Services, such as Office 365. The MOS SIA installs client components that allow common applications, such as Microsoft Outlook and Lync, to authenticate to Microsoft Online Services. The MOS SIA can also provide an improved sign-in experience, such that end users can access Microsoft Online Services without having to re-enter their credentials (such as a user name or password).

[ Voor 33% gewijzigd door Question Mark op 12-02-2018 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Over twee jaar gaat SBS2011 EOL, dus waarom niet gelijk investeren in een nieuwe server en dan daar Azure AD Connect op draaien? Dan ben je er ook.
Kan je uiteraard ook nog een jaartje uitstellen als de directie niet helemaal achter dat plan staat voor nu ;)

Beter in 1x goed doen dan half houtje-touwtje tot je server vervangen moet worden.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakmans
Ik heb het probleem gevonden waarom het niet werkte ik zat met de verkeerde versie te testen voordat ik alles over ging plaatsen. Ik had namelijk Essentials maar de server draait op Standaard, nu gaat het allemaal beter gelukkig ;-).

Maar de info is allemaal wel goed om te lezen! Bedankt voor de info allemaal!
Pagina: 1