Lownoise ....... werkt het echt ?

Pagina: 1
Acties:

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 11:14
Voor de mensen die m'n post nog niet hebben gelezen; M'n geluidsdemping is dus errug mislukt. Nu zit ik eraan te denken om een lownoise case te kopen. Mij vraag, zijn ze dan echt lownoise ? (hoor je ze echt niet meer ?!)

En dan moet ik een 300watt Bigtower hebben ..... kosten ?
===========================================
Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/site/images/behuizing/Bigtower_LownoiseHQ08.jpg

Deze misschien ? (N*rr*d)

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06
Als je fan erin hebt hangen dan kan je die het beste monteren met rubber aan je kast, zodat niet heel je kast gaat resoneren. Verder kan je ze ook smeren zodat ze minder geluid maken. Trouwens je hebt ook lownoise fans, en die hoor je dus echt bijna niet, die zijn alleen wel aardig duur. Verder kan je denken aan van die speciale tegels of van dat knipbare spul (niet van die kut gamma noppen, die helpen niet)

En wat voor een low noise kast heb je in gedachten dan? Ik zou er geen weten namelijk, behalve een kast met waterkoeling ;) .

| I've got permission to color outside the lines |

• M@NIC
Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/site/images/behuizing/Bigtower_LownoiseHQ08.jpg
Dit stond er bij:
Behuizing ATX Bigtower Lownoise
Deze modern vormgegeven A-Open ATX Big tower behuizing met een 300Watt voeding is uitermate geschikt voor (lichte) server toepassingen of zwaardere PC's.

Specificaties:
- Type: HQ08
- Materiaal: Metaal
- Moederbord formaat: microATX/Full AT
- Afmeting: 420mm x 198mm x 590mm
- Voeding: 300W ATX
- AMD Certified

Kijk hier maar eens...
N*rr*d

Maar m'n vraag is dus of het werkt of niet, niet hoe je er 1 maakt !

Verwijderd

Ja ja...schreeuwen hoeft niet hoor...|:(

Als je kast nog steeds herrie maakt...dan....eeh tja...heb je echt iets verkeerds gedaan!!

Je moet inderdaad goede fans kiezen en evt. op 5/7 volt zetten.

Maar echte lownoise kasten...eeh ik denk dat het helemaal afhangt van het type voeding je erin hebt zitten......
Dus deze zal wel stil zijn, maar zodra jij je casefans er weer bij hangt die je er nu ook in hebt zitten dan is ie weer lawaaierig!

• BenJoep
Het maakt naar mijn mening geen ruk uit wat voor een kast je hebt. De 1 maakt misschien iets meer herrie, maar echt merkbaar zal het niet zijn. Hebben ze daar die kast niet bekleed met iets ofzow, want een echte lownoise is het niet hor.

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

deze kast is misschien iets voor je dan :?

Eeuwige n00b

• BenJoep
Op vrijdag 13 juli 2001 13:55 schreef fazer het volgende:
deze kast is misschien iets voor je dan :?
Er was iets mee, het werkte nog niet helemaal goed. Een lekkage ofzow, geen idee, maar bij de ocshop hebben ze hem nog steeds niet omdat er iets mee was. Verder als het goed werkt wel een redelijk idee. Maar hij koelt als een luchtkoeler qua prestaties heb ik een keer gelezen. Dus dan kan je beter zelf gaan knutteselen met je blokken en dan in combinatie met deze kast.

• mvds
  • Laatst online: 22:31

mvds

Totally awesome!

Ja het werkt, en voor stille kasten kan je hier terecht, en hier kan je ze kopen in Nederland. Staat niet op de site, maar gewoon een mailtje sturen.

Verwijderd

Ik had eerst een lownoise kast. Het ligt gewoon an wat voor koelertje je in de voeding heb. Nu heb ik dat koelertje vervangen en nu maakt hij wel veel herrie.
Verder hebben de Aopens een actieve koeling. Als je niks doet dan gaat je koeler ook minder hard draaien. dus minder lawaai. In dat opzicht werkt het wel.

• M@NIC
Mooi zijn er meer mensen die ook een lownoise hebben ? Bevalt het ? Is hij echt stil ?

• mvds
  • Laatst online: 22:31

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 13 juli 2001 14:18 schreef Manic het volgende:
Mooi zijn er meer mensen die ook een lownoise hebben ? Bevalt het ? Is hij echt stil ?
Ik zat er wel aan te denken, maar ik vind het te kostbaar. Koop gewoon een goedkope kast, neem stille fans en zet die in je voeding en op je CPU. Koop wat isolatiemateriaal bij je automaterialenzaak en je hebt een stille PC.

Als je op die site kijkt die ik noemen (aconto) dan schrik je je dood van wat ze ervoor vragen.

miditower met 300Watt voeding, volledig geisoleerd iets van 600 piek.

• BenJoep
Op vrijdag 13 juli 2001 14:24 schreef obsidian het volgende:

[..]

Ik zat er wel aan te denken, maar ik vind het te kostbaar. Koop gewoon een goedkope kast, neem stille fans en zet die in je voeding en op je CPU. Koop wat isolatiemateriaal bij je automaterialenzaak en je hebt een stille PC.

Als je op die site kijkt die ik noemen (aconto) dan schrik je je dood van wat ze ervoor vragen.

miditower met 300Watt voeding, volledig geisoleerd iets van 600 piek.
pff wat een prijs daar kan je bijna deze voor halen:

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/nl/images/cases_lian_pc-70-small.jpg

• M@NIC
F285,- dat kastje dat boven staat ... hij is wel errug mooi O+

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/casemod1.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/casemod2.jpg

DEZE? >:)

het ligt er maar net aan of je mazzel hebt en een stille voeding bij die kast krijgt, die van mij had een standaard aopen voeding die een gigantische klere herrie maakte. Nu alle fans vervangen zijn (panaflo) maakt ie veeel minder herrie

op zich is het verder een superrelaxed kastje, veel ruimte enzo
dus als je slim bent bestel je die kast zonder voeding en koop er zelf een enermax bij

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• M@NIC
Kan dat zonder voeding ?!?!
Damn ....dat zou mooi zijn ...scheeld een hoop centen. Kan ik mooi deze 300watt die ik nu liggen heb erin bouwen ... :P

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik heb een jaar terug zon lownoise kast van norrod gekocht. je hoort nog wel flink wat.
er zit ook niks extra's op waarvan je denkt dat et geluid dempt

ik denk dat je beter voor dat extra geld stille koelers kunt kopen, als die stil zijn is de gehele kast ook stil

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Die Aopen HQ08 is zo'n beetje de slechtste kast die je kunt hebben qua lawaai!
Zoek maar eens op HQ08 en lawaai....

Ikzelf heb een AopenHQ45 (zelfde model, miditower), en ookal heb ik het idee dat het nog lang zo slecht niet is als de HQ08: hij is toch lawaaiig... Ik had 'm namelijk gekocht omdat m'n noname kastje van Norrod teveel lawaai maakte, de voeding op een kloteplaats zat, hij een brakke resetknop had en er bagger uitzag. Maar wat blijkt nu: die AopenHQ45 maakt nog veel meer lawaai dan dat noname niet-lownoise kastje! Bovendien is de PSU fan nog minder sterk ook! Bij m'n oude kast voelde je echt een flinke luchtstroom tot op een halve meter, terwijl dit ding op 5 cm al niet meer te voelen is. En de temperatuur is dus ook omhoog gegaan van 28 naar 33 graden!!!

Dus: meer lawaai, en minder airflow/koeling...
Maar hij heeft wel een heel goed design en ziet er mooi uit.
Daarom heb ik dus ook maar besloten om deze kast te gaan modden en 'm op zo'n manier stil te krijgen...

• M@NIC
Ik heb een mail gestuurd en gevraagt of ik hem kan krijgen zonder voeding. Deze maakt namelijk lawaai. Dan stop ik gewoon m'n "oude"(nouja oud) 300watt voeding erin :P
Pagina: 1