Inbouwspeakers plafond met Bluetooth

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-07 20:31
Mijn vrouw en ik zijn de gelukkige eigenaar van een nieuwbouwwoning in aanbouw. We zullen uiteindelijk op de zolderverdieping gaan slapen en zullen hier een verlaagd plafond in maken.

Nu wil ik hier graag een luxueus nestje van maken en deze van een aantal gemakken voorzien. Wij willen geen TV op de slaapkamer, maar willen wel de mogelijkheid hebben om via een telefoon of iPad muziek af te spelen. Omdat ik wel van strak hou wil ik geen losse boxjes of soundbox hebben staan.

Idee is daarom om twee boxjes in te bouwen in het plafond met van die plafondspeakers. Met Google kom ik bijvoorbeeld uit op dit setje:

https://www.bol.com/nl/p/...ker-set/9200000057333472/

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/2/7/4/3/9200000057333472_1.jpg

Nu heb ik echter geen idee van de kwaliteit van dit soort setjes. Ik ken ze vanuit winkels en daar is het geluid altijd erg schel. Ik wil graag geluidskwaliteit vergelijkbaar met zo'n Bose of JBL losse bluetooth speaker. Mijn vraag is dan ook: heeft iemand ervaring met de geluidskwaliteit van die inbouwplafondspeakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
Als je toch nog een verlaagd plafond gaat maken, is er volgens mij geen noodzaak de speakers draadloos aan te sturen. Kan je denk ik beter fatsoenlijke (bedrade) boxen aansluiten en streamen via een ChromeCast o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:25
Ik word niet meteen enthousiast van bluetooth speakers, denk dat geluidskwaliteit echt een sprong in het diepe is. Wij willen in ons nieuwe huis iets vergelijkbaars gaan doen, maar dan met normale inbouwluidsprekers gekoppeld aan een Sonos Connect:AMP. Of je kiest voor een versterker om via te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
Reden voor Bluetooth is het gemak en de ondersteuning op bijna elk apparaat. Ter verduidelijking: de voeding richting de boxen zal gewoon bedraad zijn, de ontvangst van het audiosignaal wil ik alleen draadloos laten gaan.

Sonos is mooi spul, maar voor mij te hoog geprijsd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hoe wil je het pairen regelen? Je moet niet willen dat Jan en alleman verbindt met je speakers en herrie af gaat spelen. Je zal dus een pair knopje ergens moeten hebben.
Verder verwacht ik absoluut geen fatsoenlijke geluidskwaliteit van plafondspeakers, die zijn daar neit voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Het grootste nadeel van bluetooth is, is dat je altijd een directe verbinding nodig hebt met een telefoon. Als je naar beneden gaat om een ontbijt op bed te maken en je vrouw blijft op de slaapkamer, dan stopt de muziek.

Als je sonos te duur vindt, zou ik eens kijken naar een versterkertje op marktplaats. Zijn genoeg oplossingen te bedenken om te kunnen stream (Chromecast, AppleTV of versterker met streamingmogelijkheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
TommyboyNL schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:55:
Hoe wil je het pairen regelen? Je moet niet willen dat Jan en alleman verbindt met je speakers en herrie af gaat spelen. Je zal dus een pair knopje ergens moeten hebben.
Pairen middels een PIN-code.
Verder verwacht ik absoluut geen fatsoenlijke geluidskwaliteit van plafondspeakers, die zijn daar neit voor gemaakt.
Dat is dus mijn vraag. Het setje wat ik in m'n startpost heb laten zien heeft een dermate lage prijs dat ik er volgens mij niet veel van kan verwachten... Echter ben ik benieuwd naar de ervaringen aangezien ik ook verbaasd ben van de geluidsproductie van JBL bluetooth boxjes. Die dingen zijn ook niet heel duur.
Joris748 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:58:
Het grootste nadeel van bluetooth is, is dat je altijd een directe verbinding nodig hebt met een telefoon. Als je naar beneden gaat om een ontbijt op bed te maken en je vrouw blijft op de slaapkamer, dan stopt de muziek.
Ze vindt ontbijt op bed lastig, dus dat scheelt >:) We hebben een iPad die we eigenlijk altijd op de slaapkamer laten dus dat is geen probleem.
Als je sonos te duur vindt, zou ik eens kijken naar een versterkertje op marktplaats. Zijn genoeg oplossingen te bedenken om te kunnen stream (Chromecast, AppleTV of versterker met streamingmogelijkheid).
Natuurlijk, dat kan ook. Maar waarom zou ik niet voor Bluetooth gaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
NelgNL schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:05:

Natuurlijk, dat kan ook. Maar waarom zou ik niet voor Bluetooth gaan dan?
Omdat die andere oplossingen via wifi werken, en dus blijven werken als je telefoon/iPad niet binnen 5 meter van de bluetooth ontvanger is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:14

Garyu

WW

Sonos kan je natuurlijk ook "low-cost" nabouwen met een Raspberry Pi. Kijk bijvoorbeeld eens naar Pi Music Box, of naar Hifiberry, Volumio, RuneAudio of andere projectjes. Het is wat meer werk dan een bluetooth-speakertje, maar met veel-veel-veel betere kwaliteit, en als het eenmaal loopt, dan loopt het.

[ Voor 12% gewijzigd door Garyu op 07-02-2018 17:13 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
TommyboyNL schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:08:
[...]

Omdat die andere oplossingen via wifi werken, en dus blijven werken als je telefoon/iPad niet binnen 5 meter van de bluetooth ontvanger is.
+ dat de keuze uit fatsoenlijke, betaalbare, niet-bluetooth plafondluidsprekers een stuk groter is

En als je al een ipad hebt, zou ik voor de streamingoplossing ook eens naar een AppleTV kijken. Ook altijd handig voor Netflix (dat argument deed het goed bij mijn vrouw) ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Joris748 op 07-02-2018 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-07 15:20
Garyu schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:12:
Sonos kan je natuurlijk ook "low-cost" nabouwen met een Raspberry Pi. Kijk bijvoorbeeld eens naar Pi Music Box, of naar Hifiberry, Volumio, RuneAudio of andere projectjes. Het is wat meer werk dan een bluetooth-speakertje, maar met veel-veel-veel betere kwaliteit, en als het eenmaal loopt, dan loopt het.
inderdaad,

regel een raspberry pi met versterker:
https://volumio.org/product/iqaudio-digiamp-bundle-kit/ <- als je verder niet wil zoeken.

Installeer de spotify connect plugin en hang er echte speakers aan, al dan niet weggewerkt.

Zo ben je volledig modulair en toch goedkoop uit...

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-07 11:29
@NelgNL Ben je toevallig al iets verder in je zoektocht? Ik zat namelijk ook te kijken naar die speakers :)

Edit :

Ik ben er al uit, het worden marine speakers met een Lepai versterker en een Chromecast audio.
Dat zal toch wel beter werken dan een Bluetooth speakerset :)

[ Voor 43% gewijzigd door dropkikker op 11-02-2018 22:42 ]

Pagina: 1