Hoi, Ik wil een WiFi IP-camera aansluiten aan het plafond in de buurt van mijn voordeur. De camera is geleverd met een compacte USB 220v adapter (Output: 5v - 1.0A), maar heb geen stopcontact in de buurt
Ik heb wel een rookmelder die op 220v werkt in de buurt. Deze rookmelder zit aan een lasdoos verwerkt en in de lasdoos gaat stroom naar de rookmelder via 4-polig lasklemmen (waarvan maar steeds 2 polen in gebruik).
Nu heb ik het volgende idee:
Mijn vraag aan jullie: Is dit een slecht idee?
Het enige wat ik mij kan bedenken is dat de USB adapter misschien warm kan worden. Is dat een terecht punt of valt dat reuze mee met een USB adapter? En misschien zie ik iets anders over het hoofd?
Ik heb wel een rookmelder die op 220v werkt in de buurt. Deze rookmelder zit aan een lasdoos verwerkt en in de lasdoos gaat stroom naar de rookmelder via 4-polig lasklemmen (waarvan maar steeds 2 polen in gebruik).
Nu heb ik het volgende idee:
- ik haal de rookmelder even van het plafond om bij de lasdoos te kunnen komen
- ik knip de contacten van de stekker van de USB adapter er af en soldeer hier direct draden op.
- ik duw het andere einde van de draden in de lasklemmen, zodat deze daar stroom kunnen halen voor de adapter.
- ik dauw de adapter in zijn geheel IN de lasdoos voor ik de rookmelder weer aanbreng.
- De usbkabel loopt dan weg door een kiertje tussen de rookmelder en het plafond door naar de camera die verderop hangt.
Mijn vraag aan jullie: Is dit een slecht idee?
Het enige wat ik mij kan bedenken is dat de USB adapter misschien warm kan worden. Is dat een terecht punt of valt dat reuze mee met een USB adapter? En misschien zie ik iets anders over het hoofd?
[ Voor 7% gewijzigd door nl-x op 07-02-2018 15:44 ]