Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subobaal
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-01-2023
Aangezien ik nieuw ben op het gebied van domotica heb ik een paar vragen over mijn thermostaat.
Wij zijn niet zo lang geleden verhuisd en in de woning zit een slime thermostaat van ICY (met fiftplay branding via EON denk ik).
Het probleem is alleen dat de vorige bewoners de HUB of centrale unit hebben mee genomen waardoor het dus eigenlijk een thermostaat is geworden die je alleen warmer of kouder kan zette. dit is opzich niet zo een groot probleem, alleen hij stelt zich zelf steeds terug naar 10 graden. Daardoor is het soms erg koud in huis en ik wil eigenlijk wel graag een programma in kunnen stellen.
Ik heb hier al een beetje onderzoek naar gedaan en geprobeerd met de software van ICY zelf de thermostaat in te stellen. Deze software herkent helaas de thermostaat niet. Ook had ik ergens gelezen dat de thermostaat voorzien zou zijn van z-wave. Aangezien ik hier al een stick voor had heb ik deze geprobeerd te koppelen aaan domoticz, dit was alleen ook zonder succes. Heeft iemand advies over of ik deze thermostaat ook "slim" kan gebruiken of is het verstandiger om naar een andere thermostaat te gaan kijken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:13
Naar mijn weten heb je voor communicatie van buitenaf altijd de gateway nodig. Ik heb zelf de oude versie van deze thermostaat (vierkant model) en daar is de gateway een vereiste, gecombineerd met een account om deze in bijvoorbeeld domoticz of home assistant te verwerken.

Kun je niet bij de vorige bewoners de gateway opvragen? In principe hebben ze namelijk een niet goed werkende thermostaat achtergelaten. Helemaal als zij de gateway hebben meegenomen, dan hebben ze dus een onderdeel wat bij de woning hoort meegenomen en dient deze gewoon terug te komen of vergoed te worden.

Mijn advertenties op V&A