CPU upgrade PIII 750e of een Cel2 850?

Pagina: 1
Acties:

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 13:51

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Hoi de vraag is in de topic eigenlijk al gesteld. Ik wil een snellere proc. Ik speel voornamelijk UT:strikeforce. Kan ik dan gewoon het beste en goedkoopst gaan voor een Cel 2 op 850 mhz (100 fsb) of loont het echt de moeite en geld om voor een P3 750(100 fsb)te gaan (ik heb nu een celeron 400)? De een staat voor 280 en de ander voor 380 in de pricewatch, dat scheelt dus nogal! Ik heb een be6 mobo. Proc compatibiliteit is dus geen issue, geld wel. Ik wil uiteraard zo weinig mogelijk uitgeven. Het gaat er dus om om meer snelheid in games te krijgen. Voor de rest gebruik ik mijn pc niet voor intensieve karweitjes.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Verwijderd

Koop de cellie :) en dan overclocken naar de 1ghz.... >:)

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Ik zou ook de celeron nemen...

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 18:33

DJ

Die Cle2 850 heeft volgens mij ook een FSB van 100MHz. Dus dan zou ik daarvor gaan.

Het enigste verschil tussen de PIII en Celly (op de MHz na dan) is dan de Cache . . .

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• Bulldog
  • Niet online
Verplaatst naar [forum=7] :)

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 15:55

IQM

Maar een PIII 750 kun je soms met een beetje geluk ook overklokken. Als je hem op een FSB van 133 kunt krijgen loopt hij wel op 1 Ghz.

En de Celeron heeft 128 Kb on-die cache de helft van de PIII. Dat scheel ook wat.
Een jaartje terug heb ik een Celeron 2 566 met een PIII 850 op 566 Mhz vergeleken maar de framerate verdubbelde haast in benchmarks als 3DMark.

Maar als je echt alleen spellen doet dan heb je denk ik meer baat bij een hoge kloksnelheid, al dan niet overklokt, en een zware grafische kaart die veel van de CPU overneemt.

• woutur
  • Laatst online: 28-08 13:51

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Ik denk dat wat overklokken betreft het moeilijk gaat worden met mijn bx Abit be6 mobo. Dat maakt me niet zoveel uit... En er zal ooit wel eens een andere videokaart in moeten (ik heb nu een g400). Maar uit een eerdere topic bleek wel dat ik als ik 1 component moest veranderen ik het meeste baat zou hebben bij een snellere proc. Ik heb wel het idee dat mijn vidkaart toch eerder uitmaxed en dat het verschil van cel of p3 dan niet zoveel uitmaakt. Klopt dat?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Dat is niet zo raar aangezien t geheugen dan op 66 MHz liep, en de L2 cache dan allerbelangrijkst is (566 MHz)

als zo'n proc met een FSB van 100+ draait dan is je geheugen veel sneller en zal een celeron ook veel minder traag zijn in verhouding met een p3 cpu ...

dus zolang je de busclock maar lekker hoog laat is een celeron een leuk processortje..maar wel fink overclocken die hap he.

Ik zou overigens voor een celeron 700 gaan, even informeren wat de S-spec is en of ie wel cC0 stepping heeft..dan op 100 MHz busclock zetten en je hebt 1050 MHz ...voila.

(zie mn info ;)
Op vrijdag 13 juli 2001 13:36 schreef IQM het volgende:
Maar een PIII 750 kun je soms met een beetje geluk ook overklokken. Als je hem op een FSB van 133 kunt krijgen loopt hij wel op 1 Ghz.

En de Celeron heeft 128 Kb on-die cache de helft van de PIII. Dat scheel ook wat.
Een jaartje terug heb ik een Celeron 2 566 met een PIII 850 op 566 Mhz vergeleken maar de framerate verdubbelde haast in benchmarks als 3DMark.

Maar als je echt alleen spellen doet dan heb je denk ik meer baat bij een hoge kloksnelheid, al dan niet overklokt, en een zware grafische kaart die veel van de CPU overneemt.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 10:41

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op vrijdag 13 juli 2001 13:31 schreef DJ het volgende:
Die Cle2 850 heeft volgens mij ook een FSB van 100MHz. Dus dan zou ik daarvor gaan.

Het enigste verschil tussen de PIII en Celly (op de MHz na dan) is dan de Cache . . .

DJ
En die P3 750 is sneller. Mijn Celly 2 566@850 haalt minder 3dmarks dan mijn P3 750 :) Celerons zijn niet zo HEEL snel, tenzij je ze lekker oc-ed :)

Kijk in www.overclockers.com wat je kansen zijn.

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

Pagina: 1