Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

POE camera's en een niet POE netwerk ..

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• justme27
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik wil graag bewakingscamera’s (AVTECH AVM3432T - 3MP IR Dome IP) gaan gebruiken bij mij thuis en deze zijn POE powered. Maar mijn huidig netwerk, bestaande uit een “hoofdrouter” (Linksys EA6900 AC190) in de meterkast voor in het huis en een WRT45GL als “subrouter/accepoint” voor in de tuin en deze staat in de schuur op tenminste 30 meter afstand. Deze componenten zijn niet POE. Wel ligt er een CAT6 kabel tussen de hoofdrouter en de subrouter.

Nu wil ik de camera’s bijna allemaal achterin hebben in de buurt van de schuur dus het idee is om ook daar de recorder (AVTECH AVH304 - 4 CH NVR - on board POE switch) te plaatsen zodat deze de camera’s kan aansturen. En de recorder kan ik dan aansluiten op de subrouter zodat er een netwerk/internetverbinding aanwezig is (voor de raadplegen van de camera’s via de app).

Maar ik wil ook een camera op de voorkant van de woning om de voordeur te kunnen bekijken maar ik weet niet goed hoe ik deze nu kan aansluiten. Ik heb hierover nu het volgende idee:

Ik plaats een POE injector (bv d TP-Link TL-POE150S) in de meterkast en sluit hierop de camera bij de voordeur aan zodat deze van stroom kan worden voorzien. En vervolgens sluit ik deze weer aan op de hoofdrouter en heeft deze weer verbinding met het netwerk en hier zit dan ook de recorder op via de subrouter in de schuur. 8)7

Maar wat ik me afvraag is of de recorder dan het signaal van de camera nog kan vinden. Iemand een idee? Of dat er wellicht een betere optie is? Draadloos aansluiten is wat mij betreft geen optie.

Beste antwoord (via justme27 op 08-02-2018 08:16)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:58
De beste en simplste manier is om een lange utp kabel vanaf de camera bij de voordeur naar de schuur te trekken en aan te sluiten op de poe-switch van de nvr.

Ik durf je niet te zeggen of de camera mee kan liften met de huidige verbinding naar je schuur, dit zou je kunnen testen door een adapter aan te sluiten op de camera en de camera in je lan op te nemen, de nvr "kan" misschien dan de camera ook vinden

Testen dus...

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Alle reacties

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Zolang je camera maar in hetzelfde netwerk zit als de nvr, gaat ie hem normaal gesproken gewoon vinden.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-11 14:45
Wouter36 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:30:
Zolang je camera maar in hetzelfde netwerk zit als de nvr, gaat ie hem normaal gesproken gewoon vinden.
Dat inderdaad. Je hebt het over een "sub-router", maar de vraag is of deze als router fungeert of als access point/switch

In het eerste geval: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

In het tweede geval zal dit gewoon werken gezien het allemaal in hetzelfde subnet zal vallen.

• justme27
The Realone schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:34:
[...]

Dat inderdaad. Je hebt het over een "sub-router", maar de vraag is of deze als router fungeert of als access point/switch

In het eerste geval: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

In het tweede geval zal dit gewoon werken gezien het allemaal in hetzelfde subnet zal vallen.
Ik heb mijn subrouter geconfigureerd via de genoemde handleiding (dus als access point). Is dat niet goed dan? :?

Acties:
  • Beste antwoord

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:58
De beste en simplste manier is om een lange utp kabel vanaf de camera bij de voordeur naar de schuur te trekken en aan te sluiten op de poe-switch van de nvr.

Ik durf je niet te zeggen of de camera mee kan liften met de huidige verbinding naar je schuur, dit zou je kunnen testen door een adapter aan te sluiten op de camera en de camera in je lan op te nemen, de nvr "kan" misschien dan de camera ook vinden

Testen dus...

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• justme27
Ik denk dat ik het inderdaad ga testen. Bedankt voor de info!
Pagina: 1