Sasmung 850 evo SSD defect?

Pagina: 1
Acties:

• pelle888
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-12-2025
Hallo Tweakers,

Ik heb vandaag een upgrade gedaan van een 500GB 850 Evo naar een 1TB 860 Pro. Nu wou ik mijn 850 Evo na het vervangen gaan formatteren om daarna als extra schijf te gebruiken in mijn desktop. Echter als ik de schijf aan mijn laptop koppel via een externe usb behuizing, krijg ik het volgende te zien in disk management: "De aanvraag is mislukt door een onherstelbare hardware fout." Nu heb ik gelezen dat er vaker problemen zijn met de 850 Evo, dat ze wel herkent worden in disk management maar dat booten niet meer lukt. Dit heb ik dus getest en inderdaad booten van de schijf lukt ook niet meer, de ssd wordt niet herkent in de bios. Verder las ik dat het soms aan de firmware lag van de ssd en dat je deze kan updaten met Magician van Samsung. Dit lukt echter ook niet omdat de schijf niet herkend wordt(wel ziet het programma dat er een onbekende schijf via usb is aangesloten.)

Mijn vraag is wat ik nu het beste kan doen. Is de schijf nog te herstellen, zo ja dan hoor ik graag hoe. Alvast bedankt voor jullie input :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GaVhI0P3jwFk1V4WFvjPSglU/thumb.png

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik zou eerst eens kijken of die schijf het nog wel doet in de oude pc. Dan weet je in ieder geval of hij kapot is of niet.

Als hij in orde is, firmware updaten, en dan weer in de externe behuizing plaatsen.

Wellicht helpt het.

Mijn Firewizzie

• pelle888
  • Registratie: Oktober 2013
Het betreft een Asus laptop die nog gebruik maakt van een bios ipv uefi (en dacht ik mbr). De laptop wil ik eigenlijk nu niet meer opendraaien omdat ik bang ben dat dan straks de 850 pro ook niet meer werkt en ik de laptop elke dag nodig heb voor school. Ik heb de 850 evo getest in een oude laptop ook van Asus die ook gebruikt maakt van een bios en mbr. Tijdens het koppelen van de 850 evo via de usb-behuizing heb ik in disk management gekozen voor mbr toen de vraag kwam de disk te initializen mbr of gpt. Misschien dat ik hier een fout in heb gemaakt.

De schijf lijkt mij verder niet kapot anders zou die toch ook niet worden gezien in disk manager lijkt mij?

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
Zoek even een vriend of bekende met een desktop-PC met SATA-aansluitingen.
Je prutst je SSD daarin (in plaats van de harddisk of DVD drive?) en kijkt wat ermee aan te vangen is.