Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-01-2022
Mijn vraag
De laatste tijd komt er geregeld reclame naar voren die m'n hele scherm overlapt. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?
Ik kom er zelf niet achter welke app of instelling hier voor zorgt. En ik snap dat veel bedrijven leunen op reclame. En dat dit soms wat storend kan zijn met reclame in je Notificatiebalk. Maar deze scherm overlappende reclame is regelrecht gevaarlijk naar mijn ervaring. Zelfs tijdens het rijden en navigeren met mijn Google Maps springt dergelijke reclame voor mijn neus. Op momenten dat afslagen genomen moet worden, is het rommelen tussen sturen, op de weg kijken en dat scherm weg te klikken.
Ik hoop dat iemand een oplossing weet.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Sony Experia Z5 (dual sim) op Android 7.1.1, wat de meest recente update voor dit toestel is.
Samsung S5 mini Duos op Android 6.0.1, wat de de meest recente update voor dit toestel is.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Hetzelfde probleem heb ik ook op mijn Samsung S5 mini Duos. Dus ik vermoed dat het een app is die dit probleem veroorzaakt. Ik kom er echter niet achter welke dit doet. Ik heb namelijk op het knopje gedrukt waarmee je tussen apps kunt schakelen. Daar zie dan een verkleind venster van je app, zoals Contacten, Google Maps, etc.
Ik zie ook het venster van de reclame er wel tussen staan, maar echter zonder benaming. Dus ik weet niet wie de boosdoener is.
Wat me de laatste tijd ook opvalt is dat de bovenste balk met icoontjes op mijn smartphones af en toe op grijs springen. Als ik aan het typen ben valt dan ineens het toetsenbord weg. Er verschijnt dat echter verder niks op het scherm als reclame. Ik kan dan of op het Terug pijltje klikken of even wachten om verder te kunnen gaan.
...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
1 voor 1 apps verwijderen en terugzetten totdat je er achter komt wat het probleem is. Begin met minder bekende apps of 'cleaner' apps. Spelletjes zou ook kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Tja, zoals je zelf aan aangeeft is het een app die de reclame toont op je scherm. Vanaf wanneer speelt het zich af? Heb je vanaf dat moment een nieuwe app geïnstalleerd?

De enige methode die ik ken is trial-and-error. Gewoon steeds een app verwijderen en dan kijken of dat het probleem oplost. Zo niet, app herinstalleren en dan een andere verwijderen, totdat je de juiste te pakken hebt.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
Bedankt voor jullie reacties.

Het speelt nu al een poosje af. In het begin vond ik het eenmalig vervelend. En aangezien het willekeurig gebeurt heb ik er soms ook geen last van tijdens het autorijden. Maar onlangs weer een gevaarlijk situatie, waardoor ik het nodig vond om hier een oplossing voor te zoeken.
Ik heb voor zover ik me kan herinneren geen nieuwe app geinstalleerd. Maar vermoedelijk kan het zijn dat een app dit na een update heeft ingevoerd.

Ik hoop dat er een andere oplossing is dan elke app eraf en erop te zetten. Dat kan weken of maanden duren. Met name omdat die reclame niet elke keer verschijnt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sence123
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-10 00:03
Mijn vriendin had last van een soort gelijk probleem op haar Galaxy S6, na wat research kwam ik erachter dat Peel Remote de boosdoener was, een app die standaard op de S6 werd meegeleverd.

http://www.androidpolice....ads-lock-screen-overlays/

Misschien is het bij jou een soort gelijk issue? een systeem app die dit veroorzaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-10 20:53

P_Tingen

omdat het KAN

Ik las hier laatst een tip om de adblock app van https://blokada.org/ te installeren. Of het werkt weet ik niet want ik heb een windows toestel :+

(en die geeft invulling aan het gezegde 'elk nadeel heb ze voordeel')

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-10 08:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
marnix.moed schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:31:
Ik zie ook het venster van de reclame er wel tussen staan, maar echter zonder benaming. Dus ik weet niet wie de boosdoener is.
Staat er wel een icoontje bij o.i.d.? Wellicht kunnen we daaruit afleiden wie / wat de boosdoener is.

Ik kwam overigens tijdens mijn zoektocht nog: Google Play: Advertentie Detector tegen. Geen idee of het werkt of wat het doet, maar je kan het eens proberen.

Verder ben ik het eens met wat hier al geroepen wordt, één voor één apps verwijderen en kijken wanneer het niet meer optreedt is de 'beste' oplossing. Maar kun je een lijstje posten van alle apps die je op beide toestellen hebt staan? Wellicht kunnen we op basis daarvan al een aantal potentiële kandidaten aanwijzen. Met name de cleaner / booster apps zitten vaak vol met rotzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
Sence123 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:09:
Mijn vriendin had last van een soort gelijk probleem op haar Galaxy S6, na wat research kwam ik erachter dat Peel Remote de boosdoener was, een app die standaard op de S6 werd meegeleverd.

http://www.androidpolice....ads-lock-screen-overlays/

Misschien is het bij jou een soort gelijk issue? een systeem app die dit veroorzaakt ?
Dat vermoede ik ook. Ik heb ook ongemak van de lock screen. Die had ik wel eerder uitgezet. Maar kwam soms na een update weer terug. Vervelende is dat de app niet te verwijderen, aangezien Samsung die standaard erop heeft.
Echter, het probleem doet zich ook voor op mijn Sony Experia Z5 waar geen IR zender of Peel software op zit. Dus ik vermoed dat het probleem niet daar zit. Of niet alleen, want het kan zijn dat Peel dit doet en een andere app op mijn Sony ook.
P_Tingen schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:18:
Ik las hier laatst een tip om de adblock app van https://blokada.org/ te installeren. Of het werkt weet ik niet want ik heb een windows toestel :+

(en die geeft invulling aan het gezegde 'elk nadeel heb ze voordeel')
Thx, ik neem daar wel een kijkje naar. Ik ben op zich niet tegen reclame, omdat ik veel gratis apps kan waarderen, en die leunen op advertenties voor inkomen. Dus in dat opzichte hoef ik ook niet alles te blokkeren. Erg opdringerige reclame, zoals met geluid vind ik vervelend wanneer je in een stille omgeving zit. Zet ik mijn telefoon op tril, komt ineens zo een reclame er doorheen blerren...
Maar deze gevaar opleverende manier van reclame pushen vind ik niet kunnen.
rens-br schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:43:
[...]

Staat er wel een icoontje bij o.i.d.? Wellicht kunnen we daaruit afleiden wie / wat de boosdoener is.

Ik kwam overigens tijdens mijn zoektocht nog: Google Play: Advertentie Detector tegen. Geen idee of het werkt of wat het doet, maar je kan het eens proberen.

Verder ben ik het eens met wat hier al geroepen wordt, één voor één apps verwijderen en kijken wanneer het niet meer optreedt is de 'beste' oplossing. Maar kun je een lijstje posten van alle apps die je op beide toestellen hebt staan? Wellicht kunnen we op basis daarvan al een aantal potentiële kandidaten aanwijzen. Met name de cleaner / booster apps zitten vaak vol met rotzooi.
Helaas niet. Er staat bij sommige reclame wel dat het een Add by Twitter is, maar ik heb geen Twitter op mijn smartphone geinstalleerd.
Die app zal ik even naar kijken.
Betreft de lijst, dat zal ik doen wanneer ik ze even naast elkaar kan houden.
Zelf ben ik helemaal geen fan om allerlei apps op m'n toestel te installeren. Het geheugen van m'n toestellen raken er vol van, gaat langzamer werken en nog ander gedoe zoals deze reclame problemen. Ik probeer zoveel mogelijk dingen via een browser te doen, zoals kijken naar Youtube, gemiste uitzendingen, luisteren naar radio, nieuws, muziek, etc. Zelf voor e-mail gebruik ik nog steeds via webmail.

Even off topic, is er een mogelijkheid om multi quote te gebruiken op het forum? Ik heb het nu handmatig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

marnix.moed schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:42:
Helaas niet. Er staat bij sommige reclame wel dat het een Add by Twitter is
Volgens mij heeft dat ook niet zoveel met de Twitter app te maken, maar met het Twitter advertentieplatform. Vergelijkbaar met Google Adsense bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
rens-br schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:46:
[...]

Volgens mij heeft dat ook niet zoveel met de Twitter app te maken, maar met het Twitter advertentieplatform. Vergelijkbaar met Google Adsense bijv.
Ik weet niet zo veel af over advertentieplatformen, vermoede al iets dergelijks, omdat ik geen Twitter heb geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
Ik zie dat mijn discussie over de scherm overlappende reclame is gesloten, dus plaatst mijn vraag daarover hier. Ben ik de enige die vind dat dergelijke reclame verboden zou moeten worden? En is het mogelijk om dit bij iemand aan te kaarten? Misschien bij de ontwikkelaar, maar wellicht ook bij Google zelf.
Misschien dat zij voorwaarden kunnen stellen dat apps in de Play store dergelijke reclame praktijken niet meer mogen uitvoeren?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 07-02-2018 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

marnix.moed schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:52:
Ben ik de enige die vind dat dergelijke reclame verboden zou moeten worden? En is het mogelijk om dit bij iemand aan te kaarten? Misschien bij de ontwikkelaar, maar wellicht ook bij Google zelf.
Misschien dat zij voorwaarden kunnen stellen dat apps in de Play store dergelijke reclame praktijken niet meer mogen uitvoeren?
Volgens mij zijn zulke reclames al verboden, ik kan er alleen zo geen bron van vinden.

Overigens schiet me net nog te binnen. Als apps reclame willen laten zien over andere apps heen, hebben ze daar een machtiging voor nodig.

Je kan die machtiging vinden bij: 'Instellingen' -> 'Apps' -> het radartje -> 'Speciale toegang' -> 'Over andere apps tekenen'. Kijk eens of daar gekke / vreemde apps staan of post daar eens een screenshot van.

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 07-02-2018 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
rens-br schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:53:
[...]

Volgens mij zijn zulke reclames al verboden, ik kan er alleen zo geen bron van vinden.

Overigens schiet me net nog te binnen. Als apps reclame willen laten zien over andere apps heen, hebben ze daar een machtiging voor nodig.

Je kan die machtiging vinden bij: 'Instellingen' -> 'Apps' -> het radartje -> 'Speciale toegang' -> 'Over andere apps tekenen'. Kijk eens of daar gekke / vreemde apps staan of post daar eens een screenshot van.
Mochten we er achter komen, hoe kunnen we dit bij Google of dergelijke melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

marnix.moed schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:02:
Mochten we er achter komen, hoe kunnen we dit bij Google of dergelijke melden?
Onderaan: Google Play: Telefoon markeren als ongepast. (Dan wel bij de juiste app doen natuurlijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
rens-br schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:04:
[...]
Onderaan: Google Play: Telefoon markeren als ongepast. (Dan wel bij de juiste app doen natuurlijk ;))
Top, hou ik in mijn achterhoofd.
rens-br schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:53:
[...]

Das een goeie, mocht ik apps eraf halen, dan zal ik met dat lijstje beginnen. Even vluchtig op mijn Sony gekeken en daar zaten geen apps tussen die ik niet geinstalleerd had. Misschien Vingerafdrukbeheer, maar vermoed dat dit 1 van Sony zelf is.
Of bedenk net, even uitvinken en dat weet ik of dat het probleem oplost.

[ Voor 3% gewijzigd door marnix.moed op 07-02-2018 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

marnix.moed schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:10:
Das een goeie, mocht ik apps eraf halen, dan zal ik met dat lijstje beginnen. Even vluchtig op mijn Sony gekeken en daar zaten geen apps tussen die ik niet geïnstalleerd had.
Weet niet precies wat je hiermee bedoeld, maar de reclame komt waarschijnlijk van een app die jij wel hebt geïnstalleerd. Post eens een screenshot, dan kunnen we het zo zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
rens-br schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:12:
[...]

Weet niet precies wat je hiermee bedoeld, maar de reclame komt waarschijnlijk van een app die jij wel hebt geïnstalleerd. Post eens een screenshot, dan kunnen we het zo zien.
Ik bedoelde dat er niet een mij onbekende app erbij is gekomen. Dus het zal inderdaad zijn wat je zegt dat het een app is die ik zelf geinstalleerd heb.
Weet even niet hoe ik een screenshot moet maken en hier plakken. Zit op de desktop te werken.
Maar de apps zijn
App locker - staat op Ja (dat ie over andere apps mag tekenen)
Avast Mobile security- ja
AVG protection - nee
Flitsmeister - ja
Foto's - ja
Google Play services - ja
Horizon go - ja
Kmplayer - ja
Mx speler - ja
Opera - ja
skype - ja
Talkback - ja
Translate - ja
Ulysse Speedometer - ja
Vingerafdrukbeheer - ja
Vlc - ja
Vpn free - ja
Wechat - ja
Youtube - ja

[ Voor 35% gewijzigd door marnix.moed op 07-02-2018 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Van het lijstje hierboven gok ik / verwacht ik, dat dit de boosdoener is, in de Play Store staan ook een aantal recensies dat er veel reclame in zit.

Waar heb je deze app voor nodig?
Avast Mobile security- ja
AVG protection - nee
Twee virusscanner apps? Ik vind eentje al overbodig, maar twee is is wel een beetje overdreven.

Vingerafdrukbeheer is inderdaad een Sony app: https://support.sonymobil...uide/fingerprint-manager/.

[ Voor 60% gewijzigd door rens-br op 07-02-2018 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
rens-br schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:27:
[...]

Van het lijstje hierboven gok ik / verwacht ik, dat dit de boosdoener is, in de Play Store staan ook een aantal recensies dat er veel reclame in zit.

Waar heb je deze app voor nodig?
Om in sommige landen bij m'n Gmail te komen. China blokkeert bijvoorbeeld toegang. Maar ik weet niet of het nu nog steeds zou werken. Ik zal daar de toestemming voor het tekenen over andere apps intrekken.
Hopelijk lost dat het op, want die app zit ook op mijn Samsung.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

marnix.moed schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:34:
Om in sommige landen bij m'n Gmail te komen. China blokkeert bijvoorbeeld toegang.
Dan kan je beter een fatsoenlijke VPN service nemen of thuis een VPN server opzetten. Ik vind de app namelijk maar een beetje dubieus. Maar goed dat heeft er verder weinig mee te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 07-02-2018 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
Zucht, circa een maand over gedaan om voor alle apps de toestemming voor Over andere apps tekenen, stap voor stap in te trekken. Helaas heeft dat niet geholpen. De scherm overlappende reclame blijft nog steeds de kop opsteken.

Ik ga nu stap voor de stap apps verwijderen om te zien of hopelijk daarmee de boosdoener geïdentificeerd kan worden... |:(

[ Voor 5% gewijzigd door marnix.moed op 06-03-2018 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-10 00:10
Misschien kun je eens kijken met Google Play: Addons Detector on tree kijken welke apps gebruik maken van Twitter ad network. Misschien dat je dan wat gerichter kunt zoeken

Maar ik zat effe te denken... Heb je toevallig es file explorer er op staan? Nog zo'n notoire app met heel veel adware

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deffab
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-06-2022
Zelfde probleem gehad, kijken welke app(s) je het laatst geinstalleerd heb.
Boosdoener was in mijn geval apk app 'Go keyboard'.
App verwijderd, probleem opgelost.
Commercials die plotseling over het hele scherm opduiken zijn agressief.
Weg met die rommel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:43:
Ik zou dan eerder Google Play: Addons Detector gebruiken. Die kan veel libraries, in categorieën (zoals Bel Scherm Ads of Icon Ads, maar ook bijvoorbeeld Game Engines of Ontwikkelaar Tools) ingedeeld, in apps detecteren. Ik zou in ieder geval alle apps met Bel Scherm Ads, Icon Ads en Push Notificaties verwijderen. Je kan dan ook naar apps kijken met Advertenties waar Twitter (is dat niet MoPub?) en kijken of dan het probleem weg is.

Overigens als de Activity in je Overview (de vierkante soft button) staat, kan je het icoontje ingedrukt houden en dan op dat 'i'-icoontje klikken om de appinfo te openen en dan kan je het ook gewoon verwijderen. In ieder geval, zo werkt het op stock Android, geen idee wat Samsung met Touchwiz gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook van die vervelende schermoverlappende reklame. Bij mij is het begonnen met de recentste update van mijn samsung toestel zelf :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luvene
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:17
Ik word er ook helemaal schijt en schijtziek van. Al dagen mee bezig. Zoveel al geprobeerd in allerlei instellingen van je Google account en Gmail en alles wat er mee samenhangt. Ogenschijnlijk staat alles goed en dus afgeschermd wat popups betreft maar ze blijven maar komen. Soms denk je, ja, nu is het eraf en dan ineens begint het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:35

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

@Verwijderd @luvene , hebben jullie al met de bovenstaande app gekeken waar die reclame vandaan komt? Het is met een vrij grote zekerheid afkomstig van een app die je op je toestel hebt staan (alternatief keyboard, weer app, file exploren, " gratis" spel, etc.)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-10 00:10
Oude Samsung met ir blaster gehad? Dan is die peel remote een goede verdachte, es file explorer wellicht?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij hete de app flashlight alleen kan ik de app nergens vinden
telefoon model samsung galaxy A7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sony2go
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-04-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:10:
Ik heb ook van die vervelende schermoverlappende reklame. Bij mij is het begonnen met de recentste update van mijn samsung toestel zelf :'(
Ben bezig met een telefoon van iemand anders waar ook deze reclame's opzitten, galaxy S7. Lijkt ook te komen na de laatste update van toestel zelf. Kun je zo'n laatste update ook weer verwijderen? (heb zelf geen samsung)
Uiteraard al het bovenstaande al geprobeerd.

Als ik op het info pijltje klik in de relcame kom je op een pagina van google instellingen en kun je via youronlinechoices.com alles uitvinken, maar dit heeft niet geholpen.
Ook allerlei virusscanners en apps geprobeerd die zouden kunnen achterhalen waar de reclame vandaan komt, maar niks gevonden. Alle instellingen in google en telefoon zelf lijken goed te staan.

Iemand dè tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:23
Sony2go schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:46:
[...]

Ben bezig met een telefoon van iemand anders waar ook deze reclame's opzitten, galaxy S7. Lijkt ook te komen na de laatste update van toestel zelf. Kun je zo'n laatste update ook weer verwijderen? (heb zelf geen samsung)
Uiteraard al het bovenstaande al geprobeerd.

Als ik op het info pijltje klik in de relcame kom je op een pagina van google instellingen en kun je via youronlinechoices.com alles uitvinken, maar dit heeft niet geholpen.
Ook allerlei virusscanners en apps geprobeerd die zouden kunnen achterhalen waar de reclame vandaan komt, maar niks gevonden. Alle instellingen in google en telefoon zelf lijken goed te staan.

Iemand dè tip?
Ik heb laatst https://play.google.com/s...odemonkeys.detector&hl=nl nog gebruikt. Ziet er was gedateerd uit maar werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sony2go
@Ryan,
Dank voor de tip maar had deze ook al geprobeerd maar heeft niks gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@Sony2go Zoek eens in de instellingen (je kunt als het goed is deze term in het zoekbalkje in de instellingen invoeren) naar de term 'marketinginformatie'. Als deze aanstaat kun je deze op uit zetten.

Ik heb een S9 en hier staat deze instelling op de volgende plaatsen (weet niet of dit bij een S7 op dezelfde plek zit):
Instellingen->Biometrie en beveiliging
Game launcher-> drie puntjes -> instellingen

Anders wordt de reclame toch echt door een app veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sony2go
@Gismo
Deze staat uitgevinkt.
Ik snap dat de reclame waarschijnlijk van een app moet komen maar alle soorten detector apps geven geen resultaat. Bovendien vind ik het erg vreemd dat het is gekomen na de software update van het toestel zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kan ook zijn dat dit pas is gebeurd na een update van een app.
Als je de S7 eens in veilige modus opstart, heb je de reclame dan ook?

Zo nee, dan is het toch echt elke app na gaan of deze niet de boosdoener kan zijn (bv. door de app te googlen).
Zo ja, dan zit het inderdaad in de standaard apps van het toestel.

https://www.samsung.com/n...starten-in-veilige-modus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sony2go
Dank voor de tip Gismo, ik ga hier nog mee aan de slag.
Het zou raar zijn als het in 1 van de standaard apps zit want dan zouden er wel meer klachten op internet te vinden zijn toch. Als ik er achter ben welke app de reclame veroorzaakt laat ik het nog weten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sony2go
De reclame is weg :)
Hoe? Dat weet ik niet precies want hij heeft zelf in de telefoon zitten rommelen. 'Iets' in instellingen veranderd en een aantal apps tegelijk verwijderd. Dus waar het aan gelegen heeft geen idee maar het is in ieder geval opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-10 20:53

P_Tingen

omdat het KAN

Op pagina 1 van deze thread riep ik al iets over Blokada (www.blokada.org). Inmiddels ben ik van WP over naar Android en heb ik zelf deze app geïnstalleerd. Juist voor dit soort geneuzel is het een heerlijke app. In de settings aangeven dat je browser onbekende apps mag installeren, dan naar Blokada, downloaden, installeren, settings weer terug (mbt installeren uit onbekende bronnen) en Blokada starten.

Totaal: < 10 minuten werk.
Resultaat: nagenoeg 0 reclames gezien, in 2 weken 22300 reclames geblokkeerd.

NB: Ik ben niet principieel tegen reclames, maar reclames die knipperen, geluid maken, over andere dingen heen gaan liggen, malware installeren of ander irritant gedrag vertonen, verpesten het zodanig dat de goeden dan maar onder de kwaden moeten lijden.

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1