Onbekend device in mijn netwerk in Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperb71
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-09 10:59
Sinds enige tijd zie ik in mijn netwerk een onbekende telefoon staan.

Soms wel en soms niet en het is meestal een telefoon.

Het merk en type van de telefoon wisselt en het MAC-adres ook.

Vandaag was het een model evb3561sv_w_65_m0 en als ik Google kom ik in Rusland uit. :'(

Ten overvloede het is niet mijn telefoon of van mij familieleden. Alle toegangen zitten op slot en zijn goed beveiligd met wachtwoorden. Wel hangen er divices aan zoals Toon en Klikaanklikuit waar ik geen toegang in heb om te kijken of deze wel goed beveiligd zijn.

Via Fing zie ik het IP-adres niet staan en dacht eerst dat het aan een extra accespoint van de KPN lag.

Als ik op dit probleem Google dan zie ik wel berichten dat het mogelijk aan Windows 10 zou liggen, ,maar geen exacte verklaring.

Wie herkend dit en vooral is dit op te lossen?

Config is een Windows 10 PC met Ziggo router Technicolor7210 en KPN accespoint Wifi-AP-DCC0DE

ps vraag heb ik ook op communityforum van Windows gezet, doch verwacht hier meer deskundigheid.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Als ik dat modelnummer google kom ik uit bij op Android gebaseerde navigatiesystemen / multimediasystemen voor in autos (Android Auto head units). Waarom denk je dat het een telefoon zou zijn?

Is er toevallig niemand in de familie die zo'n systeem in zijn/haar auto heeft zitten dat je ooit aan je WiFi gekoppeld hebt?

Zo niet, heb je al eens het wachtwoord van je WiFi aangepast? Je moet dit dan natuurlijk ook op al je apparatuur updaten, maar dan zou onbekende apparatuur natuurlijk sowieso geen verbinding meer mogen maken.

[ Voor 24% gewijzigd door Cpt.Morgan op 07-02-2018 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Zowel Ziggo als KPN hebben zo'n dienst dat als je een abo bij ze hebt dat je ook AP's van anderen mag gebruiken: https://www.ziggo.nl/internet/wifispots/

Heb je dat niet toevallig aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
> Zowel Ziggo als KPN hebben zo'n dienst dat als je een abo bij ze hebt dat je ook AP's van anderen mag gebruiken

In ieder geval bij Ziggo (wat de TS ook lijkt te hebben) is dat een volledig gescheiden netwerk. Je zult die apparaten nooit op je eigen netwerk mogen zien.

Maar aangezien de TS ook aangeeft dat Fing het apparaat niet ziet, vraag ik me nu wel af hoe hij dan wel "in [zijn] netwerk een onbekende telefoon [ziet] staan". Iets meer informatie van TS hierover zou ook handig zijn. Hoe zie je dit apparaat? Krijgt het een IP adres? Zo ja, is dat in dezelfde range als je locale netwerk? etc.

[ Voor 38% gewijzigd door Cpt.Morgan op 07-02-2018 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt regelmatig voor.
https://www.google.nl/sea...i13i10i30k1.0.7ZKzO6Tdbqo

Tenminste, als je het over "netwerk" hebt ga ik er vanuit het netwerk wat je Win10 pc/laptop laat zien. Als het device ook in je dhcp pool opduikt oid, dan is er meer aan de hand.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2018 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperb71
Dank Gero71 voor je support en ja het gaat over mijn W10 netwerk. Mijn Engels is niet optimaal en zie zo snel niet hoe dit ik dit kan verhelpen.
Verder ben ik benieuwd hoe ik dit in de DHCP-pool kan checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Onderaan staan 2 oplossingen die schijnen te werken.
https://appuals.com/fix-u...-devices-showing-network/

Als je toch in de settings van je router zit, zet dan meteen Upnp uit, die schijnt ook jouw "probleem" te kunnen triggeren.

De dhcp vind je ook in de settings van je router, en ook wel een lijst met devices die "echt" op je netwerk zitten door middel van een juist ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Is het niet gewoon de TC7210 zelf?

Die heeft ook een NAS functionaliteit op een ander MAC adres (hence som worden gezien als los apparaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperb71
Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:15:

Als je toch in de settings van je router zit, zet dan meteen Upnp uit, die schijnt ook jouw "probleem" te kunnen triggeren.
Als ik de Upnp uit zet, dan zie ik het modem niet meer staan in mijn netwerk bij netwerkstructuur.

Ik heb op advies van Microsoft de WPS functie uitgezet en zie nu verandering.

Er staan geen telefoons meer, maar wel een TechnicolorAP en dat verwijst dus naar het Ziggo modem, maar met een ander MAC-adres. Net zoals de telefoons staat hij er niet continu.

[ Voor 27% gewijzigd door casperb71 op 08-02-2018 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

casperb71 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:32:
[...]

Als ik de Upnp uit zet, dan zie ik het modem niet meer staan in mijn netwerk bij netwerkstructuur.
Ja, waarom zou dat een probleem zijn? Enige wat dat icoontje doet is de webinterface van desbetreffend apparaat openen, meer niet.
Als je vaak in de modem/router moet zijn kan je er net zo goed een favoriet van maken in je internet browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperb71
Het probleem is opgelost.

Wifi van de Ziggo router uitgeschakeld en ik zie geen vreemde devices meer staan.

Omdat de wifi toch waardeloos was, een nieuw accespoint gekocht en dat gaat nu supersnel.

Of het een bug bij Ziggo is of niet zal ik nooit weten, maar mijn probleem is opgelost.
Pagina: 1