Toon posts:

Zorgwekkend geluid uit harman/kardon AVR 5500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een harman/kardon AVR 5500 die ik heb aangesloten op twee *kuch* kwaliteitsspeakers *kuch* van AEG (ja, dat merk van de vaatwassers enzo). Ik heb een kort filmpje gemaakt van de symptomen. Wanneer de versterker aan wordt gezet komen er na enkele seconden geluiden uit die ik als zorgwekkend zou bestempelen. Ik vroeg me af of hier iemand verstand heeft van dergelijke hardware en iets zou kunnen zeggen over dit probleem.

YouTube: Harman/kardon AVR 5500 malfunction

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:41
Ook van een andere bron? Daarnaast staat ie op -25dB dat is best hard. Maar ID ik heb een AVR en dit klinkt niet goed niet eerder meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:33
Heb je alle kabels en aansluitingen al nagekeken? Heb je hem op een verdeeldoos met adapters erin? En wat Skywalker27 zegt: is dit op alle bronnen?

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs als ik geen bronnen heb aangesloten maakt ie dit geluid, en wanneer ik verschillende bronnen selecteert lijkt ook dat geen verschil te maken. Soms geeft ie wanneer ik m aanzet een paar harde geluiden en valt dan vanzelf uit in de stand-by stand, dit zou ook een soort beveiliging kunnen zijn natuurlijk. Ik heb ‘t volume net zo laag mogelijk gezet, ook dat heeft geen effect. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:41
TIP er zijn genoeg Harman Kardon AVR's goedkoop op marktplaats te vinden ik zou er niet te veel tijd in steken. Dit is al een oud beestje zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:33
Tja, ben geen elektrotechnicus, maar wat ik zou doen is alles loskoppelen, stekker van de AVR direct in de muur pluggen en dan één speaker aansluiten. Of zelfs eerst via koptelefoon. Hoor je dan nog de spooky geluiden, dan zou mijn conclusie zijn dat je AVR kaduuk is óf er op je groep iets mis is. Dus je zou dan nog je avr op een andere stopcontact van een andere groep kunnen aansluiten.

En joh: mooie reden weer te gaan shoppen! ;-)

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties tot nu toe :)
Ik zal eens met een koptelefoon proberen, dat was nog niet in me opgekomen. En ja, t is zeker niet de nieuwste meer. Ik ga eens kijken wat er gebeurt zonder speakers.
Pagina: 1