Importeren hardware: btw & invoerr. of niet???

Pagina: 1
Acties:

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
Ben van plan een 3D kaart bij overclockerz store te kopen. Ik heb hier al eerder geheugen gekocht zonder dat ik hierover btw en invoerrechten hoefde te betalen. Klopt ook want op douane.nl staat dat over geheugen niets afgedragen hoeft te worden. Maar hoe zit dat met bijv. videokaarten?? :?
Via de bel. telefoon hoef je niets te proberen; die spreken mekaar tegen (zelfs de douane zegt dat :) )

Wie heeft er ervaringen met import van hardware? Ik lees hier steeds vaker dat de een de volle mep dokt terwijl de ander voor zijn AXIA niets hoefde af te dragen......

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-03 23:48

Gerco

Professional Newbie

Het hangt er waarschijnlijk vanaf of de douane je pakketje goed bekijkt. Ze zullen heus niet alles nalopen of je extra invoerrechten moet betalen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:15
Over geheugen moet ook gewoon omzetbelasting (a 19%) betaald worden.
Maar als je een beetje geluk hebt vermeldt het bedrijf niet wat er in het verstuurde pakketje zit (zijn ze eigenlijk wel verplicht) heb je grote kans dat je geen omzetbelasting hoeft te betalen.
Zo heb ik zelf al bijna 100 DVDs besteld uit de US, waarover ik nog nooit omzetbelasting danwel douanerechten heb moeten betalen.
Het loont de moeite om even te vragen hoe zij het pakketje versturen en/of ze de inhoud vermelden op de 'package slip'. En dan begrijpen ze echt wel waar je naartoe wilt :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

weet zo niet of overclockerz in Europa zit, maar binnen Europa hoef je geen invoerrechten te betatlen