Welke winkel geeft volledige pixelgarantie?

Pagina: 1
Acties:
  • 12.420 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 07:36
Ik sta op het punt een nieuw beeldscherm aan te schaffen en vroeger kocht ik mijn schermen bij Mycom vanwege de volledige pixelgarantie (al bij één dode pixel).

Welke (web)winkel buiten de mediamarkt om geeft volledige pixelgarantie?

Alvast bedankt

Beste antwoord (via no_way_today op 07-02-2018 15:14)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je koopt het product van de winkelier. Dus daar zou ik vooral naar kijken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Interessante vraag. Ik weet dat je bij Megekko en Azerty steeds moet bijbetalen voor pixelgarantie. Bovendien geldt die garantie slechts voor de eerste drie maanden (Megekko) of zelfs maar voor 30 dagen (Azerty).

https://www.megekko.nl/pr.../Pixel-warranty-3-maanden
https://azerty.nl/product...garantie-301-tot-550-euro

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Online bestellen, 14 dagen recht op retour zonder opgaaf van reden.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
[
NeHoX schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:35:
Online bestellen, 14 dagen recht op retour zonder opgaaf van reden.
14 dagen geldt denk ik alleen als je het product niet hebt opengemaakt. Bij de mediamarkt (online) had ik (binnen 14 dagen) mijn aankoop teruggebracht en omdat het open was gingen ze alles controleren op aanweizgheid (dat snap ik dan nog), maar ook mijn reden. Ik zei: die hoef ik niet te geven, vervolgens zijn ze 20 minuten bezig geweest om tot dezelfde conclusie te komen als ik, een dode pixel. Dat had dan toch niet gehoeven? Ik kreeg zelfs een rollende blik en een zucht van de miep achter de klantenservice terug.

[ Voor 15% gewijzigd door no_way_today op 07-02-2018 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

no_way_today schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:46:
[
[...]

14 dagen geldt denk ik alleen als je het product niet hebt opengemaakt. Bij de mediamarkt (online) had ik (binnen 14 dagen) mijn aankoop teruggebracht en omdat het open was gingen ze alles controleren op aanweizgheid (dat snap ik dan nog), maar ook mijn reden. Ik zei: die hoef ik niet te geven, vervolgens zijn ze 20 minuten bezig geweest om tot dezelfde conclusie te komen als ik, een dode pixel. Dat had dan toch niet gehoeven? Ik kreeg zelfs een rollende blik en een zucht van de miep achter de klantenservice terug.
Ik vraag altijd van te voren of ik de verpakking even voorzichtig open mag maken om het scherm te bekijken en kort aan te sluiten. Was geen enkel probleem als het product maar als nieuw verkocht kon worden indien ik het zou retourneren. Dit was bij meerdere shops.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 18:33

skoozie

SCSI

Bij Coolblue kan dat blijkbaar gewwon: https://twitter.com/coolblue_nl/status/321317550879301632

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Net antwoord van Cooblue gekregen:

Bedankt voor het bericht. Een terechte vraag, goed dat je hem stelt. Het is zo dat wij een tevredenheidsgarantie hanteren van 30 dagen, binnen dit termijn kun je alle producten retourneren in originele verpakking voor een ander product of eventueel het geld terug. Buiten deze garantie hanteren wij de normale fabrieksgarantie voor reparatie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

no_way_today schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:46:
[
14 dagen geldt denk ik alleen als je het product niet hebt opengemaakt.
Je mag de doos gewoon openmaken hoor. Dat de winkel dat misschien minder leuk vindt is jammer, maar niet jouw probleem.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• no_way_today
Tweede reactie van Coolblue:

Ook bedankt voor de snelle reactie. Ja het apparaat mag uit de verpakking gehaald worden en binnen de 30 dagen gebruikt worden, je kunt immers niet zien zonder het toestel aan te zetten of de pixels werken, ik raad je dan ook aan om eens een kleurentester uit te proberen om alle pixels een goed op hun donder te geven.
Als ik je mag adviseren in een goede monitor dan hoor ik dit graag van je en wat je wensen zijn.

Echt heel netjes van Coolblue! Ze geven zelfs een tip hoe de monitor te testen op dode pixels! Kunnen ze MM nog van leren. Nu nog daar een monitor bestellen!

[ Voor 15% gewijzigd door no_way_today op 07-02-2018 12:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:16

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

TERW_DAN schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:57:
[...]

Je mag de doos gewoon openmaken hoor. Dat de winkel dat misschien minder leuk vindt is jammer, maar niet jouw probleem.
@no_way_today Wat TERW_DAN hier zegt klopt. De Wet Koop op Afstand stelt dat je het product moet kunnen proberen. Dat kan natuurlijk alleen als je het uit de doos haalt en ook daadwerkelijk gebruikt.

Zo heb ik laatst dit ook aangeraden aan iemand die een wifi router nodig had maar niet wist of hij daarmee het gewenste effect kon bereiken. Gewoon online bestellen, proberen of het werkt - en zo niet, terugsturen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Inderdaad, ik heb dit ook gedaan met mijn scherm. Netjes uitgepakt en eerste 2 weken die lichte beschermlaag over het scherm gelaten en daarna pas eraf gehaald toen ik merkte dat er geen dode pixels waren.
Waarrschijnlijk hoeft het niet eens zo netjes als ik deed. Mijn scherm heb ik overigens nog :P, dus wellicht een verkeerd voorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:17:
Inderdaad, ik heb dit ook gedaan met mijn scherm. Netjes uitgepakt en eerste 2 weken die lichte beschermlaag over het scherm gelaten en daarna pas eraf gehaald toen ik merkte dat er geen dode pixels waren.
Waarrschijnlijk hoeft het niet eens zo netjes als ik deed. Mijn scherm heb ik overigens nog :P, dus wellicht een verkeerd voorbeeld.
Ook een vraag voor de andere mensen, hoe kan je het beste dode pixels opsporen? Mijn eerste gedachte, een homogeen gekleurd beeld met een kleur die het meest contrasteert met het 'zwart' van het scherm.
Mx. Alba schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:12:
[...]

@no_way_today Wat TERW_DAN hier zegt klopt. De Wet Koop op Afstand stelt dat je het product moet kunnen proberen. Dat kan natuurlijk alleen als je het uit de doos haalt en ook daadwerkelijk gebruikt.
Alleen houden veel mensen zich niet aan de wet en is het voor een individu lastig om een juridische zaak te starten tegen zo'n bedrijf aangezien het individu meestal netto verliest met zo'n zaak. Dat weten bedrijven en daar maken ze misbruik van, niet enkel webshops maar bedrijven in het algemeen, en andere grote organisaties. Het beste advies voor klanten, ken de wet en confronteer de winkel met die wet wanneer ze moeilijk doen als het product niet werkt naar tevredenheid.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2018 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Enkel even een bevestiging over CoolBlue (en Asus). Ik heb daar hooguit twee jaar geleden een Asus monitor besteld waar één dode pixel in zat. Na vriendelijk contact met de helpdesk mocht ik deze RMA opsturen en kreeg ik een vervangend exemplaar. Daarbij was het wel zo dat Asus zélf ook een pixelgarantie op de monitoren had (misschien nog altijd).

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Laatst ook ervaring met Coolblue, had speciaal gebeld of ook als ik zakelijk als zzp'er bestelde dezelfde voorwaarden kreeg, maar dat was geen probleem > relaxed.

En het was nodig :), 4 keer een monitor teruggestuurd ivm defecten waaronder pixels. (dat lag verder aan Benq en Asus) maar 4 keer niet klagen, no problem en ook de retourkosten betalen.

Met de Coolblue service was ik heel tevreden, beter ben ik nog niet tegengekomen.

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 23:12
Handig tooltje om je monitor te testen: http://www.softpedia.com/...es/Eizo-MonitorTest.shtml

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:47:
Enkel even een bevestiging over CoolBlue (en Asus). Ik heb daar hooguit twee jaar geleden een Asus monitor besteld waar één dode pixel in zat. Na vriendelijk contact met de helpdesk mocht ik deze RMA opsturen en kreeg ik een vervangend exemplaar. Daarbij was het wel zo dat Asus zélf ook een pixelgarantie op de monitoren had (misschien nog altijd).
Een voordeel van Coolblue is dat ze filialen hebben (geen gedoe met postpakketjes, niet voor het ontvangen en niet voor als het terug moet, als je in de buurt van een filiaal woont) en dat je online registratie van het product (de bestellingen zijn gelogged) dient als aankoopbewijs, dat laatste zou ook voor andere webshops moeten gelden maar van Coolblue weet ik zeker dat het zo werkt. Helaas zijn de prijzen tegenwoordig vaak wel wat hoger, bijvoorbeeld €229 voor een Ryzen 1600 terwijl Azerty die voor €205 verkoopt. Voor een CPU waar je zelden problemen mee hebt zou ik dan Azerty kiezen, voor een monitor die €500-700 kost en waarbij je vaak problemen hebt zou ik toch eerder voor de geruststelling kiezen.
@maratropa illustreert waarom ik een monitor eerder bij zo'n winkel zou bestellen. Verder met webshops altijd opletten, Afuture liet nog doodleuk mensen betalen terwijl het wist dat het binnen enkele weken failliet zou gaan en nooit producten zou leveren. Afgaande op sommige reacties van sommige andere webshops die hier een matige beoordeling krijgen (3-4 sterren) en erop reageren is het professionaliteitsniveau niet altijd wat het zou moeten zijn (zeer gebrekkig Nederlands en algemeen onprofessioneel in de reacties). Met Azerty heb ik overigens geen problemen ondervonden na 2 bestellingen, de tweede bestelling duurde wel vrij lang (2-3 weken) maar het kwam netjes aan.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2018 13:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:16

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:40:
Alleen houden veel mensen zich niet aan de wet en is het voor een individu lastig om een juridische zaak te starten tegen zo'n bedrijf aangezien het individu meestal netto verliest met zo'n zaak. Dat weten bedrijven en daar maken ze misbruik van, niet enkel webshops maar bedrijven in het algemeen, en andere grote organisaties. Het beste advies voor klanten, ken de wet en confronteer de winkel met die wet wanneer ze moeilijk doen als het product niet werkt naar tevredenheid.
Daarom dus bestellen bij een betrouwbare shop die bij Tweakers goed is aangeschreven. Kan wat duurder zijn - maar van dat soort gedoe als je hierboven beschrijft wil je gewoon niet.

Als de rechten van de consument trouwens niet correct worden vermeld door de verkoper, wordt de bedenktijd automatisch met een jaar verlengd!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een kleine aanvulling op het risicogehalte bij monitors, naast dode pixels en backlightbleeding heb ik ook eens gehad dat het beeld enigszins scheef was, dit gebeurde bij een Benq-monitor. Geen idee hoe ze dat voor elkaar kregen maar je zag duidelijk bij de onderste rand van het scherm dat het beeld niet recht was. :?
Het is een risicoproduct, het is zeker de moeite waard om iets meer te betalen voor een winkel waarvan je weet dat die het netjes afhandelt.
Mx. Alba schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:02:
[...]

Daarom dus bestellen bij een betrouwbare shop die bij Tweakers goed is aangeschreven.
Zie de edit van mijn laatste reactie, die had ik geplaatst voordat ik jouw reactie las. Ik ben het dus volstrekt met jou eens, betaal dan maar wat meer, het is het waard. ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2018 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Dank voor alle antwoorden, dat wordt waarschijnlijk Coolblue! Kreeg zelfs deze link van hen door:
downloads: Dead Pixel Tester 3.00
Goede tester wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Is dat nog steeds een dingetje? Is de techniek inmiddels niet zover dat je als consument een foutloos scherm mag verwachten?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• no_way_today
evilution schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:19:
Is dat nog steeds een dingetje? Is de techniek inmiddels niet zover dat je als consument een foutloos scherm mag verwachten?
Nee helaas niet, het antwoord van AOC,

Een LCD monitor is opgebouwd uit miljoenen pixels (beeldpunten). Een pixeldefect treedt op, als een pixel (in de kleur rood, groen of blauw) continue blijft branden of juist niet oplicht. In de praktijk is een defecte pixel nauwelijks zichtbaar met het blote oog. Het belemmert dan ook geenszins de functionaliteit van de monitor. Ondanks ons streven naar een perfecte productie van LCD monitoren kan geen enkele fabrikant garanderen dat al zijn LCD panelen vrij van pixeldefecten zijn. AOC zal echter een LCD monitor omruilen of repareren wanneer er meer dan 5 pixels(rood, groen of blauw) stuk zijn. Een compleet witte pixel bestaat uit drie kapotte (gekleurde) pixels.

Misschien dat andere merken het wel doen, maar AOC niet. Dat maakt mijn keuze makkelijker, geen AOC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

no_way_today schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:21:
Misschien dat andere merken het wel doen, maar AOC niet. Dat maakt mijn keuze makkelijker, geen AOC!
Nouja, je krijgt waar je voor betaalt. Wil jij een merk dat garandeert geen dode pixels te hebben en al omruilt bij 1 dode pixel, dan zit je naar een scherm te kijken waarbij je een aantal gelijkwaardige AOCs kan kopen voor hetzelfde bedrag.
Met deze redenering kom je bij de high-end Eizo schermen uit ofzo (die hadden het vroeger wel, misschien nu niet meer). Maar dan moet je niet raar opkijken als je scherm 2000 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:45

Eren

Boss of this gym

Seroczynski schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:47:
In 2 jaar heb je nog steeds pixel garantie bij Asus. Mijn vriend had een scherm voor paar maanden maar heeft een dode pixel gekregen. Heeft netjes een RMA aangevraagd en de scherm werd opgehaald en kreeg een nieuwe exemplaar binnen via de post. :)

4HEad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
... Alleen houden veel mensen zich niet aan de wet en is het voor een individu lastig om een juridische zaak te starten tegen zo'n bedrijf aangezien het individu meestal netto verliest met zo'n zaak. Dat weten bedrijven en daar maken ze misbruik van, niet enkel webshops maar bedrijven in het algemeen, en andere grote organisaties. ...
Het is ook jammer dat concurrerende bedrijven en bedrijfsorganisaties niet meer ondernemen tegen oneerlijke handelspraktijken, in Duitsland gebeurt dat meer (vanwege de laagdrempelige vergoeding van juridische kosten etc ivm het systeem van Abmahnungen (wat ook weer nadelige aspecten heeft)), en toen ik een paar jaar geleden eens had gekeken hielden bedrijven zich daar, tenminste op papier, beter aan de wet.
no_way_today schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:10:
Ik sta op het punt een nieuw beeldscherm aan te schaffen en vroeger kocht ik mijn schermen bij Mycom vanwege de volledige pixelgarantie (al bij één dode pixel).

Welke (web)winkel buiten de mediamarkt om geeft volledige pixelgarantie?

Alvast bedankt
Gewoon testen inderdaad (of vooraf afspreken), daarnaast zijn er wellicht ook nog fabrikanten (en afgeleid alle verkopers) die op (bepaalde) schermen dergelijke garanties geven.

[ Voor 25% gewijzigd door begintmeta op 07-02-2018 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:27
Ik heb vorig jaar een Samsung 7 Serie qled tv gekocht bij Coolblue, helaas bevatte de tv dode pixels. Ruilen was geen enkel probleem, die zelfde week (dag erna als ik mij goed herinner) heb ik mijn tv gewisseld voor een nieuwe zonder dode pixels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:07
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:17:
En dat valt dan weer niet onder uitproberen. Twee weken voorzichtig gebruiken is gewoon in gebruik nemen.

winkel moet hem dan wel teurgnemen (want je mag ontbinden) maar je krijgt dan niet al het geld t4erug (in dat geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:12

MsG

Forumzwerver

Adlermann schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:48:
[...]

En dat valt dan weer niet onder uitproberen. Twee weken voorzichtig gebruiken is gewoon in gebruik nemen.

winkel moet hem dan wel teurgnemen (want je mag ontbinden) maar je krijgt dan niet al het geld t4erug (in dat geval).
En hoe gaat de winkel dat aantonen? In gebruik nemen of een poosje uitproberen zijn soms bijna synoniemen. Moet je bij het testen van een televisie verplicht TLC aanzetten zodat je daadwerkelijk kan aantonen dat je hem echt alleen probeerde te testen en niet zozeer hem al ging gebruiken?

Die vaagheid kan er alleen maar uit met meer jurisprudentie.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 10:31
no_way_today schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:21:
[...]

Nee helaas niet, het antwoord van AOC,

Een LCD monitor is opgebouwd uit miljoenen pixels (beeldpunten). Een pixeldefect treedt op, als een pixel (in de kleur rood, groen of blauw) continue blijft branden of juist niet oplicht. In de praktijk is een defecte pixel nauwelijks zichtbaar met het blote oog. Het belemmert dan ook geenszins de functionaliteit van de monitor. Ondanks ons streven naar een perfecte productie van LCD monitoren kan geen enkele fabrikant garanderen dat al zijn LCD panelen vrij van pixeldefecten zijn. AOC zal echter een LCD monitor omruilen of repareren wanneer er meer dan 5 pixels(rood, groen of blauw) stuk zijn. Een compleet witte pixel bestaat uit drie kapotte (gekleurde) pixels.

Met 2 volledig dode pixels zit je al op meer dan 5. En de voorwaarden van de fabrikanten sluiten de WKOA niet uit.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
MsG schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:50:
[...]

En hoe gaat de winkel dat aantonen? In gebruik nemen of een poosje uitproberen zijn soms bijna synoniemen. Moet je bij het testen van een televisie verplicht TLC aanzetten zodat je daadwerkelijk kan aantonen dat je hem echt alleen probeerde te testen en niet zozeer hem al ging gebruiken?

Die vaagheid kan er alleen maar uit met meer jurisprudentie.
In het service-menu bv kijken naar het aantalbranduren.

Bij een TV is bv instellen al genoeg (maar ja, restore to defaults). Maar ook dan, branduren controleren.

Meer dan 2 uur is over het algemeen niet meer utproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

In plaats van dat de klantenservice een wijdgebruikte term pakt. De correcte benoemening is subpixel. Bij 5 dode subpixels heb je iets minder dan 2 dode pixels.

@Adlermann
Denk dat ze dat liever hebben dan dat ik hem 5 dagen een pixel tester laat draaien dag en nacht ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:57:
In plaats van dat de klantenservice een wijdgebruikte term pakt. De correcte benoemening is subpixel. Bij 5 dode subpixels heb je iets minder dan 2 dode pixels.

@Adlermann
Denk dat ze dat liever hebben dan dat ik hem 5 dagen een pixel tester laat draaien dag en nacht ;).
Denk aan twee uur. 5 dagen is ook ingebruik nhemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:54

Croga

The Unreasonable Man

Adlermann schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:57:
In het service-menu bv kijken naar het aantalbranduren.
Bij een TV is bv instellen al genoeg (maar ja, restore to defaults). Maar ook dan, branduren controleren.
Meer dan 2 uur is over het algemeen niet meer utproberen.
Punt 1: Ze moeten hem inderdaad terugnemen
Punt 2: Als je meer hebt gedaan dan alleen "uitproberen" dan mag de winkel kosten in rekening brengen voor de waardevermindering die dat meerdere gebruik met zich mee brengt.

Vertel; wat is de waardevermindering? En hoe ga jij dat bewijzen? Vooral: Hoe ga jij bewijzen dat die waardevermindering komt door het gebruik wat meer was dan nodig om de eigenschappen van het product te kunnen controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Adlermann schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:58:
[...]

Met twee uur ben ik nog niet gewend aan een beeldscherm, pas als je iets een tijd goed in gebruik neem kan je het beoordelen. Dingen zoals de standaard, hoogte aanpassen naar wat je wil etc.
Dingen zoals ghosting en inputlag, menu opties, nee ik denk dat 3 volle dagen een veel beter beeld schept. Niet iedereen zal reviews lezen bij aankoop van een scherm, dus de dingen die ik benoem zijn niet voor iedereen direct duidelijk. Laat staan hoeveel topics ik voorbij zie komen met mensen die denken dat hun scherm 75Hz aankan op 1080p, die zijn vaak ook een aantal dagen bezig om erachter te komen dat dit standaard alleen op 60Hz kan. Dit is bij veel webshops en de pricewatch heel slecht terug te vinden, daarvoor moet je de handleiding gaan doorneuzen.

Waar komt die 2 uur vandaan? Staat dat in de wet beschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
TERW_DAN schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:33:
[...]

Nouja, je krijgt waar je voor betaalt. Wil jij een merk dat garandeert geen dode pixels te hebben en al omruilt bij 1 dode pixel, dan zit je naar een scherm te kijken waarbij je een aantal gelijkwaardige AOCs kan kopen voor hetzelfde bedrag.
Met deze redenering kom je bij de high-end Eizo schermen uit ofzo (die hadden het vroeger wel, misschien nu niet meer). Maar dan moet je niet raar opkijken als je scherm 2000 euro kost.
Het heeft daarom meer zin om naar de winkel te kijken en niet het merk? IK heb nu een Benq, zonder dode pixels, als die die had werd het omgeruild door het merk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je koopt het product van de winkelier. Dus daar zou ik vooral naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malloot
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 14:43

Malloot

bekijk eens wat anders

Ook Eizo is beperkt met de pixelgarantie:
http://www.eizoglobal.com....html#bright_pixel_policy

(Alleen volledige, lichtgevende sub-pixels, en het geldt volgens mij niet voor de alle schermen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:43:
[...]

Het is ook jammer dat concurrerende bedrijven en bedrijfsorganisaties niet meer ondernemen tegen oneerlijke handelspraktijken, in Duitsland gebeurt dat meer (vanwege de laagdrempelige vergoeding van juridische kosten etc ivm het systeem van Abmahnungen (wat ook weer nadelige aspecten heeft)), en toen ik een paar jaar geleden eens had gekeken hielden bedrijven zich daar, tenminste op papier, beter aan de wet.
Aangezien in Nederland de overheid zich de afgelopen decennia sterk heeft teruggetrokken - zie bijvoorbeeld ook de kaalslag op de VWA - en veel minder aan regulering doet zou diezelfde overheid dit soort controlemechanismes moeten inbouwen maar dat hebben ze tot nu toe veel te weinig gedaan. Ik ken niet de details van dit Duitse systeem maar het principe bevalt me wel, bouw iets in dat je een boete betaalt als je duidelijk onterecht een zaak aanspant - op een redelijke manier - en ik zie het wel werken. Hoe je het wendt of keert, ergens moeten zulke controlemechanismes worden ingebouwd om macht te verdelen en assymmetrische machtsverdeling - in dit geval een groot bedrijf vs. een doorsnee burger - te counteracten (Nederlands woord?). Checks and balances.
Adlermann schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:58:
[...]

Net als @Sp3ci3s8472 zou ik aan 2 uur echt niet genoeg hebben om een monitor te beoordelen. Backlightbleeding, dode pixels, inputlag, userinterface (die kan nogal zuigen, zoals bij mijn LG-monitor waarbij je de OSD niet op een fatsoenlijke manier kan afstellen.), afstellingen...
Gamen (verschillende genres: FPS voor de inputlag, spellen die visueel aantrekkelijk zijn om de kleuren te beoordelen), video's bekijken, foto's beoordelen, testen draaien en gewoon gebruiken voor wat je er er allemaal mee doet, dat lukt niet binnen 2 uur. En dan nog te bedenken dat je wel even zoet bent alvorens je de monitor goed hebt afgesteld want de default afstelling is vaak slecht.

Ik erger me bij mijn monitor dood aan het feit dat elke keer dat die van een full screen spel naar Windows desktop schakelt je zo'n achterlijke OSD-melding krijgt waar je niets aan heb. Ik erger me eraan dat het een halve minuut duurt voordat die OSD weer van het scherm verdwijnt tenzij je op exit klikt en zie maar eens met weinig licht de exit-'knop' te vonden met een touch-interface en kleine zwarte lettertjes.
Die OSD zorgt er immers voor dat je niet ziet wat je op dat moment wil zien waardoor je regelmatig mag wachten voordat je verder kan gaan. leine puntjes die gemakkelijk op te lossen zouden zijn door de gebruiker zoiets te laten instellen. Ik weet niet of dat LG het nalaat omdat ze bang zijn dat minder snuggere gebruikers dan weer gaan zaniken dat het menu ingewikkeld is of omdat ze niet bedenken dat dit misschien niet voor iedereen de beste gebruikerservaring is. Een voorbeeldje van details die je misschien niet direct opmerkt maar waar je je wel flink aan kan ergeren.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2018 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 22:38

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb erg goede ervaringen met Coolblue. Paar maanden geleden monitor besteld, maar geleverd met 1 dode pixel middenin het scherm. Zonder enig probleem dezelfde dag nog omgeruild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 18:03:
[...]

Aangezien in Nederland de overheid zich de afgelopen decennia sterk heeft teruggetrokken - zie bijvoorbeeld ook de kaalslag op de VWA - en veel minder aan regulering doet zou diezelfde overheid dit soort controlemechanismes moeten inbouwen maar dat hebben ze tot nu toe veel te weinig gedaan. Ik ken niet de details van dit Duitse systeem maar het principe bevalt me wel, bouw iets in dat je een boete betaalt als je duidelijk onterecht een zaak aanspant - op een redelijke manier - en ik zie het wel werken. Hoe je het wendt of keert, ergens moeten zulke controlemechanismes worden ingebouwd om macht te verdelen en assymmetrische machtsverdeling - in dit geval een groot bedrijf vs. een doorsnee burger - te counteracten (Nederlands woord?). Checks and balances.

[...]

Net als @Sp3ci3s8472 zou ik aan 2 uur echt niet genoeg hebben om een monitor te beoordelen. Backlightbleeding, dode pixels, inputlag, userinterface (die kan nogal zuigen, zoals bij mijn LG-monitor waarbij je de OSD niet op een fatsoenlijke manier kan afstellen.), afstellingen...
Gamen (verschillende genres: FPS voor de inputlag, spellen die visueel aantrekkelijk zijn om de kleuren te beoordelen), video's bekijken, foto's beoordelen, testen draaien en gewoon gebruiken voor wat je er er allemaal mee doet, dat lukt niet binnen 2 uur. En dan nog te bedenken dat je wel even zoet bent alvorens je de monitor goed hebt afgesteld want de default afstelling is vaak slecht.
Dat is jouw probleem :) Maar dagen gebruiken is niet uitproberen, daar is de wet niet voor bedoeld. Je moet ongeveer hetzelfde kunnen doen thuis wat een verkoper + uitproberen in de winkel toelaat.

En ja, er zijn geen harde termijnen, dus twee uur kan ook zo maar 3 uur zijn.

Maar helemaal instellen naar eigen voorkeur = in gebruikname. Dus niet meer hetzelfde als uitproberen.

dit is wel een aardige beschrijving verder:
https://www.consuwijzer.n...itproberen-en-terugsturen

[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 08-02-2018 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wat nog uitproberen is en waar gebruik begint, is natuurlijk nogal product- en contextgebonden, in mijn ogen is het vooralsnog niet mogelijk daar, behalve in extreme gevallen, een goed oordeel over te geven, daarvoor zal denk ik toch wat meer jurisprudentie moeten ontstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 08:58:
[...]

Dat is jouw probleem :) Maar dagen gebruiken is niet uitproberen, daar is de wet niet voor bedoeld.
Waar leid jij uit af dat die wet daar niet voor bedoeld is? Het lijkt mij dat het punt is dat je kennis moet kunnen maken met het product aangezien je bij het kopen op afstand pas het product ziet op het moment dat het wordt bezorgd en is uitgepakt. Hoe lang je nodig hebt om het product uit te proberen hangt van het product af, in het geval van een monitor kan je in de winkel per definitie niet goed het product uitproberen, daarvoor is de service in de winkels bijlange na niet goed genoeg. Je zou bijvoorbeeld zelf data op de computer in de winkel moeten laden, een toetsenbord en muis moeten aansluiten, de verlichting moeten manipuleren...

Maar goed, we kunnen het lang hebben over de intentie van de wetgever, de inhoud van de wet en de jurispudentie, dat alles geeft slechts aan wat minimaal mogelijk is. Gelukkig staat het winkels vrij om van het minimale af te wijken en is er voor monitors enige concurrentie in Nederland, wij klanten doen er verstandig aan om voor dit product voor een winkel te kiezen die wel rekening houdt met de problemen die ontstaan bij het kopen van een monitor, waaronder de nogal grote varatie van samples bij exact hetzelfde model. Idem voor andere producten die een defect kunnen hebben die het functioneren beperken. Voor hier is het m.i. relevant dat blijkt dat mensen die assertief zijn meer waar voor hun geld krijgen.
Maar helemaal instellen naar eigen voorkeur = in gebruikname. Dus niet meer hetzelfde als uitproberen.
Hoe kan je het uitproberen als je de monitor niet instelt? :?
Je komt er niet achter of dat de kleur goed genoeg is, of dat er wel of niet blacklightbleeding is, of er wel of niet dode pixels zijn, of dat de GUI wel of niet fatsoenlijk bedienbaar is en al dan niet in de weg zit...tenzij je de monitor afstelt en wat testjes doet, inclusief gaming en het bekijken van een film. Zonder gaming kan je bijvoorbeeld niet goed de inputlag vaststellen.
begintmeta schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:13:
Wat nog uitproberen is en waar gebruik begint, is natuurlijk nogal product- en contextgebonden
Eens, ik denk dat je daarnaast mag stellen dat uitproberen per definitie inhoudt dat je het product in gebruik neemt, de grens tussen uitproberen en het product gewoon gebruiken is dat je bij het uitproberen op een testende manier het product gebruikt maar je zal het moeten gebruiken.
Esumontere schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:57:
Paar maanden geleden monitor besteld, maar geleverd met 1 dode pixel middenin het scherm.
Hoe kwam je erachter? Zag jij het direct bij het aanzetten of testte jij je monitor op een systematische manier met wat software of zo?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2018 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:41:
...
Hoe kan je het uitproberern als je de monitor niet instelt? :?
...
Inderdaad, niet denk ik.

De wijziging in de richtlijn is denk ik vooral tot stand gekomen omdat men inschattingen zoals bijvoorbeeld die van de rechter in Berlijn (24/10/2012 21 C 30/12, een de verkoper moest een in en uit een auto gebouwde katalysator met duidelijke inbouw&gebruikssporen terugnemen en volledig terugbetalen aan de koper, omdat het beoordelen van een katalysator nu eenmaal het inbouwen en in gebruik nemen vereist) wellicht wat te ver vond gaan, een iets ander kader wil bieden, al is het IMHO daardoor nu alleen nog wat onduidelijker geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:04:
[...]

De wijziging in de richtlijn is denk ik vooral tot stand gekomen omdat men inschattingen zoals bijvoorbeeld dat van de rechter in Berlijn (24/10/2012 21 C 30/12, een de verkoper moest een in en uit een auto gebouwde katalysator met duidelijke inbouw&gebruikssporen terugnemen en volledig terugbetalen aan de koper, omdat het beoordelen van een katalysator nu eenmaal het inbouwen en in gebruik nemen vereist) wellicht wat te ver vond gaan, en iets ander kader wil bieden, al is het IMHO daardoor nu alleen nog wat onduidelijker geworden.
Dat voorbeeld geeft aan hoe contextafhankelijk het is wat redelijkerwijze uitproberen inhoudt. Een aantal relevante vragen zijn of dat het gaat om defecten of variaties die aanvaardbaar zijn en of dat die producten op een relevante wijze in waarde verminderen door het uitproberen. Bij een monitor of een grafische kaart (als ik coilwhine hoor doorheen mijn kast dan gaat die terug naar de winkel) zou er in principe geen relevante waardevermindering moeten zijn als je dit op een verantwoorde wijze uitvoert, zie het voorbeeld van @Sp3ci3s8472 (beschermende folie erop laten). Ik kan me voorstellen (ik heb niet zoveel verstand van auto's) dat het inbouwen van een katalysator in een auto wat meer gebruikssporen achterlaat. Verder is het enorm contextafhankelijk van wat je mag verwachten van een product. Zo mag je niet redelijkerwijze verwachten dat je een CPU/GPU/RAM zeer goed overklokt als dat niet wordt gegarandeerd, ik denk dat je wel mag verwachten dat je geen coilwhine hoort (boven het geluid van de fan) van een grafische kaart (op te lossen met een goed ontwerp en voldoende goede quality control) en dat je bij een monitor het aantal pixels krijgt wat je is beloofd.

edit
Nog een kleine aanvulling, we hebben het hier voor zo ver ik het begrijp over monitors van A-merken (LG, Samsung, Asus, Acer...), niet over ZK B-merken of C-merken, los van het feit dat je ook bij A-merken variatie hebt. LG en Samsung verkopen veel panels voor relatief weinig geld aan ZK B-merken en C-merken, dat daar eens een defect tussen zit kan misschien nog als redelijk worden verondersteld, daarvoor is het een B-merk of een C-merk. Als je de hoofdprijs betaalt voor een monitor, zeker als je >€500 voor een monitor die een hoge refreshrate en een hoge resolutie etc. heeft dan mag je m.i. verwachten dat er geen dode pixels zijn, dat de backlightbleeding minimaal is en dat de monitor goed is gecalibreerd.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2018 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Katalysator is een stuk ingrijpender, deze heb ik onlangs zelf bij een wat oudere auto vervangen maar dat is meestal toch wat buigen en moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:41:

[...]

Hoe kwam je erachter? Zag jij het direct bij het aanzetten of testte jij je monitor op een systematische manier met wat software of zo?
De aanwezigheid van een felpaars stipje op een egale lichte achtergrond (de Tweakers website) was een duidelijke indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sp3ci3s8472
Dat vermoedde ik.
Esumontere schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 16:35:
[...]

De aanwezigheid van een felpaars stipje op een egale lichte achtergrond (de Tweakers website) was een duidelijke indicatie.
Meer relevant, kon jij het ook gemakkelijk opmerken bij andere websites, afbeeldingen, spellen of video? Zo nee, dan onderstreept dat het nut van het draaien van een test die het op een systematische wijze opspoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:39:
@Sp3ci3s8472
Dat vermoedde ik.

[...]

Meer relevant, kon jij het ook gemakkelijk opmerken bij andere websites, afbeeldingen, spellen of video? Zo nee, dan onderstreept dat het nut van het draaien van een test die het op een systematische wijze opspoort.
Zodra je het eenmaal ziet, blijf je het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Het is vast persoonlijk maar met 1 dode pixel aan de rand van een UHD scherm ofzo zou ik nog wel kunnen leven.

Ik had laatst met m'n fucking 4 uhd schermen ( wide gamut schermen van rond de 1500 euro) na elkaar wel elke keer binnen no time door dat het niet ok was, meer dan een uur heb je niet nodig, gewoon even alle functies en inputs doorlopen en even kritisch naar het scherm kijken, plus ff de software testen als die er bij zit.

Gekke witbalans verloop of flinke backlight bleeding zie je meteen en daar kan ik me idd niet meer overheen zetten.

@no_way_today Uiteindelijk blij dat ik gewoon m'n geld teruggevraagd heb om nog ff te wachten met aankopen, je ziet dat er allerlei interessante dingen aankomen mbt gamut/10 bits, fps en 5K res enzo..

Ik moet wel zeggen dat ik behoorlijk teleurgesteld ben in de variatie buiten de specs om in wat je voor scherm je kunt krijgen, en dat een shop daarop selecteren wel een must lijkt.. Ik had met liefde 100 piek meer betaald voor zekerheid van wat je geleverd krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door maratropa op 08-02-2018 18:43 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maratropa schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 18:39:
Het is vast persoonlijk maar met 1 dode pixel aan de rand van een UHD scherm ofzo zou ik nog wel kunnen leven.

Ik had laatst met m'n fucking 4 uhd schermen ( wide gamut schermen van rond de 1500 euro) na elkaar wel elke keer binnen no time door dat het niet ok was, meer dan een uur heb je niet nodig, gewoon even alle functies en inputs doorlopen en even kritisch naar het scherm kijken, plus ff de software testen als die er bij zit.

Gekke witbalans verloop of flinke backlight bleeding zie je meteen en daar kan ik me idd niet meer overheen zetten.
Inputlag?
Of maakt dat voor jou weinig uit? Ik moet even gamen om dat waar te nemen. In theorie kan je het ook testen door de muis te bewegen maar met gamen merk je het veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 19:16:
[...]

Inputlag?
Of maakt dat voor jou weinig uit? Ik moet even gamen om dat waar te nemen. In theorie kan je het ook testen door de muis te bewegen maar met gamen merk je het veel beter.
Is voor mij niet zo van belang maar natuurlijk een belangrijke factor voor velen.. Is dit alleen (bij iig "domme" monitoren) niet al goed af te leiden uit de verversingssnelheid van de pixels?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maratropa schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 21:59:
[...]

Is voor mij niet zo van belang maar natuurlijk een belangrijke factor voor velen.. Is dit alleen (bij iig "domme" monitoren) niet al goed af te leiden uit de verversingssnelheid van de pixels?
Ik denk het niet, voor zo ver ik het begrijp is het vaak de software van de monitor die flink bijdraagt aan inputlag, net als bij televisies maar gelukkig wel in veel mindere mate. Wendell (Level1Techs) merkte over een bepaalde ZK monitor (Pixio, denk ik) op dat de inputlag het laagst was wat hij had gemeten omdat er zo weinig software in de weg zit.
Daarnaast kan je weinig met de opgegeven verversingssnelheid, daarvoor verschillen de definities en testmethodes te veel. Het is ongeveer net zulke grote kolder als de TDP.

Los hiervan, dat een pixel met een bepaalde snelheid ververst wil niet zeggen dat je geen ghosting krijgt boven een bepaalde FPS, het niet op tijd 'uitschakelen' van een pixel is een groter probleem dan de snelheid waarmee het 'aan' kan. Voor het gemak verwoord ik het nu even zo, technisch gezien is het natuurlijk zo dat kristallen draaien per subpixel onder invloed van een wijzigende spanning, die kristallen gaan niet altijd zo snel terug naar de positie waarin ze al het licht blokkeren. Bij Level1Techs testen ze dit met zoiets als de UFO-test en een 180 FPS camera, helaas blijkt het niet mee te vallen om een hoge verversingsfrequentie zonder ghosting te krijgen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2018 23:14 ]

• eclipse1919
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 08:19
choogen schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:34:
Interessante vraag. Ik weet dat je bij Megekko en Azerty steeds moet bijbetalen voor pixelgarantie. Bovendien geldt die garantie slechts voor de eerste drie maanden (Megekko) of zelfs maar voor 30 dagen (Azerty).

https://www.megekko.nl/pr.../Pixel-warranty-3-maanden
https://azerty.nl/product...garantie-301-tot-550-euro
informatique geeft 30 dagen voor 48 euro ? pixelgarantie ?

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

eclipse1919 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:36:
[...]

Kun je iets duidelijker je vraag stellen, want ik begrijp je niet.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:54

WCA

no_way_today schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:06:
Echt heel netjes van Coolblue! Ze geven zelfs een tip hoe de monitor te testen op dode pixels! Kunnen ze MM nog van leren. Nu nog daar een monitor bestellen!
Dat is niet netjes, dat is wettelijk verplicht.

Share and Enjoy!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

[...]

Alleen houden veel mensen zich niet aan de wet en is het voor een individu lastig om een juridische zaak te starten tegen zo'n bedrijf aangezien het individu meestal netto verliest met zo'n zaak.
Hoe kom je daarbij? Ik ken geen enkele zaak over wkoa waarin een consument heeft verloren (maar wel tijdig de koop heeft ontbonden, het product tijdig heeft teruggestuurd, en er geen uitzondering zoals hygiene speelde).
Je moet geen advocaat gaan inhuren voor zo'n simpele zaak, want dan leg je er inderdaad op toe, maar als het bedrijf als lastig doet over wkoa, trek je dat met een tijdsinvestering van een paar uur wel recht.

[ Voor 16% gewijzigd door GlowMouse op 20-02-2020 20:12 ]

• eclipse1919
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 08:19
choogen schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:43:
[...]

Kun je iets duidelijker je vraag stellen, want ik begrijp je niet.geen vraag reactie op topic.
dat ik het nogal asociaal vindt dat je voor een monitor van rond de 400 euro nog eens 48 euro moet bijleggen als pixel garantie, voor 30 dagen???
coolblue doet er niet moeilijk over die ruilt direct om, mja die glimlach wordt duur betaald, dus willen ze NIET ruilen,? je hebt 14 dagen recht op retour, als je die dode pixel ziet niet uren gaan gamen want dan verspeel je je rechten,

een gekleurde pixel ken je repareren meestal. Een zwarte dode NIET, zo heb ik een pixel gerepareerd op de 4k tv eenpixel bleef "geel", dus gegoogeld, iets van zachtjes rondjes wrijven met doekje tot ie los komt en t werkt gewoon, zwart betekent meestal dode pixel, en die blijft dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
eclipse1919 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:11:
[...]

dat ik het nogal asociaal vindt dat je voor een monitor van rond de 400 euro nog eens 48 euro moet bijleggen als pixel garantie, voor 30 dagen???
coolblue doet er niet moeilijk over die ruilt direct om, mja die glimlach wordt duur betaald, dus willen ze NIET ruilen,? je hebt 14 dagen recht op retour, als je die dode pixel ziet niet uren gaan gamen want dan verspeel je je rechten,

een gekleurde pixel ken je repareren meestal. Een zwarte dode NIET, zo heb ik een pixel gerepareerd op de 4k tv eenpixel bleef "geel", dus gegoogeld, iets van zachtjes rondjes wrijven met doekje tot ie los komt en t werkt gewoon, zwart betekent meestal dode pixel, en die blijft dood
Ze kunnen het toch vragen? je hoeft er niet te kopen, sommige mensen willen niet het risico lopen dat ze iets moeten terugsturen en betalen het dan graag, en die willen dat zij het vooraf even controleren, zodat ze geen gezeur hebben achteraf, ditzelfde type mensch laat hun PC assembleren, hun vloer leggen, en hun home-domotica professioneel aanleggen, wij noemen hen "normale mensen", of "non-tweakers" (of Juppies :+)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
eclipse1919 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:36:
[...]

Beetje nutteloze exercitie dit. Je hebt een 2 jaar oud topic uit de sloot getrokken.

Lekker laten liggen waar het lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oude }:O }:O }:O inderdaad in de sloot laten aub. Sowieso is dit geen technische vraag maar iets dat is Shopping Forum thuishoort. Kijk daar naar (actieve) topics.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.