Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1038801

Topicstarter
Mij iPhone 7 loopt constant vast. Homeknop en uitknop werken wel (dat is dus vreemd) maar touch screen niet. Naar een reparateur geweest die dacht daardoor dat het aan het scherm lag. Nieuw scherm erop laten zetten maar geen effect.
Zelf heb ik hem nu gereset naar fabrieksinstellingen en back-up teruggezet, helaas met hetzelfde effect.

Naast dat het touchscreen niet meer werkt, gaat hij soms ook handelingen vanzelf doen (ik vermoed handelingen die ik dan op het touchscreen heb geprobeerd die niet werkten en dan later alsnog worden uitgevoerd ofzo.

Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen? Het lijkt een software dingetje, maar ik weet het niet zeker :?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:58
Anoniem: 1038801 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:01:
Naar een reparateur geweest die dacht daardoor dat het aan het scherm lag. Nieuw scherm erop laten zetten maar geen effect.
Een Apple reparateur of een willekeurige reparateur? Dat is belangrijk voor je garantie, want die zul je nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-06 16:16
Klinkt alsof de reparateur iets niet goed heeft gedaan...

Is het een Apple reparateur geweest of iemand op de hoek die zegt dat hij het wel even kan?

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06 20:46

TrJ

debian

komt mij beetje bekend voor.. heb je apps in mapjes georganiseerd? Ik merkte dat het bevriezen vooral gebeurde vlak na ingaan van map. Heb uiteindelijk alle mapje verwijderd en opnieuw aangemaakt. Het is een long shot maar wie weet.. succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 1038801 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:01:
Mij iPhone 7 loopt constant vast. Homeknop en uitknop werken wel (dat is dus vreemd) maar touch screen niet. Naar een reparateur geweest die dacht daardoor dat het aan het scherm lag. Nieuw scherm erop laten zetten maar geen effect.
Zelf heb ik hem nu gereset naar fabrieksinstellingen en back-up teruggezet, helaas met hetzelfde effect.

Naast dat het touchscreen niet meer werkt, gaat hij soms ook handelingen vanzelf doen (ik vermoed handelingen die ik dan op het touchscreen heb geprobeerd die niet werkten en dan later alsnog worden uitgevoerd ofzo.

Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen? Het lijkt een software dingetje, maar ik weet het niet zeker :?
Nieuw gekocht in Apple-store. neem daar contact mee op en ga niet naar handige koos of hakim voor dit
Nieuw gekocht bij webshop, neem daar contact mee op. je toestel is nog geen 1.5j oud
2e hands gekocht via ..... Dan informeer je het beste eerst hier wat te doen. dan is het ook van belang of het toestel gevallen is als eerder gerepareerd is etc etc

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm... gekocht bij een Premium Reseller maar wel het glas laten vervangen door een winkel op de hoek. Dat heeft dus mijn garantie gekost begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-06 16:16
Anoniem: 1038801 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:08:
Hmm... gekocht bij een Premium Reseller maar wel het glas laten vervangen door een winkel op de hoek. Dat heeft dus mijn garantie gekost begrijp ik?
Correct

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ai.. waar zit die huil icon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou sowieso het org scherm terug gaan halen. Je betaald voor een vervangend scherm en het org. is nog meer waard. hang het eens aan iTunes en kies voor herstel en update gelijk naar iOS11.2.5 (als dat er nog niet op staat) Maak de ingang schoon waar je de lader insteekt van stof/troep voor je aan iTunes hangt.
Dit jun je het beste met satéstokje doen voorzichtig. Ook al Home en powerbutton ingedrukt tot Apple teken verschijnt ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi Hackes, nog bedankt voor de tips. Ja ik heb verder alles gedaan, helaas... zonder effect. Ik heb hem nu zelfs nog eens geprobeerd door terug te gaan naar fabrieksinstellingen zonder de bakup terug te zetten, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
Vrij zeker dat het gebruikte touchscreen de problemen veroorzaakt. Probeer je originele scherm terug te krijgen en te monteren (tenzij er geen beeld meer in zat) en het dan nog eens te testen. Ik weet haast zeker dat dit beter werkt, ondanks breuken/scheuren, dan het vervangen scherm..

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:29
Je kunt bij Apple nog steeds terecht voor een vervanging van het scherm, maar dat kost je dan wel €181, omdat je nu geen garantie meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1123187

Wellicht help ik hier iemand mee; bij mijn iPhone 6 (yes, off topic, I know) werkte het onderste deel van het touchscreen ineens niet meer: de grijze toolbar die veel voorkomt bij bv Instagram / Whatsapp / fotoalbum. Ik heb allerhande tips uitgeprobeerd (resetten, geheugen leegmaken, etc) zonder enig effect.

Het internet zei onder andere dat dit het meest op een bug leek.
Vervolgens bedacht ik dat ik onlangs een drietal nieuwe apps had geinstalleerd, enfin lang verhaal lang, deze apps eraf gehaald en.....het werkt weer als vanouds! Frustrerend probleem opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1123187 op 02-10-2018 23:02 ]

Pagina: 1