Hardware Consolideren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darks1der
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-01-2020
Beste,

Ik zoek advies over het consolideren van mijn hardware zodat ik niet meer belachelijk veel stroom verbruik ivg met mijn huidige opstelling.

Mijn huidige opstelling wordt voornamelijk gebruikt voor mijn werk, echter game ik ook nog af en toe als ik wat tijd heb en dit zou ik graag willen behouden.

Voornamelijk hou ik me bezig met het ontwerpen van Cloud Omgevingen en daardoor heb ik wel een aantal eisen als het gaan om Hardware zodat ik alles kan simuleren.

Een voorbeeld opstelling die ik vaak gebruik is 5 Node cluster ESXi hosts met Dell en HP workstations, NAS Box voor iSCSI opslag en mijn eigen PC voor een aantal andere zaken zoals de administratieve kant.

=========================================
Huidige Hardware:

Dell Precision T7500 (x3)
2x Intel Xeon E5620
24GB 1333Mhz ECC DDR3
Dual NIC Intel 1GB

HP Z600 (x2)
2x Intel Xeon L5630
16GB 1333Mhz ECC DDR3
Dual NIC Intel 1GB

Custom PC Circa 2015 met upgrades in 2017
AMD FX-8370
16GB 2133Mhz DDR3
Dual NIC Intel 1GB

Custom NAS Box
AMD FX-4350
4GB 1600Mhz DDR3
Dual NIC Intel 1GB

Doordat ik ook van plan ben om geld te besparen qua licentie kosten hoop ik wat meer uit te kunnen geven aan hardware. Voor OS ben ik van plan om gebruik te maken van UN-RAID van Limetech vanwege alle features zoals KVM en Docker virtualisatie en ook ongelimiteerde opties om opslag toe te voegen.

Nu lost UN-RAID eigenlijk alle problemen op die ik wil behandelen met mijn nieuwe build, echter zoek ik nu nog het juiste hardware.

Ik had het volgende idee qua hardware:
CPU: AMD Threadripper 1950x (16Core, 32Thread) - Dit zou meer dan voldoende moeten zijn aangezien er geen al te zware loads zullen plaast vinden
Mobo: GIGABYTE X399 Auros Gaming 7 - Lijkt een goede optie maar zou mogelijk ook goedkopen kunnen.
RAM: Kingston HyperX Fury, 64GB 4x16GB - Dit bied de mogelijkheid aan om te upgraden naar 128GB in de toekomst, echter denk ik niet dat ik dat ooit zal doen want 64GB is voldoende voor alles
PSU: EVGA SuperNOVA 1200 P2 (In Bezit)
Case: Lain Li PC-D600WB BIG-TOWERDit is waarschijnlijk de moeijlijkste beslissing. Ik zoek iets met voldoende ruimte om een hotswappable raid controller in de 5.25" bay te plaatsen (RAID-ON SR2611-2S-S2R+)
GPU: RX580 8GB uit mijn huidige PC
SSD: Samsung 960 EVO 512GB x2 RAID 1 (2x in Bezit)

RAID Controller: 2x LSI Sata/SAS RAID contoller voor 2x RAID 5 (Deze heb ik al in bezit)
HDD: 10x 2TB Seagate Ironwolf (4x in Bezit)

Het is mijn idee om met UN-RAID een nested omgeving op te zetten voor mijn werk zodat ik de rest van de hardware kan gebruiken voor persoonlijke doeleinden. Wat ik graag wil bereiken:

UN-RAID op hardware geïnstalleerd als OS

VM’s op UN-RAID

1x Windows 10, 16GB RAM, 8 Cores, 1x RAID1 dmv passthrough, 1x RAID5 dmv passthrough, RX580 dmv passthrough
5x ESXi, 8GB RAM (Overprovisioned), 4 Cores, 1x RAID5 iSCSI Presentatie.

Dit zijn op het moment eigenlijk alle VM’s die rechtstreeks op UN-RAID zullen draaien. Alles daarna zal binnen een Nested omgeving gebeuren.

Als ik mijn huidige Dell en HP workstations verkoop en ook mijn huidige onderdelen gebruik kom ik momenteel rond de 1500 euro aan kosten uit. Nu heb ik een budget voor het hele project 2500, echter moet hier nog een Cisco SG300 vanaf (250).

Wie o Wie wilt wat advies geven?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:58
De AMD Threadripper 1950x is een hele snelle processor waarmee je praktisch alles wel kunt doen, Intel heeft ook geen volwaardig alternatief voor die prijs.
Je kunt nog voor dit moederbord gaan wil je nog een paar tientjes besparen: pricewatch: Asus Prime X399-A
Het zijn allemaal wel premium borden die je kunt krijgen op de TR4 socket alleen de prijzen verschillen relatief gezien ook niet veel dus zou ik gewoon een uitzoeken die je wilt hebben.
En ja de duurdere borden hebben net wat meer aansluitingen en functies.

Geheugen prijzen zijn op dit moment wel erg hoog, 64GB DDR4 geheugen gaat je wel bijna €800.- kosten.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:47

Tribits

Onkruid vergaat niet

JohanNL schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:20:
De AMD Threadripper 1950x is een hele snelle processor waarmee je praktisch alles wel kunt doen, Intel heeft ook geen volwaardig alternatief voor die prijs.
De i9-7920X komt aardig in de buurt. 12 cores in plaats van 16, maar wel een 20 procent betere prestatie per core. Prijs ligt echter ook wel een paar honderd euro hoger. Zie hier voor een diepgaande discussie over de afweging om voor Intel i9 of AMD threadripper te gaan.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:33
Tribits schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:51:
[...]

De i9-7920X komt aardig in de buurt. 12 cores in plaats van 16, maar wel een 20 procent betere prestatie per core. Prijs ligt echter ook wel een paar honderd euro hoger. Zie hier voor een diepgaande discussie over de afweging om voor Intel i9 of AMD threadripper te gaan.
V&A aangeboden: Intel Core i9-7920X (Boxed) delidded
Idee?