Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-06 13:20
Hoi, ik gebruik Google Maps en soms vindt die het leuk om mij de toeristische route te geven, namelijk niet de N-wegen maar doodleuk de snelste weg door kleine dorpjes en veel te kleine 60-weggetjes.

Is er ergens een "doe maar lekker normaal"-optie? Ik kan natuurlijk het ding negeren maar soms is het wel fijn als je ergens nieuw bent, en dan heb je juist geen zin dat het onding onderweg doodleuk een andere route kiest.

Beste antwoord (via ikt op 07-02-2018 19:46)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:06
ikt schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:42:
Het is gewoon jammer dat Maps niet consistent elke dag een vaste route kiest.
Dan moet je gewoon een ouderwetse offline TomTom nemen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Snelwegen vermijden uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@ikt Ik snap echt niet waar je nou heen wilt. Je hebt het dus niet over snelwegen maar juist daarbuiten? En wat je dus niet wilt is dat ie van die N-wegen afwijkt ook al is het wel sneller?

Met dat knopje rechtsonder kun je een overview van de route krijgen. Daar worden vaak ook alternatieven aangeboden. Maar ik neem aan dat je die kent.

Verder ken ik geen opties om, zoals enkele andere navigatiesystemen wel hebben, bijvoorbeeld te kiezen tussen snelste en kortste.

Maar goed, zit ik daarmee op het juiste spoor?

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 07-02-2018 07:36 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Ik bedoel dat ik liever N-wegen gebruik, maar Google Maps leidt me door dorpjes heen en boerenweggetjes die parallel aan de N-wegen lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ikt schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:55:
Ik bedoel dat ik liever N-wegen gebruik, maar Google Maps leidt me door dorpjes heen en boerenweggetjes die parallel aan de N-wegen lopen.
Ja, wat ik zeg, ik denk niet dat die optie er is, behalve dus via de alternatieve routers.
Je hebt wel bij de routeopties alles (vermijden) uit staan?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:25
Tomtom heeft voor de motor modellen zo'n optie, of dat in de 'reguliere' modellen beschikbaar is weet ik niet, misschien naar die optie opzoek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
ikt schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:55:
Heb je Google Maps niet op fietsen o.i.d. staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
Dat doet Google Maps dus niet, die reist zoveel mogelijk via A en N wegen. Je hebt geen routeopties behalve Snelwegen vermijden, tolwegen vermijden of veerdienst vermijden.

Wat wel kan is dat je Google Maps in fiets of wandel modus hebt staan. Maar dat zou direct duidelijk zijn als je de reisduur ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Maps staat op Driving en niks wordt vermeden, al kies ik bijna altijd een route die niet over de snelweg gaat. Jammer, dan maar zelf plannen. Ondertussen weet ik de weg (en omgeving) ook wel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:26
Maps staat op Driving en niks wordt vermeden, al kies ik bijna altijd een route die niet over de snelweg gaat. Jammer, dan maar zelf plannen. Ondertussen weet ik de weg (en omgeving) ook wel :+

Dat komt misschien omdat maps rekening houdt met verkeersdrukte. Dat kan iedere dag anders zijn

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:41

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Misschien om een beeld te krijgen: als je een route plant waar je tegen dat probleem loopt en de bijhoren URL eens post? Route-instellingen worden daar dan ook in meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je kunt zelf (middels tussenpunten), de route kiezen die jij graag zou willen rijden? En als je deze route keer op keer zou willen gebruiken dan deel je de route met (bijvoorbeeld) je telefoon?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
jeroen3 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:50:
[...]

Kan ik net zo goed de route vooraf printen en op de voorruit plakken :+ Naja, het probleem is er niet echt meer omdat ik de route nu ken. Het is enkel super frustrerend de eerste twee heen en terug ritten.
Bastiaan schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:55:
Misschien om een beeld te krijgen: als je een route plant waar je tegen dat probleem loopt en de bijhoren URL eens post? Route-instellingen worden daar dan ook in meegenomen.
Ik kan geen "haal URL op" knop vinden in de app. Browser OK?
Dit is de route die net automatisch werd gegenereerd: https://goo.gl/maps/WdDwrrc6kK82
Dit is de route die meestal 's ochtends wordt gegenereerd: https://goo.gl/maps/eg6ShYpZ6SJ2

Dit is hoe ik terug ga: https://goo.gl/maps/FzR9N9Trvmn
Dit is de route terug die gisteren werd aanbevolen: https://goo.gl/maps/ZAny6GPjJK92
Tevens ook de route die voor lekker veel frustratie zorgde.

Ik kies wel altijd de route die het kortste is. Maps kiest automatisch een route die 1 minuut sneller is, maar wel 15km om is. Maar goed, dat is non-problem omdat daar nog wel een keuze kan worden gemaakt.
hardware-lover schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:59:
[...]

Je kunt zelf (middels tussenpunten), de route kiezen die jij graag zou willen rijden? En als je deze route keer op keer zou willen gebruiken dan deel je de route met (bijvoorbeeld) je telefoon?
Kan dat? Ik heb tevergeefs geprobeerd Maps routes naar mijn telefoon te sturen, maar er gebeurt bijster weinig op mijn telefoon. Meestal druk ik gewoon op "Start".
418O2 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:46:
[...]

Dat komt misschien omdat maps rekening houdt met verkeersdrukte. Dat kan iedere dag anders zijn
Waarschijnlijk. Mijn fout dat ik niet inzoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ikt schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 19:46:
[...]
[knip]

Kan dat? Ik heb tevergeefs geprobeerd Maps routes naar mijn telefoon te sturen, maar er gebeurt bijster weinig op mijn telefoon. Meestal druk ik gewoon op "Start".

[knip]
Ja dat kan, maar je geeft niet aan op welke wijze je gebruik maakt van Google Maps, dus mogelijk word jij wat meer beperkt in het delen van je route dan praktisch mogelijk is (via telefoon(s), email, sms, enz.).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Een van de links die je deelt is met het OV. ;)

Maar verder lijkt het erop alsof hij gewoon de drukte bij Broekant op de N272 ontwijkt. Je hebt ook wel erg veel keuze voor routes tussen A en B, een hoop weggetjes...

Wellicht kun je wat andere apps proberen, garmin, waze, flitsmeister?

[ Voor 16% gewijzigd door jeroen3 op 08-02-2018 07:47 ]

Pagina: 1