Toon posts:

Hulp bij formules excel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
... Ik ben voor het werk bezig met een planning te maken in Excel, is het mogelijk dat je hier de eerste en laatste dag van je verlof ingeeft en dat hij dan automatisch de dagen ertussen ook aangeeft als verlof?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:40

dimako_

Vogel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien kun je iets meer info geven over hoe je te werk gaat. Wat je kan doen is met Ctrl alle dagen ertussen selecteren en dan in 1x als verlof markeren.

offtopic:
Maar kom op :D dit is niet geloofwaardig meer. Zit er iemand continu schaduwaccounts te maken om het forum vol te proppen met dit soort Excel-vragen? Echt bizar veel nieuwe users met steeds een excel-vraag. Waar komen jullie allemaal vandaan?

[ Voor 49% gewijzigd door Room42 op 06-02-2018 22:27 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Room42 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:24:
Misschien kun je iets meer info geven over hoe je te werk gaat. Wat je kan doen is met Ctrl alle dagen ertussen selecteren en dan in 1x als verlof markeren.

offtopic:
Maar kom op :D dit is niet geloofwaardig meer. Zit er iemand continu schaduwaccounts te maken om het forum vol te proppen met dit soort Excel-vragen? Echt bizar veel nieuwe users met steeds een excel-vraag. Waar komen jullie allemaal vandaan?
of met shift ingedrukt je tweede veld aanklikken
of het veld doortrekken

of volledig automatiseren maar dit klinkt als hoe kan ik excel als kleurplaat gebruiken vraag

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@Verwijderd welkom op GoT :)

Zoals je merkte bij aanmaken van het topic (de leeggelaten ...) en via de reacties, zien we graag van de vraagsteller de eigen inzet: wat zijn de eigen gedachten, wat is de huidige code, waar wordt getwijfeld, waar loop je vast? Dat zien we niet terug. Dan is, zeker als het werkgerelateerd is, iemand a €€€ inhuren meer voor de hand liggend ;) Kan je alsnog je eigen ideeen geven?
Er is al enorm veel besproken in oude topics en er is nog meer te vinden in handleidingen en tutorials op de rest van het web.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus geen idee hoe hier aan te moeten beginnen. Ik vraag me af of het wel mogelijk is. (zonder gewoon te moeten doortrekken. Ik hoop dus één of andere formule te vinden waarmee je kan zeggen bijvoorbeeld in kolom A "naam" in kolom B "start verlof" en in kolom C "einde verlof" en dat excel dan (in een aparte kalender) aangeeft wanneer die persoon verlof heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:09
Ahhh, another user who tries to run before he/she can walk!

Sorry, wat heb je zelf al gevonden middels Google? De dagen van verlof weergeven a.h.v. start en eind datum is niet moeilijk maar het ook in een kalender laten zien vergt meer, veel meer en wrs VBA

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had oorspronkelijk volgende formule in mijn 'kalender' staan: {=ALS.FOUT(INDEX(Afwezig!$E$3:$E$2505;VERGELIJKEN($C6;ALS(Afwezig!$B$3:$B$2505=$D$4;Afwezig!$D$3:$D$2505);0));"")}, maar dan moet gaan verderslepen. Dit is voor sommige (luie) collega's te veel werk. Dus had gehoopt hier hulp te vinden en horen of het mogelijk was dat als ik een extra kolom toevoeg dat ze gewoon de eerste en laatste dag van de verlof moeten opgeven en dat excel zelf de rest doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:09
Als je per medewerker 1 tabblad hebt en 1 kalender dan is dat niet moeilijk. In de kalender moet je dan een formule plaatsen dat als de kalender datum tussen begin datum en einddatum valt "afwezig" laat zien

A1 = begindatum
A2 = einddatum

C3 is bijvoorbeeld 1/4/2018
Formule in C3: =IF(AND(C3>$A$1-1;AND(C3<$A$1+1);"AFWEZIG";"")

Je moet begindatum - 1 dag en einddatum +1 dag doen omdat ze op die dagen ook afwezig zijn
Dit kan je ook als INDEX doen zodat je vergelijkt voor een kolom

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dit gewoon toe te passen in nmijn index formule, maar er klopt iets niet, kunnen jullie mij helpen?
=ALS.FOUT(INDEX(Afwezig!$E$3:$E$2505;VERGELIJKEN($C6;ALS(EN(Afwezig!$B$3:$B$2505-1<H$4;$H$4<Afwezig!$C$3:$C$2505+1);Afwezig!$D$3:$D$2505);0));"")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:16
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 05:36:
Ik dacht dit gewoon toe te passen in nmijn index formule, maar er klopt iets niet, kunnen jullie mij helpen?
=ALS.FOUT(INDEX(Afwezig!$E$3:$E$2505;VERGELIJKEN($C6;ALS(EN(Afwezig!$B$3:$B$2505-1<H$4;$H$4<Afwezig!$C$3:$C$2505+1);Afwezig!$D$3:$D$2505);0));"")
IETS klopt niet? Dan is er vast IETS fout. beetje vaag 8)7

Zonder verder inhoudelijk op mde formule in te gaan:
Bij de eerste EN-conditie staat geen $ voor kolom H; in de tweede conditie staat dat wel.. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 19:17

Tazzios

..

Er zijn op internet ook complete excel bestanden te vinden voor dit soort doeleinde die je kunt gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Tazzios op 08-02-2018 08:22 ]

Pagina: 1