Windows 10 oem verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyZh
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 31-10-2022
Ik heb het volgende al op internet opgezocht:

if you’ve taken advantage of any free upgrade offer–either the original free upgrade offer during the first year, the accessibility offer, or by installing Windows 10 and providing a key for an eligible previous version of Windows–you can continue to “get Windows 10 for free” on the same hardware.

To do this, just download the Windows 10 installation media and install it on that computer. Don’t provide any key during the installation process. It should automatically activate after it contacts Microsoft’s servers.

Sure, you can only do this if you’ve already upgraded to Windows 10, but you can continue to install Windows 10 for free on the same computer in the future–even if you replace its hard drive or other components. The new activation wizard in Windows 10’s Anniversary Update will even help you troubleshoot hardware changes and reassociate the digital license with the correct PC.

Ik heb een windows 8 versie op een laptop staan en een gratis upgrade genomen naar windows 10, maar mijn laptop begon sloom te worden dus ik wilde de windows 10 versie verplaatsen naar een SSD. Is dat mogelijk of werkt dan mijn Windows 10 key niet meer? Krijg ik dan veel gedoe met Microsoft? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Je kan gewoon je installatie verhuizen naar een SSD met een clone tool, zoals Clonezilla, Norton Ghost, Acronis True Image en vele anderen.
Niks aan t handje.
Ook herinstalleren is geen probleem. Blijft gewoon werken, want de Windows 10 key is gekoppeld aan de 'vingerafdruk' van het moederbord.
Je mag alles vervangen, behalve het moederbord. Dat is het enige component waar de key aan vast zit.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
Je kan ook voor de zekerheid de Windows 10 key opzoeken en bewaren.

Bij installatie zal Windows erom vragen en kan je deze invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 13:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Zolang je de key niet op en ander moederbord of een andere PC probeert te gebruiken is er niks aan de hand.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyZh
:) Het probleem is wel dat als ik Clone ik geen schone installatie krijg of is dat wel mogelijk en het liefst wil ik niet clonen, maar gewoon meteen een schone OS installatie uitvoeren op mijn SSD.

De Windows 10 key is volgensmij digitaal en het zal dus geen code aangeven of moet ik daar een speciale tool voor gebruiken zoals: Magic Jelly Bean Key Finder? Of kan ik mijn windows 8 key gebruiken zelfs?

Als ik Windows op mijn laptop met een nieuwe SSD installeer zal Microsoft dus automatisch mij mijn Windows 10 oem key teruggeven. Is dat wat ik kan concluderen? Hoef ik niet meer veel moeite te doen om mijn Data van mijn oude HDD naar SSD over te zetten? :)

[ Voor 3% gewijzigd door TonyZh op 06-02-2018 21:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

TonyZh schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 21:55:
:) Het probleem is wel dat als ik Clone ik geen schone installatie krijg of is dat wel mogelijk en het liefst wil ik niet clonen, maar gewoon meteen een schone OS installatie uitvoeren op mijn SSD.

De Windows 10 key is volgensmij digitaal en het zal dus geen code aangeven of moet ik daar een speciale tool voor gebruiken zoals: Magic Jelly Bean Key Finder? Of kan ik mijn windows 8 key gebruiken zelfs?

Als ik Windows op mijn laptop met een nieuwe SSD installeer zal Microsoft dus automatisch mij mijn Windows 10 oem key teruggeven. Is dat wat ik kan concluderen? Hoef ik niet meer veel moeite te doen om mijn Data van mijn oude HDD naar SSD over te zetten? :)
Je hoeft je key niet op te slaan en ook niet in te voeren. Zodra je internet verbinding hebt, activeert hij vanzelf. Hij haalt gewoon z'n key op en installeert die zelf.
Gewoon een Windows installatie USB stick of DVD maken met de Media Creation Tool van Microsoft en dan installeren. Als hij vraagt om een key, gewoon kiezen om dat over te slaan en hij installeert gewoon verder.
Zodra hij klaar is en je logt de eerste keer in, dan haalt hij vanzelf de key op en activeert, helemaal op de achtergrond. Hoef je niks voor te doen, hij meld er zelfs niks over.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyZh
Bedankt voor de reactie dit heeft mij zeker geholpen :)

[ Voor 4% gewijzigd door TonyZh op 06-02-2018 22:17 ]

Pagina: 1