Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Excel syntax ADRES opvolgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleemstelling: Hoe wordt de uitkomst gebruikt van een ADRES syntax in een nieuwe formule?

In een reeks worden lege cellen bepaald om uiteindelijk de 1ste niet lege cel te bepalen met:
=AANTAL.LEGE.CELLEN(C4:C49) in cel C52
Vervolgens wordt in cel C53 berekend de positie van de eerste niet lege cel met:
=(ADRES(4+(C52);3;4;0))
Het resultaat is:
R[12]K[3] (lezer ziet een relatieve verwijzing: 4)

Hoe kan het resultaat "R[12]K[3]" gebruikt worden om de waarde van de cel C12 te bepalen?

NB De formule zal in 50-tigvoud gebruikt worden om wisselend in verschillende cijferreeksen de
waarde van een 1ste niet lege cel te bepalen.

Graag jullie reactie

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:43
Door er een absolute verwijzing van te maken, zodat het resultaat R12C3 (zonder vierkante haken) is ?
M.a.w.: vervang het (optionele) derde argument ([abs_getal], staat nu ingesteld op 4) voor een 1.

iets uitgebreider:
  1. maak de verwijzing absoluut (derde argument = 1)
  2. verwijs niet naar R1C1-formaat, maar naar A1 formaat (vierde argument = 1)
  3. gebruik INDIRECT() voor de verwijzing naar het 'gebouwde' adres
indirect

[ Voor 58% gewijzigd door breew op 07-02-2018 07:44 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Als je adres uberhaupt wilt gebruiken. ;)
Als ik het goed begrijp wil je de waarde uit de eerste gevulde cel in een bereik ophalen?
Gebruik dan Verschuiving(c4;aantal.lege.cellen(c4;c50);0)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie beide reacties.
Ik zoek even uit welke oplossing het best past bij deze case.

Verwijderd

Topicstarter
Ah ha beide oplossingen zijn in deze case blijkbaar even goed. De rest van de dag ga ik maar even dobbelen welke het dan zal gaan worden. ;-)

Hartelijk dank voor jullie reacties.