kabels v.d. speaker verbinden aan een 3.5mm jack?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1038641

Topicstarter
Hoi!

Ik heb laatst een oude - en simpele - speakerset van zolder getrokken, alleen weet niet zo goed hoe ik deze zou moeten verbinden met een 3.5mm jack voor mijn pc. Het zijn geen bijzonder goeie speakers.
Dit is alles wat ik van de speakers weet:

Rated impendance: 6Ω
Model number: SS-CEP313
Merk: Sony

Er komen twee kabeltjes uit per speaker (4 in totaal dus), 1 zwarte en 1 rode per speaker. Nu vraag ik me af wat ik nu moet doen om er een 3.5mm jack op aan te sluiten, en of dit uberhaupt wel kan. Misschien met kroonsteentjes? Maar kan ik dan een 3.5mm jack verbinden met het kroonsteentje of hoe zit dit?

Bij voorbaat dank.

Edit:

Oplossing is gevonden, bedankt voor iedereen die heeft gereageerd en mijn overige vragen heeft beantwoord!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 1038641 op 06-02-2018 20:22 ]

Beste antwoord (via Anoniem: 1038641 op 06-02-2018 20:20)

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:14
Kabeltje jack naar tulp (RCA)
Tulp op een ingang van een versterker/receiver.
Kabeltjes van de luidsprekers aansluiten op de versterker/receiver.

Heb je nog geen versterker/receiver dan kan je er genoeg vinden op bv Marktplaats voor een paar tientjes.

Edit: als je het setje nog hebt dat bij deze speakers hoort dan kan je de tulp ook aansluiten op dat setje zo te zien.
Heb je dus alleen maar een verloopkabeltje nodig van mini jack naar tulp.

[ Voor 27% gewijzigd door Ad de Jong op 06-02-2018 20:08 ]

Mijn profiel op Discogs

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:10

kraats

Ik rol

Een luidspreker heeft een versterker nodig om aangestuurd te worden. De 3,5mm aansluiting biedt zeer waarschijnlijk geen versterkt signaal. Je zult er dus een (stereo)versterker tussen moeten zetten waar je aan de ingang het signaal van de 3,5mm op aansluit en op de uitgang de speakers koppelt

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:14
Kabeltje jack naar tulp (RCA)
Tulp op een ingang van een versterker/receiver.
Kabeltjes van de luidsprekers aansluiten op de versterker/receiver.

Heb je nog geen versterker/receiver dan kan je er genoeg vinden op bv Marktplaats voor een paar tientjes.

Edit: als je het setje nog hebt dat bij deze speakers hoort dan kan je de tulp ook aansluiten op dat setje zo te zien.
Heb je dus alleen maar een verloopkabeltje nodig van mini jack naar tulp.

[ Voor 27% gewijzigd door Ad de Jong op 06-02-2018 20:08 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-04 18:52
Ik zou een mini versterker kopen, gebruik het zelf ook met een stel oude speakers.

https://m.aliexpress.com/...ier.html?categoryId=63701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kraats schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:56:
Een luidspreker heeft een versterker nodig om aangestuurd te worden. De 3,5mm aansluiting biedt zeer waarschijnlijk geen versterkt signaal. Je zult er dus een (stereo)versterker tussen moeten zetten waar je aan de ingang het signaal van de 3,5mm op aansluit en op de uitgang de speakers koppelt
Als ik het goed begrijp zou ik dus een (stereo)versterker moeten kopen, omdat als d'r geen (stereo)versterker tussen zit er amper geluid uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HallonRubus schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:09:
Ik zou een mini versterker kopen, gebruik het zelf ook met een stel oude speakers.

https://m.aliexpress.com/...ier.html?categoryId=63701
De rode en zwarte draad hebben geen 'plug' of dergelijke aan het uiteinde, alleen een bundeltje koperkabels. Kan ik hem daarmee wel aansluiten op een versterker?

Sorry voor mijn achterlijke vragen, heb er zelf vrij weinig verstand van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:10

kraats

Ik rol

Anoniem: 1038641 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:10:
Als ik het goed begrijp zou ik dus een (stereo)versterker moeten kopen, omdat als d'r geen (stereo)versterker tussen zit er amper geluid uitkomt?
klopt, vergelijkbaar met het geluid wat uit een koptelefoon komt op een paar meter afstand.
Anoniem: 1038641 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:13:
De rode en zwarte draad hebben geen 'plug' of dergelijke aan het uiteinde, alleen een bundeltje koperkabels. Kan ik hem daarmee wel aansluiten op een versterker?
De meeste versterkers hebben schroef- of klemaansluitingen om die draden in vast te klemmen, ja.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kraats schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:16:
[...]
klopt, vergelijkbaar met het geluid wat uit een koptelefoon komt op een paar meter afstand.

[...]
De meeste versterkers hebben schroef- of klemaansluitingen om die draden in vast te klemmen, ja.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-04 18:52
Anoniem: 1038641 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:13:
[...]

Sorry voor mijn achterlijke vragen, heb er zelf vrij weinig verstand van.
Zoals hierboven door een medetweaker al aangegeven, de meeste versterkers kunnen daarmee overweg, zie de foto's van de aansluitingen aan de achterkant (groene blokjes, of zwart-rode klemmen is geschikt). Daarnaast worden dergelijke versterkers vaak zonder 12V adapter verkocht, en sommigen hebben een tulp aansluiting ipv 3.5mm aux in, let dus op de plaatjes bij het product.
Pagina: 1