Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Aankoopadvies systeem camera/compactcamera

Pagina: 1
Acties:

• Rubberen
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 11-12 19:14
Beste,

Ik ben al even aan het zoeken naar een geschikte camera voor mijn doeleinden.

De camera zal vooral geburikt worden op reis. Ik ga binnenkort op safari, dus had ik graag een behoorlijke zoom gehad. Natuurlijk hangt hier een prijskaartje aan vast waardoor ik voor een systeem/compact camera wil gaan. Een DSLR is me nu eenmaal te duur, en ook teveel 'kloting' met wisselen van lenzen.

Ook doen we af en toe wel eens natuurparken, dus hier is de zoom ook een must. Natuurlijk wil ik het systeem ook wel zo compact als mogelijk houden.

Ik heb in het nabije verleden een Sony rx100-4 aangekocht, wat een fantastische camera was maar voor mijn doeleinden helaas ver van het ideale (zeer beperkte zoom). Ondertussen heb ik deze al terug verkocht.

Ik heb mijn oog laten vallen op de panasonic lumix FZ1000. Dit door de grote zoom, evenals de positieve reviews van deze camera.

Wat denken jullie van mijn keuze? Zijn er volgens jullie nog betere alternatieven voor een budget van max 600euro?

Groeten!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 12:15
quote:
Rubberen schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:35:

Ik heb mijn oog laten vallen op de panasonic lumix FZ1000.

Zijn er volgens jullie nog betere alternatieven voor een budget van max 600euro?
Nee.

Systeemkamera's met "lange" telezoomlenzen vallen buiten je budget.
DSLR gaat lukken als je bereid bent een ouder model met een grote/zware telezoom mee te slepen (en 2e hands te kopen). Ik begrijp uit je verhaal, dat je daar niet aan wilt, dus is een FZ1000 een prima keuze. Een goede allrounder die past bij je wensen.

gezocht: Panasonic GM5

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True